AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg har i lengre tid lett etter den rette hunden, ikke at den er så spesiell av utseende men mer den følelsen den gir meg. Så jeg eller vi har vært fosterforeldre for ulike hunder, og noen har blitt værende, rett og slett fordi vi har funnet hunden, men mange har vært bommerter. Så fant jeg en hund, det var den rette, en labrador fra Spania, hun er 6 mnd og har vært i en familie der nede, men de kunne ikke ha henne lengre, så da kom hun til oss, hun hadde levd ute i gården hele livet sitt, men det tok bare 2 dager så var hun husren, hun kunne slippes rett ut i hagen og en fantastisk hund. Jeg hadde ikke møtt henne før jeg plukket henne opp på flyplassen, kan egentlig se for meg at Gardemoen var ganske skummelt men hun tok det hele med ro og glede. Ikke et problem, nå har hun vært her i 2 uker, og for en hund. Anonym poster: a7b9ed044fe371e975fe5fc040acac43
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Er det meninga at vi skal fortelle åssen vi fant hunden vår? hehe... Min historie om hund nr. 1: Samboer og jeg hadde nettopp flyttet sammen for første gang og bodd sammen i rundt 3 måneder da vi følte at noe manglet... nemlig en hund! Det var mest jeg som ønsket meg hund da, men han hadde også litt lyst. Etter noen ukers prat om å skaffe en hund og leting etter den rette rasen med en laaang liste; Alt fra Border collie, Alaskan husky til små hunder som bicon frisè, boston terrier, Jack Russell. Alaskan husky er noen nydelige hunder og noe vi antageligvis vil skaffe oss om noen tiår, når vi har et stort hus og stor hage etc, men aldri om vi hadde skaffet oss det der og da hehe. Ikke i en liten leilighet... Etter mye om og men endte vi opp med to raser igjen; Boston terrier eller Jack Russell terrier. Vi tittet litt på finn.no og fant ut at Jack Russell var en litt billigere rase (mer tilpasset til hva vi hadde råd til) og i tillegg forelsket vi oss helt i utseendet og tanken på et liv med en aktiv og livlig liten Jack Russell. Det tok oss rundt en uke før vi endelig tok opp telefonen og ringte til en av annonsene på finn som hadde fire valper, en tispe og tre hanner. Vi ønsket oss i første omgang en hann, men etter å ha hørt på selgeren, som mente at som førstegangseiere er Jack Russell tisper litt lettere å håndtere, ettersom det er en ganske krevende og dominerende rase. Vi hørte på selgeren og ville komme og se tispa. Bare 2 dager senere kjørte vi i ca. 1 time før vi kom til en stor gård der hvor vår lille valp bodde med sin hundemamma, hundepappa og bestemoren. Alle sammen nydelige små jack russler. Vi forelsket oss med en gang i tispa og tok henne med oss hjem med det samme. Har aldri angret! Hun er nå 2 og et halvt år og helt fantatisk. En perfekt hund for oss. Hun er helt herlig og nydelig Hund nr. 2: Hun er knappe 10 uker gammel, så jeg hentet henne altså for ca. 2 uker siden. En liten Jack Russell denne gangen også såklart. Den rasen er helt fantastisk! Samboer mente det holdt med en hund, men jeg har lenge hatt så lyst på en til. Blant annet fordi jeg savner å ha noe mer å gjøre, og fordi jeg alltid har vokst opp med minst 2 hunder og føler at alle hunder burde ha en søster eller bror (som er hund) som de kan være sammen med når samboer og jeg er borte. Så han lot meg få velge selv og betale selv osv. Så det gjorde jeg altså. Etter noen måneder med masse tenking og planlegging, fant jeg ut at jeg bare måtte ha en hund til! Så var det finn.no igjen og titte litt. Er litt nøye på hvem jeg vil kjøpe av, det er ganske lett å se hvem som er seriøse og hvem som ikke er det... etter litt titting en kveld så jeg en annonse jeg forelsket meg i. Det var masse fine bilder av mamma og pappahunden og valpene. Denne gangen også et kull på fire, tre hanner og en hunn. Jeg skulle ha en hunn til og sendte sms til selgeren for å høre om tispa fortsatt var ledig. Fikk ganske kjapt svar på at det var stor interesse på tispa, men at jeg gjerne kunne fortelle om meg selv litt. Og det gjorde jeg, fortalte også at jeg hadde en Jack Russell fra før og det likte hun kjempegodt. Etter et par koselige smssamtaler, endte hun opp med å si at hun følte at jeg var den rette eieren for tispevalpen. Jeg ble jo såå glad selvfølgelig og bestilte flybillett med det samme. Denne gangen var turen enda litt lenger for å hente valpen. Nå, 2 uker senere, koser jeg meg stort med to nydelige Jack Russler. Hun eldste er hvit med brune flekker og yngstejenta er tricolor typen (Hvit pels med hovedsaklig svarte flekker og litt nyanse av brunt) Samboer er nå selvfølgelig også forelsket i yngstejenta og trives selv med to hunder, selv om det er jeg som mest tar meg av de. Koser oss fælt! Anonym poster: 73cd253915925b215943bfdeb1c82906
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå