Ciara Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg er nysgjerrig Min største svakhet: Jeg bekymrer meg altfor mye, i den grad at jeg må jobbe med meg selv for ikke å begrense barna pga mine bekymringer. Har selv vokst opp med en meget bekymret forelder (og som er det fortsatt! ), og vet hvor slitsomt det kan være å forholde seg til. Min styrke: Jeg er ekstemt tålmodig og stabil. Tror derfor jeg skaper mye trygghet rundt meg. Hva med dere?
Silfen Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Svakhet; utålmodig. Kan være tålmodig når det trengs, men jeg kan rive meg i håret temmelig ofte. Styrke; bekymringsløs. Jeg tror jeg overfører "alt går an og alt ordner seg"-mentaliteten til ungene. De får prøve og feile omtrent som de vil. 1
Marsipan Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 (endret) Min største svakhet er den samme som din (edit: Som TS's) Min styrke: Jeg er tilstedeværende, leken og engasjert. Endret 15. januar 2013 av Marsipan
SummerJoy Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 (endret) Dette har jeg faktisk tenkt over noen ganger Svakheter: Utålmodig. (en utfordring når 2 åringen "skal gjøre alt selv" f.eks...) Lite leken... (her er pappaen mye flinkere;) ), Litt dårlig på å takle krangling, bråk og mas. Styrke: Full av kjærlighet, stabil og trygg. Selvsikker, konsekvent og tydelig i oppdragelsen. Veldig tilstede. Endret 15. januar 2013 av SummerJoy 1
Silfen Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Artig, Silfen Hehe, ja, så det ble omvendt og tenkte skitt au, får bare se teit ut.
Ciara Skrevet 15. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2013 Hehe, ja, så det ble omvendt og tenkte skitt au, får bare se teit ut. Du vet uttrykket "Din styrke er din svakhet"? Vel, i dette tilfellet ser det ut til å være "Din styrke er min svakhet"... 1
Gjest imli Skrevet 15. januar 2013 #8 Skrevet 15. januar 2013 Hehe, eg er nærmast omvendt av deg, Ciara Dei største svakheitane mine, er at eg er utålmodig, og kan fort verte stressa og kjeftete for småting. Styrkene går vel på at eg er ganske flink til å la ungane utforske ting sjølv, og håpar og gjera dei sjølvstendige. Uroar meg lite (i alle fall mindre enn kva eg oppfattar andre gjer). Trur au eg er flink til å snakke med ungane om ting dei er opptekne av, at dei føler seg "sett".
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2013 #9 Skrevet 15. januar 2013 Svakhet: bråsint (når det er nok, så er det NOK!), litt "veik" på å stå på mitt, burde vært mer ute med ungene, utålmodig Styrke: Stor arbeidskapasitet ifht alt som det å være alenemor til to små fører med seg, huset er alltid åpent for ungenes venner, elsker å kose (og ungene digger det!), snill, flink til å ta med ungene på ting, forteller og viser ofte hvor glad jeg er i dem
Tolly Skrevet 15. januar 2013 #10 Skrevet 15. januar 2013 Min styrke er at jeg lar henne erfare og finne ut av ting uten å bli hysterisk fordi det plutselig er tannmerker i osten eller bodyen er våt. Eller at det er dopapir på hele badegulvet så gjør det heller ingenting. Hverken rullet ut i en lang remse eller praktisk nok delt opp i større og mindre tørk. Og så er jeg flink til å snakke med henne. Min svakhet er at jeg føler at jeg ikke kan noen verdens ting om det som jeg tror er viktig, men som sikkert ikke er viktig i den store sammenhengen. Jeg kan bli forferdelig usikker over bagateller og bruke flere dager på å tenke over ting.
Citrus Skrevet 15. januar 2013 #11 Skrevet 15. januar 2013 Blir fort sliten av masing, høye lyder og trass. Har omtrent nulltoleransefor mas, du spør, du får svar - ikke spør om det samme igjen. Mannen er mye flinkere her. Tålmodighet til å la barnet prøve ut ting selv (f.eks kle på seg selv, spise selv), leken, varm.
Vera Vinge Skrevet 15. januar 2013 #12 Skrevet 15. januar 2013 Dette er et interessant tema. Sønnen min er bare 1 år, så det begrenser seg hvilke utfordrende situasjoner jeg har stått oppi så langt. Noe som nok gjør meg mindre kjent med mine svakheter, sammenlignet med når gutten blir eldre. Jeg ser for meg at tålmodighet kan bli et problem - dvs jeg kan være veldig tålmodig veldig lenge, og så plutselig blir det for mye. Jeg håper veldig at det ikke blir et stort problem. Når det gjelder styrker, er jeg ganske standhaftig når jeg har fått meg noe fore, og går ikke nødvendigvis minste motstands vei når jeg tror noe blir bra på lengre sikt. Er samtidig leken, og elsker å tulle, synge og danse med sønnen min. Tror også jeg utstråler lite bekymring. Kan bekymre meg for en del ting i det skjulte, men kan kanskje passe litt lite på i blant, fordi jeg tenker han bør oppleve litt knall og fall for å lære (her er faren helt motsatt - lite bekymret for div "større" ting, men veldig opptatt av sikkerhet).
Binta Ba Skrevet 15. januar 2013 #13 Skrevet 15. januar 2013 (endret) Svakhet; utålmodig. Kan være tålmodig når det trengs, men jeg kan rive meg i håret temmelig ofte. Styrke; bekymringsløs. Jeg tror jeg overfører "alt går an og alt ordner seg"-mentaliteten til ungene. De får prøve og feile omtrent som de vil. Samme her. Og jeg mener det slik det er skrevet, ser noen kommenterte om noe feil her..? Jeg er ikke helt bekymringsløs, men veldig satt på at barna mine må prøve seg frem på det meste selv, fordi det skaper selvtillit. Man lærer av sine egne feil, ikke andres. Endret 15. januar 2013 av Binta Ba
Silfen Skrevet 15. januar 2013 #14 Skrevet 15. januar 2013 Samme her. Og jeg mener det slik det er skrevet, ser noen kommenterte om noe feil her..? Jeg er ikke helt bekymringsløs, men veldig satt på at barna mine må prøve seg frem på det meste selv, fordi det skaper selvtillit. Man lærer av sine egne feil, ikke andres. Neida, ikke feil. Bare litt tidig at jeg svarte rett etter TS og omtrent akkurat omvendt av hennes svar. Jeg hadde nok ikke vært bekymringsløs dersom ting lå an til å gå rett til helvete. Men selv med sykdom og innleggelser og brukne bein, har jeg ikke vært bekymret, for det fikses jo. Gidder ikke bekymre meg når ting går veien.
skruf Skrevet 15. januar 2013 #15 Skrevet 15. januar 2013 Svakheter er nok; utålmodig, har ikke lang nok lunte til å "dille" og argumentere, orker ikke legge alt til rette, blir irritabel....må ta en time-out selv av og til.. Styrke; løper ikke etter ungene hele tiden, lar de prøve og feile, flink til å oppmuntre, snakker mye med de, ber om unnskyld hvis jeg har gjort urett, er der for de, har tid med de, gjør masse sammen med dem, ser de for dem de er, lytter.
Mafalda Skrevet 16. januar 2013 #16 Skrevet 16. januar 2013 (endret) Svakheter: utålmodig her også Dill og dall og eviglange argumenter er ikke min forte, og jeg kan fort gå lei hvis jeg mener at de burde forstå, burde skjønne osv... Og så kan jeg bli litt stressa hvis vi har mye på planen (stort sett hele tiden ), der burde jeg skjerpe meg for ikke å overføre det til barna. Bekymrer meg mye og har lett for å forvente det verste. Styrke: Lar dem få tid og rom til å bestemme selv. Lar dem prøve seg og strekke seg etter ting, oppmuntrer dem til å ta egne valg og ta ansvar. Og så er det en ting jeg er usikker på om er en styrke eller en svakhet: sterke meninger og høye standarder- og jeg forventer at barna har samme gjennomtenkte forholdet til samfunn og verdier. Det fører til at jeg nok kan oppfattes som "streng" ("Ser du på det der søppelprogrammet nå igjen, det er jo bare fordummende vås!"... ), samtidig som jeg tror det er en fordel for de større barna at de ikke får lov til å sveve tanketomt og bekymringsfritt rundt i tilværelsen, med Justin Bieber på øret og iPhonen på innerlomma i Canada Goosejakkene, mens de sladrer om hvem som får mest penger for gode karakterer og hvilken pappa som er grei når det gjelder å kjøpe Martini Bianco til helgen. Tror kanskje dette er en svakhet i perioder, men en styrke på lang sikt. VI får se om jeg blir saksøkt om noen år Endret 16. januar 2013 av Mafalda 1
Silfen Skrevet 16. januar 2013 #17 Skrevet 16. januar 2013 Haha, Mafalda. Det gjør jeg og. Fjortisen ser på teen moms, så kommer Silfen; herlighet, det der er et fullstendig nekete program bla bla bla. Eller Bieber; skjønner ikke hvordan jenter kan digge noen som er så feminin som han der. Da får jeg høre det, haha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå