AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg skal ikke legge skjul på at jeg trenger å gå ned ett par kilo, eller rettere sagt en del kilo, 10-20 kg har jeg nok for mye på min kropp, dette er noe jeg er fullstendig klar over selv. Problemet mitt er at han konstant maser om at jeg bør trene mer, komme i form, komme meg ut på tur, bli sunnere osv. Og jada, det er helt sant jeg trenger å komme i bedre form, bli sunnere, og det er en ærlig sak. MEN det jeg ikke liker er at han konstant maser om at jeg må komme meg ut på tur, helst hver dag, for det er godt for kropp og sjel, at jeg bør gå på trening en til to timer flere ganger uken, spise mer, og slutte å sitte inne og se på tv-seriene mine, for det tenner han ikke. Og nå skal det sies at jeg jobber lange dager fra morgen til langt til kveld, og jeg er borte minst 12 timer av dagen med reise til og fra jobb. Så når jeg kommer hjem etter en lang dag vil jeg ha middag som jeg må lage selv til oss begge, og jeg vil slappe av før jeg skal legge meg. Men etter nyttår så har jeg bestemt meg for min egen del at jeg skal gå ned i vekt, jeg vil ned 15 kg fram til sommeren, så jeg har begynt å trene 4 dager i uken, 1-2 timer hver gang. Trener kondisjon og styrke. Jeg har begynt å gå til og fra bussen som er en halv time hver vei. Så føler virkelig jeg gjør en innsats for å komme i bedre form. Jeg har begynt å spise mer regelmessig, og jeg har virkelig gjort en endring i kostholdet mitt. Men likevel er ikke dette godt nok, og han maser forsatt om at jeg bør komme meg mer ut. Men selv gjør han ingenting annet enn en halvtimes gå tur på ettermiddagen med hunden, han veier 10 kg mer enn meg og er overvektig han også. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme igjennom til han hvordan skal jeg forklare han at jeg ikke har mer overskudd til å trene mer eller gå turer når jeg er vekke 10-12 hver dag? Er jeg helt blåst? burde jeg trene mer? Eller er det han som er teit? hjelp meg å forstå... Anonym poster: 24ef1cd7254af7b02b241a3c5d5d0dfa
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Bruk stemmen din og kjeft på jævelen for den helsikes dobbeltmoralen. Anonym poster: 677f30dcc8420d88984e04e5360dfaa5 12
Gjest LineaAlba Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Klyp han i valken hver gang han klager. Det høres ut som du har tatt gode grep, som vil gi resultater over tid. Viktig å gjøre endringer i livsstilen som man faktisk kan holde seg til uten å sprekke. Spør han hvorfor han tror han fortjener en superfit dame når han selv er en overvektig sofasliter. 13
Bonito Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 I mitt hodet er han teit... og du veldig flink. Bare fortsett for din egen skyld! 4
Gjest Regine Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Han er blåst, ikke du. Skjønner ikke at du finner deg i det, her har du satt igang med endringer mens han bare sitter på sin brede bak og attpåtil maser han på deg?!! Ser du ikje urimeligheten i det?
kristian82 Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Det er jo mer enn nok trening! Å langt mer enn hva som er nødvendig for å opprettholde en normal sunn kropp. Du er jo flink, han burde gitt deg ros! Keep it up så forsvinner garantert kiloene. Han kunne jo forslått å trene sammen og hva som gjør at han tror det er greit å klage på deg når han er i samme situasjon selv er uforståelig. Den dagen du blir slank og spenstig så får du snu ryggen til han i senga og si at utrente dvaske menn er ikke noe du tenner på Han hadde i alle fall fortjent det..alt i alt høres han ut som en dårlig kjæreste. 5
agenda Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 (endret) Du går 2x30min hver dag, trener 4 ganger i uka, spiser regelmessig og sunt? - nei, du må ikke trene mer bare fordi samboeren din sier det. Du er i gang! Fortsett å gjøre sunne valg (trapper vs heis, vann vs brus) og vær aktiv Hva sier du når han ber deg trene mer/komme deg opp av sofaen/hva det enn er han sier? Edit: For en dust, forresten. Høres ikke ut som om han burde kaste den første stein, akkurat. Endret 15. januar 2013 av agenda 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #8 Skrevet 15. januar 2013 Klyp han i valken hver gang han klager. Det høres ut som du har tatt gode grep, som vil gi resultater over tid. Viktig å gjøre endringer i livsstilen som man faktisk kan holde seg til uten å sprekke. Spør han hvorfor han tror han fortjener en superfit dame når han selv er en overvektig sofasliter. Det er det jeg og tenker, jeg vil gjøre en livsendring for min egen del, jeg vil ikke ta lettvindte løsninger for å sprekke, jeg vil at dette skal være noe jeg vil klare å opprettholde. Han er ikke en sofasitter selv, det burde jeg kanskje fått med, han gjør andre ting, som å rydde, pusse opp huset, osv. Men han trener ikke. Men maser på at jeg må trene. Og jeg føler meg så lite tiltrekkende. Selv om han inni mellom sier "du er så flink" osv. så veier ikke de få gangene opp for alle dagene med "du burde trene mer, burde være fitere" osv.... Anonym poster: 24ef1cd7254af7b02b241a3c5d5d0dfa 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #9 Skrevet 15. januar 2013 Det er jo mer enn nok trening! Å langt mer enn hva som er nødvendig for å opprettholde en normal sunn kropp. Du er jo flink, han burde gitt deg ros! Keep it up så forsvinner garantert kiloene. Han kunne jo forslått å trene sammen og hva som gjør at han tror det er greit å klage på deg når han er i samme situasjon selv er uforståelig. Den dagen du blir slank og spenstig så får du snu ryggen til han i senga og si at utrente dvaske menn er ikke noe du tenner på Han hadde i alle fall fortjent det..alt i alt høres han ut som en dårlig kjæreste. Vi har faktisk medlemskap på samme treningsstudio, og jeg har foreslått at vi kan gå hver dag sammen, men han vil ikke gå dit sammen med meg, for når han skal trene så trenger han "alenetid" sammen med kompisene sine som trene der. MEn samtidig så går han jo aldri der, så skjønner ikke helt hva han mener... Så ingen misforstår, utenom dette er han verdens beste og snilleste og jeg elsker han høyt! men jeg vil så gjerne at dette blir slutt på... Jeg prøver faktisk å gjøre en endring i livet mitt, prøver å gå ned i vekt, på en sunn og grei måte, og slik at jeg kan opprettholde resultatene uten å dette av det nye livet jeg har begynt med. Anonym poster: 24ef1cd7254af7b02b241a3c5d5d0dfa
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #10 Skrevet 15. januar 2013 Du går 2x30min hver dag, trener 4 ganger i uka, spiser regelmessig og sunt? - nei, du må ikke trene mer bare fordi samboeren din sier det. Du er i gang! Fortsett å gjøre sunne valg (trapper vs heis, vann vs brus) og vær aktiv Hva sier du når han ber deg trene mer/komme deg opp av sofaen/hva det enn er han sier? Edit: For en dust, forresten. Høres ikke ut som om han burde kaste den første stein, akkurat. Jeg sier at han burde ikke snakke så høyt, han er ikke akkurat den tyneste av oss, og han er ikke akkurat stamgjest på treningsstudioet og burde kanskje tenke på seg selv før han tenker på min helse. Men det er bare så sårt å tenke på at han er mistfornøyd med meg, at jeg ikke ser bra nok ut for han, men det er jo ikke akkurat som han ikke visste hvordan jeg så ut før han ble sammen med meg, og før vi flyttet sammen, jeg har veid det samme siden vi ble sammen. Anonym poster: 24ef1cd7254af7b02b241a3c5d5d0dfa
Gjest *Maja* Skrevet 16. januar 2013 #11 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Jeg hadde blitt fly forbanna!!!! En ting er å oppfordre til en sunnere livsstil, men da må jo han for f gjennomføre det selv. Jeg hadde faktisk bedt han ryke å reise inntil han så ut som Da hadde han faktisk kanskje hatt kunnskap til å komme med noe konstruktivt. Jeg hadde bedt han få den late ræven sin ut på løpetur og sette et godt eksempel for dritten han spyr ut. Endret 16. januar 2013 av *Maja* 7
Adhara Skrevet 16. januar 2013 #12 Skrevet 16. januar 2013 Virker på en måte som han er ute etter å "ta deg" på noe.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2013 #13 Skrevet 16. januar 2013 Gi ham beskjed om at du skal begynne å trene den dagen han blir med og trener ilag med deg.
Anglofil Skrevet 16. januar 2013 #14 Skrevet 16. januar 2013 Denne samboeren din burde få seg en realitetssjekk. Å mase fører sjelden til noe positivt, det eneste det fører til er at man blir fed up og lei, og man gjør kanskje også det motsatte fordi man føler at man blir behandlet som et lite barn. Du er kjempeflink, og i stedet for å mase og dra deg ned, burde han heller heie deg frem og være glad på dine vegne. Har må du kanskje kjøre hardt mot hardt hvis han ikke gir seg, dvs fortelle hvor skapet faktisk står og at du ikke finner deg i slik behandling. Du kan gi ham litt statistikk eller undersøkelser som viser at du trener nok og si det at han ikke har noe han skulle ha sagt, spesielt med tanke på at han ikke selv trener. Mvh Yvonne
Gjest kinkylita Skrevet 16. januar 2013 #15 Skrevet 16. januar 2013 Høres ut som om dere begge trenger å ta litt grep, så du får be han bli med framover, så kan dere få en sunn livsstil begge to.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #16 Skrevet 16. januar 2013 Høres ut som om dere begge trenger å ta litt grep, så du får be han bli med framover, så kan dere få en sunn livsstil begge to. Jeg har jo tatt ett grep jeg, jeg har begynt ett nytt og bedre liv! Men jeg trenger da ingen som står å maser og peser nedover ryggen min om at jeg gjør for lite, når den personen selv ikke gjør en dritt for å komme i bedre form selv. Anonym poster: 24ef1cd7254af7b02b241a3c5d5d0dfa 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #17 Skrevet 16. januar 2013 Jeg skal ikke legge skjul på at jeg trenger å gå ned ett par kilo, eller rettere sagt en del kilo, 10-20 kg har jeg nok for mye på min kropp, dette er noe jeg er fullstendig klar over selv. Problemet mitt er at han konstant maser om at jeg bør trene mer, komme i form, komme meg ut på tur, bli sunnere osv. Og jada, det er helt sant jeg trenger å komme i bedre form, bli sunnere, og det er en ærlig sak. MEN det jeg ikke liker er at han konstant maser om at jeg må komme meg ut på tur, helst hver dag, for det er godt for kropp og sjel, at jeg bør gå på trening en til to timer flere ganger uken, spise mer, og slutte å sitte inne og se på tv-seriene mine, for det tenner han ikke. Og nå skal det sies at jeg jobber lange dager fra morgen til langt til kveld, og jeg er borte minst 12 timer av dagen med reise til og fra jobb. Så når jeg kommer hjem etter en lang dag vil jeg ha middag som jeg må lage selv til oss begge, og jeg vil slappe av før jeg skal legge meg. Men etter nyttår så har jeg bestemt meg for min egen del at jeg skal gå ned i vekt, jeg vil ned 15 kg fram til sommeren, så jeg har begynt å trene 4 dager i uken, 1-2 timer hver gang. Trener kondisjon og styrke. Jeg har begynt å gå til og fra bussen som er en halv time hver vei. Så føler virkelig jeg gjør en innsats for å komme i bedre form. Jeg har begynt å spise mer regelmessig, og jeg har virkelig gjort en endring i kostholdet mitt. Men likevel er ikke dette godt nok, og han maser forsatt om at jeg bør komme meg mer ut. Men selv gjør han ingenting annet enn en halvtimes gå tur på ettermiddagen med hunden, han veier 10 kg mer enn meg og er overvektig han også. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme igjennom til han hvordan skal jeg forklare han at jeg ikke har mer overskudd til å trene mer eller gå turer når jeg er vekke 10-12 hver dag? Er jeg helt blåst? burde jeg trene mer? Eller er det han som er teit? hjelp meg å forstå... Anonym poster: 24ef1cd7254af7b02b241a3c5d5d0dfa Drop an når du ser kjempedigg ut til sommeren. Anonym poster: cb00867a98155f165c39d26f71b72ed2 1
Wolfmoon Skrevet 16. januar 2013 #18 Skrevet 16. januar 2013 Jeg tror han rett og slett må innse hvor flink du faktisk er. Sett deg ned med han, og si at du faktisk gjør en innsats, og at du bare blir negativt til han av dette maset hans. Det hjelper overhodet ikke på motivasjonen din, den har du alt, men den gjør noe med ditt forhold til han. Og lykke til, du er kjempeflink
Gjest Lurifix Skrevet 16. januar 2013 #19 Skrevet 16. januar 2013 "hvis du trener, så skal jeg trene" simples.
Gjest Blubberella Skrevet 16. januar 2013 #20 Skrevet 16. januar 2013 Begynn å server ham skikkelig supersunn middag (siden jo er du som må lage middag hver dag), og hver gang han gnåler om at du burde trene mer, sier du bare "Jeg skal vurdere å trene mer den dagen du trener like mye som jeg gjør nå". Eventuelt si rett ut at hvis han ikke slutter å gnåle orker du ikke leve med ham. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå