AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg skal male gangen, og vil ha fargene i hvit/beige/gråtoner. Sitter og ser på Sens fargekart, men sliter med å sette sammen fargene, og ikke minst få riktig inntrykk av dem på pc-skjermen. Vil helst forberede meg så godt som mulig før jeg handler, hater å gjøre slike valg i butikken. Noen som har gode fargekombinasjoner å anbefale? Lurer på Blek sand/silke, Hvit lin/silke, eller Hvit lin/refleksjon. Men hvordan vet man egentlig hva som passer best sammen? Anonym poster: 1f8bbd19a90c2c4338405e4537d9459a
fresia Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 kan jeg spørre hvorfor du hater å gjøre slike valg i butikken? der får du jo eksperthjelp og får se større flater av fargene... du bør i hvertfall stikke innom og få tak i noen ordentlige fargekart og fargeprøver - fargene ser ganske mye annerledes ut på en pc-skjerm
Gjest Badabing Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 Vi har akkurat malt gangen i Hvit lin og ble så fornøyde at vi har lyst på den i stuen også. Har Bomull/Eggehvit på alle lister. Prøvebokser er et godt tips, ja. Lyset i rommet du maler har mye å si.
Anoia Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Her er det mange fine fargekombinasjoner Edit: Lol, glemte å legge ved link! http://design-seeds.com/ Endret 16. januar 2013 av Anoia
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #5 Skrevet 16. januar 2013 kan jeg spørre hvorfor du hater å gjøre slike valg i butikken? der får du jo eksperthjelp og får se større flater av fargene... du bør i hvertfall stikke innom og få tak i noen ordentlige fargekart og fargeprøver - fargene ser ganske mye annerledes ut på en pc-skjerm Fordi jeg har alltid har med en baby som er utålmodig og tar oppmerksomheten bort fra det jeg skal, og at jeg er gravid og har vondt bekken. Det er rett og slett enklere å velge fra sofaen. Dessuten har vi elendige fagfolk på butikkene her, så det er ikke mye hjelp å få. Ser fargene, men blir alltid i tvil om hva som passer best sammen mtp temperatur, toner osv. Vet lite om dette, men vet at fargene bør passe sammen, hehe... Anonym poster: 1f8bbd19a90c2c4338405e4537d9459a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #6 Skrevet 16. januar 2013 Vi har akkurat malt gangen i Hvit lin og ble så fornøyde at vi har lyst på den i stuen også. Har Bomull/Eggehvit på alle lister. Prøvebokser er et godt tips, ja. Lyset i rommet du maler har mye å si. Takk for konkret tips! Anonym poster: 1f8bbd19a90c2c4338405e4537d9459a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå