AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg og min mann har 1 felles barn og han har 2 særkullsbarn. Jeg har spart penger til barnet vårt hver måned fra fødsel og satt inn et større beløp ved jul og bursdager. Dette er fra "mine" penger. Vi har felles økonomi, men setter av 2 beløp hver som vi bruker til hobbyer. Da min hobby så si ikke koster noe har jeg satt inn dette til barnet vårt isteden. Vi har ikke veldig god økonomi, lever fra hånd til munn, men vi klarer oss. Mannen min har ikke spart noe til sine særkullsbarn. Svigermor mener nå at jeg skal dele disse pengene mellom alle 3 barna. Er det jeg som er helt på jordet eller er dette riktig?? Barna har lite med hverandre å gjøre nå som de har blitt store. Det er ikke noe svært beløp barnet vårt får, men det kan hjelpe til som innskudd nå som han ønsker å kjøpe leilighet. Min pappa har også spart til ham hele livet og de får han kun som penger til leilighet. Jeg har god kontakt med mine stebarn, men ser de lite nå etter de flyttet hjemmefra. De bor på andre steder i landet så vi ser dem ikke så ofte. Noen andre som har vært i samme situasjon? Jeg vil jo ikke lage noe drama eller uvennskap i familien, men jeg har i flere år gledet meg til å gi disse pengene til vår sønn som en overraskelse da han vet at vi ikke har så god råd, men nå føler jeg mest lyst til å bare la de stå der til han arver meg. Mannen mener de skal gå til vårt fellesbarn siden jeg har spart pengene istedenfor å bruke de på meg selv. Anonym poster: 1b1ed76e807077ec5e639782b05a47ab
Sign Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Synes du skal gjøre slik du og mannen din mener er rett. Drit i svigermor.... 2
Gjest Magdalene Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Du har spart penger, ikke mannen din. At han valgte å ikke spare (til noen av barna) er noe han får stå for. Kjipt for de andre barna, men slik er det. Overrask sønnen din med god samvittighet. Om min stemor har spart penger til haøvbrødrene mine, av sine penger, skal jo ikke jeg ha av de. Da burde jo pappa fått ut fingeren og spare litt han også.
Wanita Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Du har jo spart til ditt barn. Regner med at de andre barna har en mor som kunne ha spart til dem? Hadde det vært far som skulle ha spart penger så syns jeg jo at man må dele likt med alle barna, uansett hvem som er mor.
Sugerøret Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Synes svigermor skal holde truten og heller legge energien sin i å spare til barnebarna. Ikke din jobb å spare for særkullsbarna,det får pappan ta seg av
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Helt enig med de over her. Det er du som har spart til ditt barn. Jeg skjønner at det kan være litt "sårt" for de andre barna å ikke få noe, mens ditt barn får masse, men slik er det jo bare. Det er litt annerledes hvis de ser på deg som sin mor da. Anonym poster: 663e62964855da6a5e8c1c2a051c9048
Gjest sola Skrevet 15. januar 2013 #8 Skrevet 15. januar 2013 helt enig!! de andre ungene har sin egen mor og kanskje hun har spart til de. Du har brukt dine penger på ditt barn. Hvis du er bekymret for krangel, uvennskap osv så får du inngå en avtale med barnet ditt om at det er mellom dere :-) sånn gjør mammaen min hele tiden. hehe. men hvorfor i allverden vet din svigermor at du sparer penger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå