Gå til innhold

Røde prikker i huden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

om vinteren får jeg røde prikker i huden noensteder. De er bittesmå og klart røde, og sitter ganske langt opp i huden. Jeg har hatt dette siden jeg var barn. Jeg har nå lagt merke til at mannen også har fått slike rare prikker i vinter. Jeg tenker vitamin- eller mineralmangel av noe slag. D kanskje, eller jern? Jeg tok blodprøve for å sjekke nivåer av vitaminer og mineraler ifjor vinter, men jeg tror ikke de tok det så veldig seriøst.. Klart jeg kan stikke på helsekost og bli prakket på noe som ikke funker, men jeg tenkte først jeg skulle spørre de kloke hoder her!

Noen som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Starya
Skrevet

Jeg vet ikke om det er de samme prikkene som jeg har? De er litt varierende i størrelse, fra knapt synlig til et middels stort knappenålshode. Også er de litt ujevne i formen og ser ut som om de "følger" kapillærårene.

Jeg har ikke merket meg at jeg får disse i en bestemt årstid. De bare dukker opp -og blir værende. Hadde de som barn, men mye mer nå.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og har dette. Så jeg henger meg på og skulle gjerne hatt noe som kunne få de til å forsvinne. Jeg tror ikke mine kommer om vinteren, for jeg ser dem hele året. Grusomt irriterende når man først blir obs på dem :evil:

Skrevet

Starya: Beskrivelsen av formen stemmer. Det som er det beste kjennetegnet (jeg har både føflekker og fregner ellers..) er fargen, en klar rødfarge.

De plager meg ikke med at de er stygge (de blender inn fint blandt de andre prikkene :wink: ), jeg er mer bekymret for at jeg kanskje mangler noe vitamin eller mineral, at det er symptom på noe slikt. For mangel på slikt gir seg gjerne flere utslag som jeg kanskje ikke tenker over, eks. trøtt, tørt hår, dårlig opptak av antioksidanter, dårlig opptak av andre vitaminer/mineraler; ja listen der kan bli lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...