Karina2 Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg har en stund tenkt på at jeg burde skifte beite. Har vært i samme stilling i mange år, og selvom jeg trives godt, så hadde det av ulike årsaker vært greit å tenke på noe nytt å gjøre. Jeg jobber blant annet ekstremt mange helger -det er kanskje det største problemet, og det er litt vanskelig å kombinere med familiesituasjon. Jeg trives veldig godt på arbeidsplassen, og en mulighet er jo å sjekke om det går an å få noe nytt her. (en mellomstor organisasjon/bedrift). Det finnes mange stillinger her med langt mindre helgejobbing, men min stilling kan ikke endres. Da må jeg si opp og altså finne noe nytt - enten internt (må bytte avdeling da- jobber i en bitteliten avdeling nå) - eller eksternt. Hvordan går man frem for å få formidlet dette? Jeg vil jo ikke annonsere for høylytt at jeg tenker å bytte jobb. Ordner det seg ikke internt, så må jeg ut på jobbmarkedet andre steder. Ville dere sagt noe? Eller er det bare dumt? Det kan gjøre det vanskelig arbeidsmessig om jeg sier at jeg er på jobbsøking, iallfall om det ikke tilbys noe nytt internt, og jeg i tillegg bruker litt tid på å skaffe meg jobb et annet sted... På den andre siden, om jeg ikke nevner dette til noen, så vil de jo heller ikke tilby meg jobb andre steder i bedriften.. Jeg tror jeg er en godt likt arbeidstaker, og vil anta at de primært ikke ønsker å miste meg.
stortsettglad Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Hopp i det. Det er ingen som kan vite at du ikke trives med så mye helgejobbing, hvis ikke du sier noe. Fokuser på at det er det som er problemet, og at du ellers trives veldig godt. At du egentlig har lyst til å fortsette på arbeidsplassen, men med andre arbeidstider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå