Gå til innhold

Vanlig at babyer har fæle drømmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min snart 6 mnd sønn har i det siste skreket i søvne. Tydelig at han drømmer, skriker ikke lenge bare noen korte "wææ" og noen ganger hører jeg han lager noen ynke lyder, nærmest som en hund når de drømmer... Kan babyer ha mareritt? Har det noe sammenheng med hva han opplever i hverdagen? Han er en blid gutt, så skjønner ikke helt disse fæle lydene han lager i søvne!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke så mye om dette, men sist vi var på kontroll med babyen vår da hun var 8 mnd. Sa helsesöster at hun kom til å drömme mer fremover. Og vår lager også wäää lyder. Gråter og klynker. Hs sa det var normalt og at det ikke trengte å ha noen sammenheng med hvordan de har det. :) vår virker i allafall veldig bli og glad til Vanlig og utsvikler seg normalt :)

Skrevet

Babyer får jo flere inntrykk å bearbeide etterhvert som de blir større, og hjernen bearbeider mye av denne informasjonen om natten, så det er helt vanlig at de får mareritt/ drømmer. Vår er også veldig blid og fornøyd av seg, så jeg tviler på at drømmene hennes gjenspeiler hverdagen hennes. Hun er over året, og våkner fortsatt med et hyl iblant. Som forelder blir man naturligvis bekymret, men det er altså helt normalt.

Ingenting som ikke kan fikses med litt trøst; stryke på kinnet, og snakke lavt og rolig til dem. Det gir trygghetsfølelsen tilbake, og de pleier å roe seg fort, og sovne igjen. Det er iallefall min erfaring, fra alle mine tre. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...