Gå til innhold

Kan jeg gå i bryllup i denne kjolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet en kjole jeg liker på nett. Liker den veldig godt i denne dyp røde fargen men har hørt man ikke skal komme i bryllup i rødt som gjest? kan eventuelt velge grape/lilla men liker rødt best.

ville du reagert på om en av dine gjester kom i http://www.jenjenhouse.com/A-line-Princess-V-neck-Floor-length-Satin-Bridesmaid-Dresses-With-Ruffle-Beading-007001127-g1127

Jeg tenker og bruke bollero over slik at den ikke blir så naken oppe.

Anonym poster: e545a238172afb61a02a575f75860d14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smak og behag, hvis du liker den, så gå for den, men sjekk med bruden først. Rød kjole betyr nemlig at man har ligget med brudgommen ;)

Anonym poster: 91a9c475526c248c049b39f37ce10b5a

• Liker 3
Skrevet

Hør med bruden om du er usikker, så får hun avgjøre!

• Liker 2
Skrevet

Kjempefin. Men hvis bruden er av den litt spesielle sorten og skal har rød kjole, så bør du nok finne en annen. Så sjekk det først. Jeg hadde ikke reagert negativt om du kom i den kjolen.

Skrevet (endret)

Kan Dronningen så kan vel du også. ;)

Den du har valgt er dessuten burgunder, ikke knallrød. Fin kjole! :jepp:

edit: Jeg ville ikke ragert om en av gjestene mine kom i den!

Endret av loffen
  • Liker 1
Skrevet

Er det gallabryllup så slå deg løs. Rødt er ikke så farlig lenger med mindre bruden går i rødt.

Anonym poster: f7686f590ee097ab057502da13278a28

• Liker 2
Skrevet

syns den var fin jeg. Du kan helt klart gå i den i ett bryllup :) Så lenge bruden ikke er veldig gammeldags og konservativ da...

Anonym poster: 205f8a28bda8c31989631bb8ffa1ef0a

• Liker 1
Skrevet

hvis den passer kleskoden så kjør på .. eneste jeg reagerer på er at den er såpass utringet, men siden du har tenkt å ha noe over er det ikke noe farlig :)

• Liker 1
Skrevet

Smak og behag, hvis du liker den, så gå for den, men sjekk med bruden først. Rød kjole betyr nemlig at man har ligget med brudgommen ;)

Anonym poster: 91a9c475526c248c049b39f37ce10b5a

Hvit brudekjole betyr nemlig at man er jomfru, og INGEN er jomfru når de gifter seg i dag, allikevel bruker 99% av bruder hvit kjole.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns kjolen var heslig (no offence), men fargen har jeg ikke noe å si på ;)

• Liker 8
Skrevet

Hvis kleskoden er galla, så er den kjempefin. Er koden noe annet, risikerer du fort å være dobbelt så pyntet som de andre gjestene. Om det er greit for både deg og bruden, så er den fortsatt kjempefin ;)

Jeg har hørt det der med at rød kjole visstnok betyr at man har ligget med brudgommen, og det høres ut som bullshit og vandrehistorie fra ende til annen. Kan noen vennligst fortelle meg når i Norgeshistorien det ikke bare skulle ha vært sosialt akseptabelt å signalisere til et helt selskap at man har hatt seg med brudgommen - og tydeligvis såpass innarbeida at dte har vært en egen symbolikk i det? Sorry, den må du lenger ut på landet med.

Anonym poster: 0ebb36d646249a10dae57c0ca3abea6e

• Liker 3
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Som sagt, om kjolen passer kleskoden så :) Rødt og svart er det ofte ingen som reagerer på lengre, men (også som sagt) hør med bruden!

Katniss: INGEN er vel ikke helt riktig

• Liker 1
Skrevet

Er det gallabryllup så slå deg løs. Rødt er ikke så farlig lenger med mindre bruden går i rødt.

Anonym poster: f7686f590ee097ab057502da13278a28

Hvorfor det? Kan ikke bruder ha rødt?

Jeg holder på å ser på røde kjoler nå.

Skrevet

Hvorfor det? Kan ikke bruder ha rødt?

Jeg holder på å ser på røde kjoler nå.

...hvor i ALLE dager har noen påstått at bruder ikke kan ha rødt? :klo:

• Liker 5
Skrevet

"Med mindre" betyr "hvis ikke". Og det er tydeligvis et prinsipp at ingen gjester skal "utkonkurrere" bruden; har bruden hvit kjole, skal ingen gjester ha hvit kjole - det samme gjelder for alle andre farger, også rødt.

• Liker 1
Skrevet

...hvor i ALLE dager har noen påstått at bruder ikke kan ha rødt? :klo:

Beklager, jeg misforsto.

Skrevet

Kjolen var fin, men jeg synes den har fasong som en brudekjole, derfor ville ikke jeg gått i den. Selvfølgelig, brudekjoler kommer i 1000 fasonger, men den der var veldig lik brudekjoler som er i vinden for tiden, og ser egentlig ut som en rød brudekjole selv..:)

Anonym poster: 8e175b3121c8c9b120295feb8446a544

• Liker 1
Skrevet

Før i tiden var det hodeplagget som skilte bruden fra resten av gjestene.

Hvit kjole-moten ble skapt av en eller annen dronning på 1700 tallet visstnok.

Hodeplagg og brudekrone ble sett på som jomfruelighetstegn, så de tingene der kan man jo ta så tungt som man vil.

Og ja selvsagt kan du gå i den kjolen, den var nydelig!

• Liker 1
Skrevet

Hvis kleskoden er galla, så er den kjempefin. Er koden noe annet, risikerer du fort å være dobbelt så pyntet som de andre gjestene. Om det er greit for både deg og bruden, så er den fortsatt kjempefin ;)

Jeg har hørt det der med at rød kjole visstnok betyr at man har ligget med brudgommen, og det høres ut som bullshit og vandrehistorie fra ende til annen. Kan noen vennligst fortelle meg når i Norgeshistorien det ikke bare skulle ha vært sosialt akseptabelt å signalisere til et helt selskap at man har hatt seg med brudgommen - og tydeligvis såpass innarbeida at dte har vært en egen symbolikk i det? Sorry, den må du lenger ut på landet med.

Hvis du leser artikkelen om dronningen står det forklart hvorfor rød kjole er/var upassende i bryllup. ;)

Anonym poster: 6a18e22cb69cc4b82b1658e6884ecc71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...