Curlyme Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Er det sant at håret blir mer fett jo oftere man vasker det? Har så fett hår som jeg vasker nesten hver dag. Har brukt mange forskjellige sjampo og den eneste som passer er head and scholuders.
Musken Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Ja, de sier så. Mange andre faktorer spiller likevel inn da; temperatur, luftfuktighet, hårtype (har selv typisk nordisk hår, blir fett etter én dag), om du har farget/bleket det osv osv. Jeg leste om en dame som gikk uten å vaske håret i to uker, og etter det trengte hun kun å vaske det 1-2 ganger i uken uten at det ble fett. Høres greit ut, men hallo, når kan man gå hele to uker uten å vaske håret? (Løsningen må jo være å isolere seg helt i en ferie eller noe :s) Men ja. Dersom du sliter med fett hår, kan du redusere bruken av hårstylingsprodukter, unngå balsam andre steder enn i tuppene, prøve å vaske det sjeldnere (du kan jo prøve å vaske det annenhver/trejdehver dag og bruke tørrsjampo i mellomtiden), eller kjøpe en sjampo mot fett hår.
Professor Orm Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Jeg har ikke vasket mitt på 3 uker. Vanligvis pleier det å være hver 5. dag. Nå skal det også sies at jeg går på isotretinoin, så det er først nå det begynner å bli fett. En annen grunn er at jeg har levd med en ødelagt vamtvannsbereder siden nyttår. Skal vaske det i morgen. Det blir fantastisk. Og ja, det blir mer fett jo oftere du vasker det, huden reagerer med å produsere mer talg når du fjerner de naturlige oljene.. Slitt blir det også.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 kjøpt ordentlige produkter som ikke legger igjen masse rester i håret. Jeg bruker redken til vanlig, men merker utrolig forskjell hvis jeg må ty til billig merker. Håret blir så mye fortere fett da Anonym poster: f0777df1d6b1f222e859da8c7b3b00cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå