AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg er en størrelse 42/L/XL nå, og har tenkt til å slanke meg til str 38/36/M. Idag fant jeg noen nydelige kjoler på salg, og jeg har såå lyst på dem. Problemet er at ettersom at jeg er på slanker'n, er det dumt å kjøpe de i min nåværende størrelse, som jeg ikke har tenkt til å beholde særlig lenge. Samtidig er det dumt å kjøpe de i den størrelsen jeg kommer til å få, fordi jeg vet ikke om de kommer til å se bra ut på meg da. Kjolene er på nettet, så jeg kan ikke prøve de i butikk og se hvordan de ser ut på i L heller.. Hva gjør dere andre som holder på å gå ned i vekt? Når dere finner nye klær dere ikke MÅ bruke akkurat nå, kjøper dere de i størrelsen dere slanker dere til, eller deres nåværende størrelse? Ser ikke ut til at kjolene kan syes inn heller.. Åh, de er så fine! Den ene er en nydelig sommerkjole som jeg vil bruke når jeg reiser til utlandet, med en forhåpentligvis lettere kropp.. Luksusproblem for mange kanskje. Vet ikke helt om denne passer her på Kosthold & trening, eller på Mote & skjønnhet, så beklager hvis den havnet feil! Anonym poster: 5bfeae0783f73d8129f00fb48ebb4e4b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Jeg ville kjøpt i en mindre størelse, kanskje 38 eller 40? Da har du noe å strekke deg mot, hvis den er på salg så er det jo ikke krise om den ikke sitter perfekt heller. Lykke til med slankingen! Anonym poster: a3fcaf19124c5fc0383b1455b9f82939
Gjest kiara_pusen Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Sist jeg var på slankern før vi skulle på ferie til NY kjøpte jeg kun bukser og klær i den størrelsen jeg ville være da det gikk fint det. Jeg har brukt til dels samme metode når det gjelder brudekjolen min (det fantes ikke større) og har rett og slett ikke noe valg annet enn at den skal på koste hva det koste vil. Aner ikke hvordan den vil se ut, men jeg har kommet frem til at den vil se bra ut! Ta noen sjangser, tro på deg selv og egen vilje; den som intet våger intet vinner.
regine Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Og jeg ville absolutt IKKE gjort det! Fordi: klær skal passe og selv om det passer ganske ok i store størrelser, så gjør det plutselig ikke det når du har blitt tynnere. Man går ikke nødvendigvis ned jevnt, så kroppen kan endre seg. Jeg tror heller ikke på metoden "slanke seg inn i noe" nytt. En ting er å igjen komme inn i gamle klær - men å bevisst kjøpe for smått har for de fleste liten hensikt. Blant annet fordi man ikke alltid klarer det man har satt seg fore - uten at det er ment som en negativitet til ts. Men sånn er nå engang virkeligheten. Og så sitter du der til sommeren, med sommerkjoler du ikke får brukt. Ikke noe for min økonomi iallfall, ei heller for miljøet, for den delen. Men det viktigste: tenk hvor gøy det blir den dagen du HAR nådd målet ditt og kan gå på shopping! Det blir stas det, med "ny" kropp og ny mote. Det kommer jo hele tiden nytt tøy i butikkene - da vil jeg heller kunne kjøpe nytt, "toppmoderne" klær som faktisk passer - enn å ha skapet fullt av "fjorårets" mote, som passer nesten...... Jeg har nå et mål om å gå ned ca 10 kg til sommeren - men har tenkt å belønne meg selv med litt nytt tøy når jeg har nådd 5 kg. Derfor er jeg beinhard nå, til tross for alle etterjulssalg - for hvorfor skal jeg kjøpe tøy nå, når jeg uansett er litt for rund, og ting strammer her og der samtidig som det er for stort her og der, i steden for å vente og få en mye bedre opplevelse rundt det.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Det føles mye bedre ut å kjøpe klær i din faktiske størrelse, de kan du også bruke i endel av tiden du går ned i vekt ved bruk av midjebelte og slikt. Tro meg, har gått gjennom dette et par ganger. Nydelige kjoler er alltid å få tak i. Et skap full av små klær vil få deg til å føle deg misslykket ut, spesielt om du skulle få en knekk og ikke nå målet så raskt som ønsket. Det mener jeg. Anonym poster: 8b2be60348450e23a4f17b66edf4f3d8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Ble til at jeg bestilte de i den størrelsen jeg har nå. Får håpe det er mulig å sy de inn hvis jeg fortsatt liker de så godt når jeg har gått ned det jeg skal Anonym poster: 5bfeae0783f73d8129f00fb48ebb4e4b
Silkepote Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 (endret) Og takk for svar Edit: der ble jeg ikke anonym mer gitt Endret 15. januar 2013 av Silkepote
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå