Gå til innhold

Hvor lenge ut på nyåret sier dere godt nyttår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var det en klassevenninne som sa godt nyttår til meg. Jeg hadde jo nesten glemt at det var nyttår, er jo to uker siden :fnise: men jeg hadde ikke sett henne siden før jul, så skjønner jo at hun sa det.

Men hvor langt ut på nyåret er det vanlig at man sier godt

Nyttår egentlig? Føles jo som en evighet siden nyttårsaften.

Anonym poster: 28424d72bc66f8fb7bef4c75e5e07196

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Jeg sier bare godt nytt år 1 Januar

Gjest Lurifix
Skrevet

hele januar. ikke at jeg sier godt nytt år til noen :fnise:

Skrevet

Første gang jeg møter noen etter nyttår. Men kun i januar.

• Liker 4
Skrevet

Den første uka sier jeg det konsekvent til alle jeg ikke har sett etter nyttår. Resten av januar svarer jeg med "Godt nyttår, ja!" om noen sier det til meg.

Skrevet

Første gang jeg møter noen etter nyttår. Men kun i januar.

Samme her. Hvertfall første halvdel av januar.

Skrevet

Sier det et par ganger i forbindelse med jobben.

Skrevet

Det er mest i jobbsammenheng, og stort sett den første uken i januar.

Skrevet

Kommer litt an på. Venner og bekjente sier jeg det som regel bare første uken i januar, men har jeg regelmessige timer hos f.eks. kiropraktor, så bruker jeg å si det når vi møtes til første timen i januar selv om det er i siste halvdel av måneden.

Skrevet

Jeg tror jeg er litt rar på sånne ting. Jeg føler meg normalt oppegående og akkurat passe sosialt anlagt (etter min egen smak ;) ), men jeg "hater" slike høflighetsfraser som egentlig ikke betyr noe. Jeg sier godt nyttår til de jeg feirer nyttårsaften med, og de jeg møter 1. januar. Utenom det er jeg aldri den som sier godt nyttår først, jeg kun svarer det av høflighetsgrunner til andre som sier det. Mens jeg innvendig sukker oppgitt og lurer på hvorfor vi må ha slike konstruerte fraser.

Anonym poster: 24d4ab79ac4ca4c2323b2a0baefac599

Skrevet (endret)

Jeg sier vel godt nyttår ut januar, tenker jeg. Sa det sist i går, da jeg traff igjen gamle kollegaer :) Til AB over vil jeg si at jeg til forskjell synes konstruerte fraser er morsomt og fint, og absolutt ikke meningsløse! De er forutsigbare, og gir en rettesnor i forhold til hva man skal si/gjøre i ulike situasjoner. Jeg tenker de kan betraktes som sosiale skjema som organiserer og gir mening til sosiale situasjoner. Det betyr imidlertid ikke nødvendigvis at man MÅ gjøre det! Morsomst synes jeg sosiale koder er når man er et sted hvor disse er helt annerledes enn hva man er vant til selv - da ser en plutselig hvor stor betydning disse har ...men det var et sidespor.

Endret av PanLi
Skrevet

Stort sett første uka, når jeg treffer noen for første gang etter årsskiftet. Deretter blir det "Takk det samme" eller "Godt nytt år til deg også" hvis noen sier det til meg.

Skrevet

De første to ukene i januar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...