AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Heisann! Jeg sitter litt fast med en innleveringsoppgave i motorikk.. Jeg lurer rett og slett på om det er noen smarte hjerner som kunne tenke seg å komme med noen innspill/forslag til hvordan jeg kan utføre denne oppgaven. Oppgaven går ut på å tilrettelegge en kroppsøvingstime (60 min) i en turløype i nærområdet. Turløypen består av fine grusveier (mye bakker), og krunglete stier i skogen. Vi kan selv bestemme til hvilket klassetrinn vi vil lage kroppsøvingstimen til. Greia er at vi skal ta utgangspunkt i kunnskapsløftet, og ha med delmål og hovedmål. Jeg sitter litt fast i forhold til dette. Jeg tenker at dette er en time som kanskje passer best til større barn, hvor man kan ha med orientering, terrengløp, eller bare kondisjonstrening (f.eks bakkeintervaller osv.). Men jeg vet ikke helt hvorvidt dette svarer til oppgaven. Jeg tenker og at det kunne vært lurt å tilrettelegge timen til de mindre barna, hvor bare det å løpe i ujevnt terreng kan være en stor utfordring, ettersom oppgaven i det store og hele handler om motorisk utvikling.. Men åh, det er så vanskelig. Er det noen som har hatt en liknende oppgave som denne, er gymlærere, eller bare interesserer seg for dette? Hadde satt enormt stor pris på innspill fra dere! Anonym poster: 236e8f5420afacb0b0eb9873a7e18b71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå