AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg har over en periode slanket meg noen kg, men synes det går sakte, går ned rundt 0,5 kg i uken. Ønsker å øke dette til 1 kg i uken, er det i det hele tatt mulig uten å sulte seg? Hva kan jeg gjøre for å få til det? Treningen min er bra, trener 4-6 dager i uken variert av styrke og cardio. Lurer på om det går så treigt fordi jeg spiser karbohydrater? Er redd for å miste muskelmasse. Vil ned ca 10 kg i fett. Vil ikke leve helt på lavkarbo da jeg har hørt man går opp i vekt om man begynner å spise karbohydrater igjen. Per i dag spiser jeg ganske mye karbo, 30 g havregryn til frokost, 3 speltlomper til lunsj og 60 g fullkornris, 3 speltlomper eller 150 g potet til middag, Noen ganger en banan eller noe også. Men det er sjelden. Hvor og når på døgnet bør jeg kunne karbohydratene? Noen som har peiling? Ligger på rundt 1700 kcal per dagen og rundt 2500-3000 på lørdager. Vurderer også å kutte ut lørdagskosen i noen uker, er det lurt? Er kvinne på 22 år 176 og veier 78. Anonym poster: c8efc5252d2b1bba93f631f1a32b64f0
Gjest *Maja* Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Ville heller kuttet ned på "spisedagen" enn å spise enda mindre i hverdagene. Siden fokuset er vekttap med økt muskelmasse og lavere fettprosent så ville jeg ikke spist mindre hverdagene i og med at du trener mye. Det greie med et halvkilo i uka er at det er lettere for kroppen å holde på den nye vekten når du er i mål.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Ville heller kuttet ned på "spisedagen" enn å spise enda mindre i hverdagene. Siden fokuset er vekttap med økt muskelmasse og lavere fettprosent så ville jeg ikke spist mindre hverdagene i og med at du trener mye. Det greie med et halvkilo i uka er at det er lettere for kroppen å holde på den nye vekten når du er i mål. Det høres jo veldig greit ut! Da kutter jeg kosedagen for å se om det hjelper! Så du synes ikke jeg bør kutte noe på karbo og erstatte det med noe annet som fett? Spiser veldig mye proteiner ligger mellom 160-200 g og karbo på rundt 150 g men lite fett i forhold. Vet at 1 kg er ganske mye og at 0,5 sikkert er det som er mest ideelt. Men akkurat nå hadde det passet å gå ned litt fortere, blir jo selvfølgelig og vedlikeholde det. Jeg bare lurer på om det i det hele tatt er mulig å gå ned 1 kg? Anonym poster: c8efc5252d2b1bba93f631f1a32b64f0
Gjest *Maja* Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Det høres jo veldig greit ut! Da kutter jeg kosedagen for å se om det hjelper! Så du synes ikke jeg bør kutte noe på karbo og erstatte det med noe annet som fett? Spiser veldig mye proteiner ligger mellom 160-200 g og karbo på rundt 150 g men lite fett i forhold. Vet at 1 kg er ganske mye og at 0,5 sikkert er det som er mest ideelt. Men akkurat nå hadde det passet å gå ned litt fortere, blir jo selvfølgelig og vedlikeholde det. Jeg bare lurer på om det i det hele tatt er mulig å gå ned 1 kg? Anonym poster: c8efc5252d2b1bba93f631f1a32b64f0 Du går allerede ned mer enn nok, men 3000 på en spisedag er ganske mye. Kutt ned til 2000 på spisedag og se hva som skjer. Du vil da uansett gå ned mer, om ikke akkurat 1 kg. Men test det først. Om du fremdeles vil miste litt mere så kan du gå over kostholdet igjen
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Du går allerede ned mer enn nok, men 3000 på en spisedag er ganske mye. Kutt ned til 2000 på spisedag og se hva som skjer. Du vil da uansett gå ned mer, om ikke akkurat 1 kg. Men test det først. Om du fremdeles vil miste litt mere så kan du gå over kostholdet igjen Okei, supert! Får prøve det noen uker fremmover så håper på mer vektnedgang Takk!! Anonym poster: c8efc5252d2b1bba93f631f1a32b64f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå