AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Vi inviterer til uformell bryllupsfest etter vielse i tinghuset. Det vil bli servert tapas, kaker , mineralvann og kaffe, og det vil være muligheter for kjøp av alkoholholdig drikke i baren for de som ønsker dette. Nå skal vi skrive invitasjoner, og jeg er så usikker på ordlyden i den og hva jeg bør inkludere. Jeg vil gjerne få frem at det blir uformelt, og også at det ikke er fri bar, men fri tilgang til mineralvann og mulighet for å kjøpe alkohol til-og etter maten. Men hvordan gjøre dette på best mulig vis? Vi har også fått mange spørsmål om hva vi ønsker oss. Er dette vanlig å skrie i invitasjonene, f.eks. skrive at vi har laget en liste i en gitt butikk? Vi forventer i utgangspunktet ikke gaver, siden bryllupet vårt er uformelt og enkelt, men jeg vet jo at endel ønsker å gi oss en oppmerksomhet. Hvordan få frem at vi har laget en ønskeliste for de som ønsker noe å forholde seg til uten å virke krevende? Noen som har noen gode ideer til ordlyd? Anonym poster: ddba8ffca147ad7f42c8fd1b3ceb7225
Rakkerunge Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Vi inviterer til uformell bryllupsfest etter vielse i tinghuset. Det vil bli servert tapas, kaker , mineralvann og kaffe, og det vil være muligheter for kjøp av alkoholholdig drikke i baren for de som ønsker dette. . Anonym poster: ddba8ffca147ad7f42c8fd1b3ceb7225 Du kan skrive det du har skrevet her ;-) Tror ikke man skriver ang ønskeliste i invitasjonen. Folk spør, og da kan man vise til den :-)
Moderfavn Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Lag en bryllupsside. Det har vi gjort. Vi har laget enkle invitasjoner, der vi viser til vår bryllupsside på nettet og ber alle om å gå inn på den for mer informasjon. Der kan de også bruke et kontaktskjema hvis de lurer på noe. Det aller beste med det er at nå mens invitasjonene blir trykket, jobber vi fremdeles på å finpusse innhold og ordlyd. Ingen ser siden før de får invitasjonene, så jeg føler vi har kjøpt oss litt tid på den måten. Hvis det kanskje er noe for dere kan du gå på bryllupsmagasinet.no og opprette en side. Der kan du fint legge inn link til hvor dere er registrert, legge til ønsker utenom, og formulere en tekst om at dere påpeker at dette er i tilfelle noen trenger tips, men ikke noe dete forlanger at folk skal holde seg til. Da slipper du tenke på det i invitasjonene.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Dumt forslag da det sikkert er noen som ikke har internett. Anonym poster: dc0b73ec81f753b9456a5e4cdbb9824d
Ea_ Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Dumt forslag da det sikkert er noen som ikke har internett. Anonym poster: dc0b73ec81f753b9456a5e4cdbb9824d Whaaat? I vår familie er selv de på 80 + ivrige internettbrukere, men man setter vel inn annen kontaktinformasjon også. Vi skal også legge utfyllende informasjon og ønskeliste på hjemmesiden. Ellers synes jeg Rakkerunges forslag var bra, rett fram og lett og forholde seg til. Jeg ville kanskje droppet ordet "uformell". 3
Amens Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Teksten som foreslått over er helt i orden. Vi la ikke ved noe ønskeliste, men om noen lurte på hva vi ønsket oss, så henvist vi til ønskelisten hos Tilbords.
Moderfavn Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 Dumt forslag da det sikkert er noen som ikke har internett. Anonym poster: dc0b73ec81f753b9456a5e4cdbb9824d Ikke hvis man kjenner sine gjester. Her har alle internett. Desuten har de også telefon, så de kan velge å ringe om de heller vil det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå