Gjest barista Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 I dag leier jeg en sokkelleilighet hvor huseierne har rikstv, og derfor er det allerede lagt opp til dette. Det var ikke inkl. i husleien, så jeg fikk jeg rikstv boks, og tegnet abonnement. Nå skal jeg muligens flytte til ett kollektiv. Jeg ønsker da å ha tv og rikstv boks på rommet, med mulighet for å se tv her. Men i denne leiligheten tror jeg ikke de er lagt opp, og jeg tror heller ikke det er rikstv de har. Er det mulig for meg å få rikstv på soverommet, uten å måtte lage hull i vegger o.l.? Hvordan gjøres dette?
Lutetium 71 Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 I dag leier jeg en sokkelleilighet hvor huseierne har rikstv, og derfor er det allerede lagt opp til dette. Det var ikke inkl. i husleien, så jeg fikk jeg rikstv boks, og tegnet abonnement. Nå skal jeg muligens flytte til ett kollektiv. Jeg ønsker da å ha tv og rikstv boks på rommet, med mulighet for å se tv her. Men i denne leiligheten tror jeg ikke de er lagt opp, og jeg tror heller ikke det er rikstv de har. Er det mulig for meg å få rikstv på soverommet, uten å måtte lage hull i vegger o.l.? Hvordan gjøres dette? Rikstv er jo bakkesendinger, så du trenger bare tilgang til antennesignal (NB:ikke kabeltv). Er det ikke lagt opp til fellesantenneanlegg, kan det kanskje gå an å bruke inneantenne, men de gir ofte for dårlig signal. En jallaløsning er å ha en vanlig uteantenne innendørs, men det ser kanskje ikke så pent ut.
Cordelia Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Rikstv er jo bakkesendinger, så du trenger bare tilgang til antennesignal (NB:ikke kabeltv). Er det ikke lagt opp til fellesantenneanlegg, kan det kanskje gå an å bruke inneantenne, men de gir ofte for dårlig signal. En jallaløsning er å ha en vanlig uteantenne innendørs, men det ser kanskje ikke så pent ut. Jeg har inneantenne, fungerer fint for meg. En flat liten ting som henger på en spiker bak gardinet. Bor relativt sentralt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå