Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er usikker på om jeg vil fortsette å være sammen med samboeren min. Må tenke meg om før jeg snakker med han.

Liker ikke å stoppe og snakke med bekjente i butikken osv. nå, for jeg får meg ikke til å lyve hvis de spør hvordan det går med oss. Ikke vil jeg si det som det er heller såklart, det har jo ikke de noe med. Så hva sier jeg?

På jobben er det også endel snakk om samboere, familie osv.. Hva kan jeg si uten å virke sær?

Anonym poster: abe2ab250ebcd00a8875084d8e540055

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, kan bare gi deg en klem over skjermen. :klem:

Skrevet

Du sier i hvert fall ikke til bekjente og kollegaer at du tenker på å gjøre det slutt med samoeren din FØR du faktisk har snakket med han om saken.

Skrevet

Du holder fasaden 100% helt til det er slutt. Da sier du at det er slutt, uten å utdype noe. Det er ingen som blir sure eller synes det er rart at du ikke deler problemer i forkant, og om du ikke utdyper kan jo ikke folk vite om det var du som gikk, eller om han gikk fra deg.

Anonym poster: e3723da12821d571422bd17370d31e5d

Skrevet

Til folk som ikke er nære fortrolige ville jeg ikke sagt noe annet enn at det går greit/bra - i hvert fall ikke før du har snakket med samboeren din om at du vurderer å gå fra ham... Ikke veldig hyggelig for ham å kanskje få høre via omveier at dere (eller du) sliter. Da jeg var ganske lei av forholdet jeg var i, lot jeg stort sett være å snakke noe særlig om det i det hele tatt, jeg. Men det er jo fint om man har noen pålitelige, gode venner å diskutere med.

Anonym poster: b2e971f08aa81b89d0c5631b798f1ba7

• Liker 1
Skrevet

Og du kan jo bare prøve å unngå temaet. Folk merker fort om personen de snakker med ikke ønsker å snakke om noe...

Skrevet

Bare så det er klart: Jeg kommer IKKE til å si noe negativt. Jeg bare lurer på hva jeg kan si som er nøytralt, og som helst ikke fører til flere spørsmål.

Kan prøve å få de som lurer, til å snakke om seg selv istedet. Folk pleier jo å like det.

Anonym poster: abe2ab250ebcd00a8875084d8e540055

Skrevet

"Det durer i vei" også smiler du..

Anonym poster: 1a877930d786314726f6038644dd77d5

Skrevet

Vet hvordan du har det.. Er mildt sagt ubehagelig.

Jeg valgte å snu fokuset så fort som mulig på personen som spurte. Funket greit for meg, slapp altfor mye undrende blikk og masse ekle spørsmål som jeg ikke ønsket å svare på.

Håper det ordner seg for deg :)

Anonym poster: 433df7b6ead0597fd8bb68e9445d776d

Skrevet (endret)

Ingen på jobb, eller andre for den saks skyld, har noe med hvordan dere har det på hjemmefronten og du skal ikke føle deg forpliktet til å si noe. Om folk spør hvordan dere har det så sier du at det rusler og går. Passe nøytralt men samtidig et svar som indikerer at det ikke er mer å hente på det samtalemnet.

Endret av Havbris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...