Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Vil gjerne ta med gutten vår på 18 mnd i det vanlige bassenget i svømmehallen.

Der er et babybasseng som er godt og varmt, men tipper temperaturen i det vanlige bassenget er endel lavere, tror det ligger på ca 27 grader..

hvor lenge tåler han å vere i det vanlige bassenget, som er kaldest?

Jeg ser jo viss han begynner å fryse veldig, men greit å ha en tid som man kan forholde seg til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt forskjellig fra unge til unge. Noen blir blå og skjelver bare de stikker tåen nedi, mens andre tåler det mer. Det er ikke noe fasitsvar her.

Skrevet

jeg skal prøve å vere mer konkret: kan jeg ta med et barn på 18 mnd i vanlig basseng, hvor temperaturen ligger på ca 27 grader?

Jeg vet at det ikke er noe fasitsvar, det er det sjeldent på noe som har med barn og gjøre! men det går jo ann å komme med en ca tid likevel, som gir en liten peikepinn?

jeg også ser når ungen begynner å fryse, men har aldri vert i bassenget før med barn..

hvor lenge har barnet deres vert uti?

Skrevet

Ehm. Ja. Folk isbader med unger. Gale? Ja, etter min mening. Men du må prøve deg frem uansett hvor mye du spør.

Skrevet

noen andre?

Skrevet

Bad i vei. Du ser når han fryser. Vi har hatt vår på 4mnd i vanlig basseng.

Skrevet

Prøv med f.eks. en time første gang. Ser du at han fryser før det, så går dere i det varme babybassenget eller i dusjen. Vær litt aktiv sånn at han fekter med armer og ben, ikke bare stå i ro og hold han.

Skrevet

En time syntes jeg hørtes mye ut?

Husk på at små barnekropper har stor overflate i forhold til volum - de har derfor større varmetap enn voksne. Selv holder jeg ikke ut 1 time i bassenget om jeg ikke svømmer aktivt, lek og herjing alene holder meg ikke varm.

15-20 minutt tror jeg kan være mer enn lenge nok for en liten en?

Anonym poster: cead87739521a53e4f48640e37151cd3

Gjest gurimalla
Skrevet

Prøv med f.eks. en time første gang. Ser du at han fryser før det, så går dere i det varme babybassenget eller i dusjen. Vær litt aktiv sånn at han fekter med armer og ben, ikke bare stå i ro og hold han.

He, he; min fireåring fryser i vanlig basseng lenge før det har gått en time (han er ganske tynn da). Etter en time vil jeg dessuten tro at en på 18 måneder er utslått av bading både i lite og stort basseng.

Enig med de som sier at det er individuelt. Lillebror var med i det vanlige bassenget fra han var ca 18 måneder, tipper det holder med et kvarter i starten. Mine har gått frem og tilbake mellom varmt og kaldt basseng, det virker som om temperaturforskjellen er verst for meg...

Skrevet

En time syntes jeg hørtes mye ut?

Husk på at små barnekropper har stor overflate i forhold til volum - de har derfor større varmetap enn voksne. Selv holder jeg ikke ut 1 time i bassenget om jeg ikke svømmer aktivt, lek og herjing alene holder meg ikke varm.

15-20 minutt tror jeg kan være mer enn lenge nok for en liten en?

Anonym poster: cead87739521a53e4f48640e37151cd3

En time er kanskje mye for noen, derfor skrev jeg at hun får gå opp tidligere hvis hun ser at han fryser. Jeg skrev en time fordi hun ba om en tid selv om hun skjønte at det var individuelt.

Jeg har vært i bassenget (ikke ekstra oppvarmet) med både egne barn og tantebarn fra de var mindre enn 18mnd, og vi har aldri vært der mindre enn en time. En time går fort, og det er lett å se om barnet fryser.

Gjest Badegjest
Skrevet

Hvorfor vil dere være i de store bassenget? Bare lurer. For den lille et j varmebassenget dypt og utfordrende nok. Også er det ikke alle steder som tillater bleieunger i de store bassenget. Koster litt mer å rense. MEN vi har en på to og har også vært endel i de voksne bassenger. Da orker vi begge maks 15-20 min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...