Tellus Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Hei, har ikke vært på dette "kost og trenings"forumet før, så jeg håper jeg har postet dette på rett sted og at noen flinke folk kan svare meg:) Jeg har satt meg som mål for 2013 å trene 3 ganger i uken. 2 intervalltreningsøkter og 1 vanlig joggetur. Jeg ønsker å få bedre kondis, that´s it. Bruker pulsklokke når jeg trener. Har aldri trent intervaller før, men har jogget en del tidligere, men ikke så mye de siste månedene. Det jeg har problemer med å finne svar på er hva pulsen min bør ligge på under dragene og hvor lavt den må synke i pausene for at effekten skal være optimal?? Jeg har en makspuls på 195. Er det ok å ligge på 175-180 bpm under dragene? Jeg har prøvd litt forskjellige intervaller, men tror jeg liker best 4x4. Blir intervallene kortere(eks 2 min/30sek) føler jeg ikke pulsen min synker godt nok ned før neste drag... Og et siste spørsmål, når jeg jogger 1t joggetur, hva bør pulsen ligge på for best effekt?Jeg ligger ofte rundt 164 bpm evt litt høyere i oppoverbakker. Er dette ok, eller bør jeg gi på mer? Generelle tips og råd mottas med takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå