Gjest Violetta Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg tror jeg skal kjøpe meg nettbrett, og jeg tror det blir samsung. Men hvilket skal jeg velge? Stort eller lite? Med eller uten simkortspor? Har ingen erfaring, men kanskje du har erfaring jeg kan dra nytte av?
Gjest Morteno Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Nettbrett er nettbrett, forskjellen på f.eks. Samsung og Apple er ikke så stor lenger. Hvis du har en smart telefon kan du dele nettverken på den med nettbrettet. ikke vits å bruke penger på 3g versjonen. Personlig liker jeg 10.1 tommer, har ikke sett så mye på 7 tommer. Du kan dra til elkjøp eller expert og se på nettbrettene der.
Gjest Violetta Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 (endret) Nettbrett er nettbrett, forskjellen på f.eks. Samsung og Apple er ikke så stor lenger. Hvis du har en smart telefon kan du dele nettverken på den med nettbrettet. ikke vits å bruke penger på 3g versjonen. Personlig liker jeg 10.1 tommer, har ikke sett så mye på 7 tommer. Du kan dra til elkjøp eller expert og se på nettbrettene der. Takk for innspill, jeg har tenkt på det med å dele nett med telefonen, men vil brettet bruke mye mer bytes enn telefonen? Sånn som det er nå betaler jeg for mye mer enn jeg bruker, fordi jeg mest av alt bruker wifi. Mtp størrelsen tror jeg ikke jeg går for det største. Litt av poenget er jo at det skal være enkelt å ta med seg. Endret 15. januar 2013 av Violetta
TMB Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Brett vil ikke bruke mer datatrafikk enn en mobil, fordi det ved surfing uansett (med noen unntak) er mobilversjonen av nettsider som lastes inn.
Gjest LadySizz Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Har også tenkt å skaffe meg nettbrett men er rimelig blank på den fronten,så henger meg på her jeg
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Hvis 7 tommer er greit, tror jeg Nexus 7 er et godt valg (har lyst på den selv, men klarer ikke helt forsvare grunnen til at jeg trenger et nettbrett ... ennå). Priser: http://www.prisjakt....t.php?p=1469131 Brukererfaringer (svensk): http://www.prisjakt....t.php?o=1469131 10-tommersversjonen koster over det dobbelte: http://www.prisjakt....t.php?p=1518625 Anonym poster: 017c52f255f0f25b317550a9c63f3d44
-Jiinxs- Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 Jeg gikk for Samsung Galaxy Note 10.1 (hvit) og er fornøyd med den. Den var mitt første nettbrett og den var vel verd pengene. Kjøpte den med 3g og Netcom mobilltbredbånd.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 15. januar 2013 #8 Skrevet 15. januar 2013 Jeg hadde Apple sin 2er, den er vel 9.7. Syns det var alt for stort, da blir det til at den kun blir hjemme. Solgte den og kjøpte mini istedet, den er 7,9 og helt perfekt veskestørrelse. Så jeg ville helt klart gått for 7 om du har planer om å bære den med deg i vesken.
Gjest Violetta Skrevet 16. januar 2013 #9 Skrevet 16. januar 2013 Går ut fra at man kan plugge i en vanlig headsett med minijack?
Lutetium 71 Skrevet 16. januar 2013 #10 Skrevet 16. januar 2013 Går ut fra at man kan plugge i en vanlig headsett med minijack? Om det står "3,5 mm hodetelefonutgang" i spekken, er det bare å plugge i vei.
pressplay Skrevet 16. januar 2013 #11 Skrevet 16. januar 2013 Mange mobilabonnementer har mulighet for tvillingsim. Dvs. at man kan bruke samme abonnement på to SIM-kort som gjør at man kan ha ett SIM-kort i mobilen og ett i nettbrettet. Ulempen med dette er at nettbrett med mulighet for SIM-kort er noe dyrere enn uten.
Lutetium 71 Skrevet 16. januar 2013 #12 Skrevet 16. januar 2013 Mange mobilabonnementer har mulighet for tvillingsim. Dvs. at man kan bruke samme abonnement på to SIM-kort som gjør at man kan ha ett SIM-kort i mobilen og ett i nettbrettet. Ulempen med dette er at nettbrett med mulighet for SIM-kort er noe dyrere enn uten. Har man smartmobil utenom er det ingen problem å bruke den (med egnet mobilabb som har passe mange MB inkludert). Har man allerede en mobilbredbånd USB dings, fins det egne rutere så man kan bruke også disse via wifi. Wifi er egentlig veldig godt egnet til internettdeling sånn generelt.
Gjest Violetta Skrevet 16. januar 2013 #13 Skrevet 16. januar 2013 Om det står "3,5 mm hodetelefonutgang" i spekken, er det bare å plugge i vei. De står ingenting om det i spekken, det er derfor jeg spør.
-Jiinxs- Skrevet 16. januar 2013 #14 Skrevet 16. januar 2013 De står ingenting om det i spekken, det er derfor jeg spør. Hvilket produkt er det snakk om?
Gjest Violetta Skrevet 16. januar 2013 #15 Skrevet 16. januar 2013 Hvilket produkt er det snakk om? Samsung sitt nettbrett, det som er 7 tommer.
sofie777 Skrevet 16. januar 2013 #16 Skrevet 16. januar 2013 Mitt nettbrett, Asus Eee Pad Transformer (uten tastatur), som jeg har hatt et og et halvt år, er jeg veldig fornøyd med. Det er litt stort, men jeg har det ikke med meg overalt. Mobilen passer til daglig bruk. Hjemme har jeg trådløst nettverk og brettet logger seg på der uten problem, så har du det, trenger du ikke å kjøpe med SIM-kort. Jeg har standard mini-jack inngang, tror det finnes på det meste av utstyr for tiden og mini-HDMI (som jeg ikke har brukt enda). Det er også plass til et minnekort av samme typen som i mobiltelefoner. Jeg bruker brettet daglig. Men jeg kjøpte det for at jeg ikke skulle trenge å slepe med meg min 17'' laptop hjem når jeg er på ferie, og til det bruket fungerer den utmerket (supplert med mine foreldres maskin).
Gjest Violetta Skrevet 16. januar 2013 #17 Skrevet 16. januar 2013 Mitt nettbrett, Asus Eee Pad Transformer (uten tastatur), som jeg har hatt et og et halvt år, er jeg veldig fornøyd med. Det er litt stort, men jeg har det ikke med meg overalt. Mobilen passer til daglig bruk. Hjemme har jeg trådløst nettverk og brettet logger seg på der uten problem, så har du det, trenger du ikke å kjøpe med SIM-kort. Jeg har standard mini-jack inngang, tror det finnes på det meste av utstyr for tiden og mini-HDMI (som jeg ikke har brukt enda). Det er også plass til et minnekort av samme typen som i mobiltelefoner. Jeg bruker brettet daglig. Men jeg kjøpte det for at jeg ikke skulle trenge å slepe med meg min 17'' laptop hjem når jeg er på ferie, og til det bruket fungerer den utmerket (supplert med mine foreldres maskin). Tusen takk for utfyllende svar. Jeg skal ta det med i min vurdering.
Lutetium 71 Skrevet 16. januar 2013 #18 Skrevet 16. januar 2013 (endret) De står ingenting om det i spekken, det er derfor jeg spør. Samsung sitt nettbrett, det som er 7 tommer. Om det er dette her det er snakk om, er det bare å plugge i vei: Music and Sound: 3.5mm Stereo Headset Jack Edit: For moro skyld tok jeg et søk på prisjakt der jeg krysset av for "nei" på "hodetelefonutgang", det kom opp bare to treff. Endret 16. januar 2013 av Lutetium 71
Gjest Violetta Skrevet 16. januar 2013 #19 Skrevet 16. januar 2013 Om det er dette her det er snakk om, er det bare å plugge i vei: Edit: For moro skyld tok jeg et søk på prisjakt der jeg krysset av for "nei" på "hodetelefonutgang", det kom opp bare to treff. Tusen takk!
Gjest Violetta Skrevet 22. januar 2013 #20 Skrevet 22. januar 2013 Nå sitter jeg her med mitt Android nettbrett, det ble Samsung på 7 ". Er veldig fornøyd, og så glad det ikke er større. 10" hadde blitt for stort til å ha i fanget i sofaen synes jeg. Takk for god hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå