AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Nei, jeg skal ikke komme med fordommer om hvordan andre kler seg. Jeg vil bare ha litt råd om hvordan jeg skal kvitte meg med mine egne så jeg tør å kle meg mer "vågalt" Jeg har et hode fullt at fordommer når det gjelder klær til meg selv. I klesskapet har jeg vide overdeler, saggy bukser og kjoler som sleper bakken. Fordi: Jeg har jo så feite lår, det kan ikke verden få se. Tryggest med kjoler som går ned til gulvet. Ikke er leggene mine fine heller. Jeg vil da ikke at folk skal bli sjokkert av å få se noe så stygt! Grøss&gru. Jeg har stor rumpe, og flesk på hoftene. Nei og nei og nei. Her må klærne henge vidt ut over hele elendigheta og skjule det fra uskyldig blikk. Synet av en valk er jo nesten ulovlig Også har jeg samboer. Selv det minste glimt av kløft vil få folk til å tro at jeg er en dårlig person. Alle vet jo at puppene skal bare vises frem på hjemmebane. Også så gammel som jeg har blitt! Over 30 år, stroppløs har jeg nok blitt for gammel til. Det er rart jeg klarer å finne noe å tråkke over dørstokken i i det hele tatt Som dere forstår, det morer meg faktisk å tygge meg gjennom mine egne fordommer. Jeg har jo ikke de samme tankene når det gjelder andre, de kan kle seg akkurat som de lyster - og jeg hever ikke et øyenbryn. Skulle bare ønske at jeg våget å gutse litt mer selv. Sukk... Anonym poster: 6cb068b9ae49cb95e82371db5dfc0aaf 2
Trivia Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Nåja, med alderen får man en viss idé om hva en kler. Jeg går ikke i klær jeg vet ikke passer min kroppsfasong, rett og slett fordi jeg har bedre måter å kle meg på. Det betyr ikke at jeg MÅ skjule leggene mine eller lignende, men jeg føler meg mye mer vel når jeg kler meg slik at jeg fremhever mine beste attributter.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Glemte jo helt å nevne at farger er jo dritskummelt! Svart skjuler jo så fint ikke sant? Også litt hvitt som variasjon da. Så der har dere klesskapet mitt Anonym poster: 16e58b7c90cc91cb62ef2d087eb411f6
femi9st Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Tanta mi er 40-og-noe. Hun drikker så mye pepsi max at hun ser ut som en overmoden pære. Hun kler seg i rosa tights, og fettet buler ut over alt. Det finnes grenser for alt. Av og til vet ikke folk når man har tatt det for langt, men tro meg når jeg sier at det går an. Hvis du har lyst til å bli tatt litt seriøst ved første øyekasta da. Det er jo ikke like viktig for alle, men det er her konfliktene kommer.
Gjest Lille-pus Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Tanta mi er 40-og-noe. Hun drikker så mye pepsi max at hun ser ut som en overmoden pære. Hun kler seg i rosa tights, og fettet buler ut over alt. Det finnes grenser for alt. Av og til vet ikke folk når man har tatt det for langt, men tro meg når jeg sier at det går an. Hvis du har lyst til å bli tatt litt seriøst ved første øyekasta da. Det er jo ikke like viktig for alle, men det er her konfliktene kommer. Trur ikke det har noe med Pepsi Max'en å gjøre det gitt ! TS; Om jeg ber deg liste opp de 2 tingene du er fornøyd med hos deg selv, hva er de to ? 2
femi9st Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Trur ikke det har noe med Pepsi Max'en å gjøre det gitt ! TS; Om jeg ber deg liste opp de 2 tingene du er fornøyd med hos deg selv, hva er de to ? Joda. Hun tror at så lenge hun drikker brus uten sukker i så kommer alt til å ordne seg.
Gjest Lille-pus Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 Joda. Hun tror at så lenge hun drikker brus uten sukker i så kommer alt til å ordne seg. Da er det ikke Pepsi Max'en som har skylden, det er tante som ikke tar tak i sakene Venter på TS jeg, og på de to flotte tingene hun er klar over ved seg selv 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #8 Skrevet 15. januar 2013 He he Lille pus, det var et vanskelig spørsmål. Jeg ser med frustrasjon i speilet. I ansiktet kan jeg se at øyne og lepper er ganske greie, men det hjelper ikke mye når det kommer til klær Anonym poster: 16e58b7c90cc91cb62ef2d087eb411f6
Binta Ba Skrevet 15. januar 2013 #9 Skrevet 15. januar 2013 He he Lille pus, det var et vanskelig spørsmål. Jeg ser med frustrasjon i speilet. I ansiktet kan jeg se at øyne og lepper er ganske greie, men det hjelper ikke mye når det kommer til klær Anonym poster: 16e58b7c90cc91cb62ef2d087eb411f6 Hvilken kroppsform har du? Jeg syns du skal starte med å stille deg naken foran speilet hver morgen og kveld og fortelle deg selv at du er nydelig og fin. Selv om det føles merkelig i begynnelsen. Det gjorde underverker for min del, og førte til at jeg begynte å bli fornøyd med ting her og der, og dermed ville fremheve det, bruker farger, osv.. 1
Sweet77 Skrevet 15. januar 2013 #10 Skrevet 15. januar 2013 Jeg syns du bare skal ta sjansen, TS. Hopp over alle fordommene dine, ta med en god venninne som tør å kle seg og gå på shopping eller ta en time hos en stylist, og så GJØR DU DET - og velger å ikke lytte til fordommene dine. Du kommer til å føle deg så dritfin så og da forsvinner høyst sannsynlig fordommene av seg selv. 2
Gjest Lille-pus Skrevet 16. januar 2013 #11 Skrevet 16. januar 2013 (endret) He he Lille pus, det var et vanskelig spørsmål. Jeg ser med frustrasjon i speilet. I ansiktet kan jeg se at øyne og lepper er ganske greie, men det hjelper ikke mye når det kommer til klær Anonym poster: 16e58b7c90cc91cb62ef2d087eb411f6 Det er jo perfekt ! Med vakre øyne og velformede lepper har vi en bra start Farven på øyne liker jeg, som brunøyd, å plukke opp i belter og sko, og som farveinnslag i skjerf. Blå, grå eller grønne øyne ? Plukke opp faven i mønster i en bluse, i et skjerf, i et sjal. I hansker ! Hva med halsen ? Velformet med en akkurat passelig pen bue ut fra halsen og bortover skulderen ? Store eller små pupper ? De bare puppene er det greit å ha til hjemembruk, men en antydning til kløft (joho ! hva det gjør med omgivelsene). Og jeg sa en antydning, ikke fritt innsyn helt ned til navelen Du snakker om hoftene dine Med litt runde hofter har du et fantastisk utgangspunkt for pene skjørt Og slik du beskriver deg selv så er jeg villig til å vedde på at anklene dine er av en annen verden ! Jeg mistenker det er '30-årskrisa' som er det største problement her jeg. Det at du føler at noe forfall må skje, og det du leter etter er det du finner... alltid. Føler deg 'gammel', utgått på dato, sammelikner deg i speilet med dem som er 10 år yngre...og fiokuserer på det de har som du ikke lenger synes du finner hos deg selv. Jeg liker idêen om å spandere på den en time hos en dyktig stylist ! Og å gjøre som Binta Ba sier. De første gangene vil du kanskje synes det du ser er 'ekkelt', men etter et par dager så blir du vant til det... og da begynner du å se en og en 'detalj' som er ganske bra faktisk Og er det 'ganske bra' så blir det fort bedre skjønner du Endret 16. januar 2013 av Lille-pus 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #12 Skrevet 26. januar 2013 Vær deg selv og ikke tenk på hva andre syns og omvendt! Anonym poster: 23e995909db40cbea4ae5de702ccc19d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå