Gå til innhold

Introdusere barn for ny kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan folk tenker rundt dette - temaet opptar meg for tiden da jeg er sammen med en mann med barn fra før, og ikke har erfaring med dette fra før :) Tenker dere også at det er en forskjell på å introdusere i forhold til å "involvere" barna? Mulig spørsmålet er veldig vidt...

Anonym poster: a4e2309ec8ee7d015afb8419a5d5acea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere faktorer som spiller inn !

Hvor lenge er det siden bruddet mellom foreldrene , hvor gamle barna er , hvor lenge dere har vært kjærester , hvor mange damer pappaen har introdusert tidligere !

Er bruddet mellom foreldre ferskt , kan det være lurt å vente en stund . Type halvt år til et år , etter hvordan barna tar det . De trenger ro til å bearbeide følelsene sine .

Er forholdet deres nytt , og far har hatt flere før deg , lurt å ta det med ro til dere har æret sammen en stund .

Fint av deg å tenke over dette . Ofte er det vi voksne som har lyst til å involvere og introdusere barna . Det er ikke barnas behov for å møte pappas nye dame eller mammas nye type som er grunnen .

Skrevet

Takk for svar :) Det er en god del år siden bruddet mellom foreldrene, og de samarbeider bra med 50/50 omsorg. Jeg har hilst på barnet og blitt presentert som kjæreste (da far og jeg hadde kjent hverandre i fire måneder - det er jo ikke så lenge, men vi har det veldig bra), noe jeg opplevde som en tillitserklæring og veldig hyggelig. Barnet virket komfortabel med dette, heldigvis. Men jeg tenker jo litt over min rolle framover også. For min del finner jeg gjerne på ting sammen med barnet også, og kunne godt tenke meg å bli kjent med det, men det er jo ikke nødvendigvis det lureste for barnets del før vi evt er ganske sikre på at vi ønsker å flytte sammen..?

Anonym poster: 4108cbc43d21fd624c42fd83db21d3b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...