Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal ha eksamen i Norsk til våren, og må ta for meg et særemne. Jeg vil veldig gjerne ta for meg noe av Knut Hamsun, og har lest / driver å leser en kombinasjon av bøkene Pan, Sult, Markens Grøde, Victoria, Mysterier, På Gjengrodde stier.

Jeg har alltid hatt problemer med å finne problemstillinger, så søker herved deres visdom.

Anonym poster: 710ee7ae98a41e52e71e3939f4dc9328

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kombinasjon av flere bøker? Jobb med språket er mitt tips.

Anonym poster: 3db9d53ce4bd94c7ea5f561a3fea9e4f

• Liker 1
Skrevet

Hei :)

Vil tro at du gjør det vanskeligere for deg selv om du skal ta for deg så mange bøker. Lønner seg å holde seg til en eller to. - Hvis dere ikke har fått beskjed om noe annet så klart!

Skrevet

Siden du søker vår visdom, så skrives "norsk" med liten n når ordet ikke står først i setningen. Og du "driver og leser". :)

Anonym poster: 5cf49e6780e8f8ee75dcafd57b361de3

Skrevet

T.S her:

Jeg har muligheten til å ta for meg såpass mange bøker, trenger ikke nødvendigvis å gjøre det. Bare nevner det, i tilfelle en viss kombinasjon av disse (eventuelt også "ringen sluttet") kan fungere bedre i et eller annet problemstillings sammenheng.

Takker for input..

Bekalger norsken min @ anonym, jeg bruker det sjeldent og er ikke norsk heller, så norsken min er veldig rusten. Heldigvis håper jeg ikke nødvendigvis på en sekser i skriftlig.

Anonym poster: 710ee7ae98a41e52e71e3939f4dc9328

Skrevet

Hva med å ta for deg natursynet i Pan hvis du liker den romanen? :)

Skrevet

Hva med å sammenligne romanene ut fra tida de ble skrevet på? Hører de til under nyromantikken eller realismen? Når skiftet evt Hamsun skrivemåte?

Anonym poster: 38361011a6daa8deee3d09e8190c49dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...