Gå til innhold

Tidspunkt i invitasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Det er en ting jeg plutselig ble litt usikker på. Vi skal ha humanetisk vielse på samme sted som vi har middag og fest. Selve vielsen starter fire, men da må jo selvsagt gjestene komme litt før. Vi har leiet en buss som gjestene kan sitte på med om de vil, og den vil være der halv fire. Så blir det en halvtime med mingling og velkomstdriknker.

Men hva skriver jeg i invitasjonene?? Hadde tenkt å skrive at vielsen begynner fire, og så satse på at folk skjønner at de må komme litt før, men det er kanskje litt dumt...? Hva er vanlig? Pleier folk å møte opp en halvtime før til et bryllup, eller vil de være der fire og tenke at selve vielsen starter litt senere??? Hva gjør dere? Eventuelt skrive at vielsen starter fire og det blir velkomstdrinker fra halv fire?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når det står i en invitasjon kl 4, så regner jeg med vielsen starter da, og at jeg må være ute i god tid :) men yns det var lurt å kanskje skrive i invitasjonen at velkomstdrinker fra kla 15.30, og vielsen kl 16 :)

Skrevet

Jeg ville tenkt å være der litt før (ca kvarter 20min) men hvis du skal ha litt mingling og velksomstdrikker så syns jeg du skal skrive det i invitasjonen, slik som foreslått over =)

Skrevet

Jeg ville også tenkt at dersom vielsen er kl 16 skal jeg være der rundt 15. 40-ish :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Tror folk regner med å være ute i god tid, i kirkebryllup er det i alle fall nødvendig at gjestene er på plass seneste 10 minutter før vielsen starter, vi skrev likevel 14:00, for det er da det starter :)

Om dere har lagt opp til velkomstdrinker sier jeg som de over, skriv det også i invitasjonen, så ingen blir skuffet over å gå glipp av det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...