VesleBråka Skrevet 15. mars 2004 #1 Skrevet 15. mars 2004 En fyr saksøker Burger King fordi burger'n hans var varm. Uten å kommentere et juridisk system som åpner for slikt forøvrig, så foreslår jeg at de lager et universal-skilt som brukes på alle produkter og som gir generell beskyttelse mot slike søksmål: This product should not be used by stupid people. Hvis de da senere blir saksøkt for at burgerne er varme, kan de henvise til denne advarselen
~umulia~ Skrevet 15. mars 2004 #7 Skrevet 15. mars 2004 Var den frityrkokte kyllingburgeren varm?????? :o For et sjokk det må ha vært! For en idiot
Gjest 1111 Skrevet 15. mars 2004 #8 Skrevet 15. mars 2004 Det finnes virkelig ikke grenser for hva folk blir saksøkt for! :o blir helt oppgitt jeg :evil: dessuten pleier jeg alltid ha det motsatte problemet, burgeren er alltid kald når jeg får den
Dødspingvinen Skrevet 15. mars 2004 #9 Skrevet 15. mars 2004 Lurer på om jeg skal saksøke pga sesamfrøene på burgerbrødene. De setter seg ofte fast mellom tennene mine, og gir meg ubehag. Det burde jo være advarsler mot det :klø:
manji Skrevet 15. mars 2004 #10 Skrevet 15. mars 2004 Saksøkte han fordi at den var "normal" varm? Eller pga at den var glohet? Sånn at det kom som en overraskelse. Ikke at jeg ville saksøkt BB pga en glohet burger som jeg måtte ha ventet litt med å sette tennene i. Men jeg lurer bare.
Sheba Skrevet 15. mars 2004 #11 Skrevet 15. mars 2004 Var det ikke en eller annen fyr i USA som fikk kjempeerstatning fra McDonalds for noen år siden fordi kaffen var for varm? USA er et underlig land, det får`n si.. :o
Pusekatt Skrevet 15. mars 2004 #12 Skrevet 15. mars 2004 Var det ikke en eller annen fyr i USA som fikk kjempeerstatning fra McDonalds for noen år siden fordi kaffen var for varm? Joda. En dame, faktisk. Hun ble tilkjent rundt 36 millioner kroner i erstatning, mener jeg å huske.
Gjest Poirot Skrevet 15. mars 2004 #13 Skrevet 15. mars 2004 Lurer på om jeg skal saksøke pga sesamfrøene på burgerbrødene. De setter seg ofte fast mellom tennene mine' date=' og gir meg ubehag. Det burde jo være advarsler mot det :klø:[/quote'] For ikke å snakke om de som lager popcorn og maiskolber...
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2004 #14 Skrevet 15. mars 2004 Joda. En dame, faktisk. Hun ble tilkjent rundt 36 millioner kroner i erstatning, mener jeg å huske. Er ikke det grunnen til at det på kaffe koppene på McD er advarsel om at de inneholder varm væske.
Gjest Poirot Skrevet 15. mars 2004 #15 Skrevet 15. mars 2004 Er ikke det grunnen til at det på kaffe koppene på McD er advarsel om at de inneholder varm væske. Jo.
VesleBråka Skrevet 15. mars 2004 Forfatter #16 Skrevet 15. mars 2004 Jo, det har vært episoder hvor folk har fått kjempeerstatninger for teite ting. Det er opphavet til morsomme advarsler av forskjellig art, som produsenten faktisk setter på for å beskytte seg mot fremtidige søksmål. På take-out kaffebegre i papp så står det på lokket "Contents may be hot" osv. Nordmenn tenker da "jeg får da håpe at de ikke solgte meg kald kaffe!" fordi vi er så ukjente med hele konseptet. Syntes det var litt bra nederst, han fyren jobber mot å tillate "latterlige søksmål". Kanskje det går mot bedre tider. De som saksøkte McD for at de har blitt feite av å spise maten deres, ble avvist. Manji: Han glefset til burgeren og påstår han skåldet seg i munnen fordi burgeren var så varm. Må nesten lure på hvordan mannen har nådd voksen alder hvis han ikke klarer relativt enkle oppgaver som å spise uten å skade seg.
Gjest 1111 Skrevet 15. mars 2004 #17 Skrevet 15. mars 2004 :o betyr at jeg kunne saksøkt mcdonalds for millioner den gangen jeg fikk fruktpose utgått på dato! huff huff..
VesleBråka Skrevet 15. mars 2004 Forfatter #18 Skrevet 15. mars 2004 :o betyr at jeg kunne saksøkt mcdonalds for millioner den gangen jeg fikk fruktpose utgått på dato! huff huff.. Nei.. men hvis du spiste frukten og ble syk, ja.
Gjest 1111 Skrevet 15. mars 2004 #19 Skrevet 15. mars 2004 Jeg spiste frukten, følte meg uvel, sjekket datoen, fant ut den var gått ut og fikk 15 kroner tilbake.
VesleBråka Skrevet 15. mars 2004 Forfatter #20 Skrevet 15. mars 2004 I Norge funker det ikke å saksøke McD på samme måten. Vi har annet lovverk overfor søksmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå