AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg tar selv mastergrad nå. Den er på 35 studiepoeng og vi startet rett før jul. Prosjektbeskrivelsen ble levert inn før jul, og nå etter jul er det null forelesninger eller annet obligatorisk. Avtaler møte med veileder når jeg har behov. Jeg jobber 80% ved siden av, det vil si alle hverdager utenom en. Denne ene dagen må jeg sette meg ned og skrive. Jeg er av typen som jobber best under press, og hadde nok bare surret rundt og snudd døgnet om jeg kun hadde masteren å jobbe med. Likevel, får litt dårlig samvittighet for å bruke så lite tid på den. Føler "alle andre" sitter hver eneste dag og skriver. Kjæresten satt på Uni. 8 timer til dagen da han tok sin. Jeg er veldig effektiv når jeg først begynner, har alltid vært en skippertakperson framfor en som jobber jevnt og trutt. Har godt karaktersnitt, og satser på en B på oppgaven. Hvor mye tid bruker du på masteroppgaven din? Sitter du hver dag, eller jobber du ved siden av? Back-up-planen min er å ta en uke permisjon i mai, rett før levering, om jeg ligger dårlig an:p I forbindelse med datainnsamling må jeg så klart ta fri fra jobb (observasjon som metode, dvs tidkrevende), eller satser jeg på å klare det med den ene dagen i uken. Planen var å bruke ettermiddager og kvelder også, men i praksis blir det labert med det... Anonym poster: 65462e0838723dd52753798301b34abc
ninuska_ Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 (endret) Jeg jobber hver dag med masteren. Jobbet i hele jula også, men jeg hadde en fire-dagers ferie i januar. Alt mellom 5-10 timer, avhengig av motivasjonen - det er ingen vits å presse seg hvis det ikke går fremover. Masteroppgaven min er på 60 studiepoeng, så det blir litt å skrive. Personlig hadde jeg aldri blitt ferdig med en dag i uka i semesteret - mest fordi jeg vet at jeg trenger litt fri også, og med jobb ved siden av blir det vel litt lite av det? Får du til å skrive mer dagene du jobber da? Endret 15. januar 2013 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Personlig hadde jeg aldri blitt ferdig med en dag i uka i semesteret - mest fordi jeg vet at jeg trenger litt fri også, og med jobb ved siden av blirdfet vel litt lite av det? Min er heldigvis bare 35 poeng dvs 60-80 sider, så er ikke så uoverkommelig mye ift din:) Har fri hver helg (utenom litt "burde skrevet"-dårlig samvittighet som popper opp), pga jobben er en 8-4 jobb på hverdager. Har også kveldene fri. Hadde aldri planlagt å jobbe mer enn 50%, men pga diverse årsaker endte jeg på 80%. Anonym poster: 65462e0838723dd52753798301b34abc
Gud Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Åtte timer hver dag pluss kanskje én time mens jeg pendler. Helgene fri.
ninuska_ Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 (endret) Min er heldigvis bare 35 poeng dvs 60-80 sider, så er ikke så uoverkommelig mye ift din:) Har fri hver helg (utenom litt "burde skrevet"-dårlig samvittighet som popper opp), pga jobben er en 8-4 jobb på hverdager. Har også kveldene fri. Hadde aldri planlagt å jobbe mer enn 50%, men pga diverse årsaker endte jeg på 80%. Anonym poster: 65462e0838723dd52753798301b34abc Vi har 60-80 sider også. Da kan du jo jobbe med den på kvelden? Selvsagt kan man skrive en masteroppgave på kort tid, men det går nok utover kvalitet og språk vil jeg tro. Endret 15. januar 2013 av ninuska_
Leifern Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 (endret) Kjørte en 12-15 timersøkt annenhver uke. Jobbet i så å si full stilling, og hadde krav fra veilederen om å få levert noe nytt annenhver uke, så etter arbeidstid dagen før avtalt leveringsdag begynte jeg, og holdt det gående til tidlig neste morgen. Ble jo en del tenking ellers, kunne våkne med løsning på et problem etter å ha drømt om saken, så underbevisstheten jobbet nok en del ekstra med saken utover de lange skippertaksøktene. Ble for lite tid til å gå skikkelig i dybden på denne måten, så det ble B, men etter forholdene greit fornøyd med det. Var snakk om masteroppgave i matematikk. Siste uka før innlevering var ekstra tøff, da var det 12-15 timer hver dag for å finpusse, leverte siste versjon 4 minutter før fristen. Med andre ord, det er fullt mulig å få det til uten å bruke altfor mye tid. Endret 15. januar 2013 av Leifern
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 Vi har 60-80 sider også. Da kan du jo jobbe med den på kvelden? Selvsagt kan man skrive en masteroppgave på kort tid, men det går nok utover kvalitet og språk vil jeg tro. Ja, jeg kan for så vidt det, men har en mentalt sett slitsom jobb og er ganske pumpa når jeg kommer hjem:p Likevel, når det nærmer seg og presset øker må jeg jo jobbe på kvelden også. Merker det er litt lettere å lese, fremfor å skrive når jeg er trøtt. Bør kanskje lese en del på de andre dagene, også skrive som en helt den dagen jeg har helt fri. Anonym poster: 65462e0838723dd52753798301b34abc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå