Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg overanalyserer litt her med hadde vært fint med litt synspunkter.

Dama drar av og til på byen med venniner, de er 2-3 stykker Dvs ingen gjeng.

Hun er flott og se på og selvfølgelig fatter single? menn interesse.

Og endel fullstendig ukjente menn kommer bort og vil spandere drikkevarer på henne.

Og hun takker av og til ja til dette, noe jeg ikke er 100% komfortabel med.

Mulig jeg overanalyserer her men jeg tenker som følger:

Når en mann spør om å få spandere på en ukjent kvinne så er han interessert, og hvis hun aksepterer så vil det bli sett på som en tegn på hun "finner han interessant". Les:Hadde frankenstein gjort et fremstøt så hadde hun avslått.

Ved å takke ja så er man inneforstått med at den ukjente mannen kan slå seg ned og bli bedre kjent/lodde stemningen. Flørte litt m.m.

Dette syntes hun ikke gjør noe og tror ikke hun gjør noe galt/ er utro. Skjønner hun liker oppmerksomheten men er innerst inne litt redd for at leker litt med ilden. Smigret av oppmerksomhet, beruset, kjekk ukjent mann osv, dere ser tengingen. Ting kan lett gå for langt uten at det var planlagt..

Hun ville steilet om jeg hadde hadde tatt kontakt med ukjente damer og tilbydd meg å spandere hvis jeg vare ute på byen.

Men er det ikke samme sak? Om hun akspeterer er det en aktiv handling på samme måte som om jeg skulle ta kontakt med ei fin dame.

Til info så er vi ikke fjortiser her men småbarnsforeldre i 30 åra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i begynnelsen av 30 årene og har vært sammen med mannen min siden jeg var 17.

Jeg liker å flørte, jeg liker positiv oppmerksomhet på byen, men jeg vil si at jeg aldri har "lekt med ilden". Og jeg hadde blitt ganske sur om mannen min skulle prøve å begrense hvordan jeg ter meg når jeg er ute. Jeg er rett og slett en flørtende person!

Kanskje det er slik for konen din også? Hvis hun nå "lekte med ilden" når hun var ute, så hadde hun neppe vært så åpen med deg om hvordan det er.

Man kan uansett ikke helgradere seg for at partneren ikke skal gli vekk på et tidspunkt, og det må man faktisk leve med når man skal være i et parforhold.

Jeg synes det er forskjell på å ta i mot en drink og å spandere på noen en drink, men du gjør ikke noe direkte galt ved å spandere på damer ute på byen.

Dere får prøve å snakke om det uten å hisse dere opp. Kanskje dere kommer frem til en løsning som alle kan leve med?

Anonym poster: 07de45470475b33c03853d961e3664f0

• Liker 7
Skrevet

Har ikke samvittighet til å bli spandert på, jeg. Alle vet at dette som regel er verdens eldste og billigste sjekketriks. Prøver noen å spandere på meg sier jeg kanskje "du må gjerne kjøpe en øl til meg, men noe mer blir det ikke da jeg har en kjæreste jeg er glad i som venter på meg hjemme". Det blir som regel ingen øl, og jeg slipper sure miner.

Skrevet

Veel.. At hun takker ja til en drink ser jeg ikke på som et veldig stort problem, men tror ikke jeg ville gjort det selv. Når det kommer til flørtingen kan hun jo ikke noe for at andre menn finner henne attraktiv. Men flørter hun tilbake? For det kan være å krysse en grense. Er du ukomfertabel med det så er det ikke greit

• Liker 1
Skrevet

"du må gjerne kjøpe en øl til meg, men noe mer blir det ikke da jeg har en kjæreste jeg er glad i som venter på meg hjemme".

Ja!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette med å spandere drinker er for øvrig grunnen til at jeg ikke hyler opp om prostitusjon. Jeg vil si at de prostituerte gjerne gjør det bedre ved å dra inn noen tusenlapper enn de som blir med en fyr på en ONS etter to øl.

Endret av Sobril
Skrevet

Veel.. At hun takker ja til en drink ser jeg ikke på som et veldig stort problem, men tror ikke jeg ville gjort det selv. Når det kommer til flørtingen kan hun jo ikke noe for at andre menn finner henne attraktiv. Men flørter hun tilbake? For det kan være å krysse en grense. Er du ukomfertabel med det så er det ikke greit

Vel. Jeg veit ikke. Men når man akspeterer et tilbud så har man skapt en "relasjon". Han tilbyr seg å bruke penger på henne for å lodde stemningen, hun aksepterer tilbudet og har ved det "satt seg i gjeld". Forstå meg rett her. Snakker ikke om prostitusjon eller sex. Men kanskje akseptert at han får bli litt bedre kjent med henne. Han vil muligens bli inspirert å se på det som en mulighet for nachspiel, oppfatte det som hun er interessert? Type eller ikke....

Og hvis denne mannen er en skikkelig sweetalker og promillen bli høy nok er jeg redd ting kan eskalere uten at hun mener det. Og det er det jeg mener med leke med ilden.

Kan nevne at det begynner å bli noen år siden vi var ute pga av barn, men de begynner å bli større og hun har på en måte begynt sin "andre ungdom" og det er de nysingle venninner som ikke vil gå ut alene.

Det er ikke med hvilepuls jeg ser henne drar på vors.

Jeg tror dere jenter her skjønner hva jeg mener....

Vi har ikke kranglet om det men jeg har sagt hva jeg syntes og hun mener jeg overreagerer....

Skrevet

Vel. Jeg veit ikke. Men når man akspeterer et tilbud så har man skapt en "relasjon". Han tilbyr seg å bruke penger på henne for å lodde stemningen, hun aksepterer tilbudet og har ved det "satt seg i gjeld". Forstå meg rett her. Snakker ikke om prostitusjon eller sex. Men kanskje akseptert at han får bli litt bedre kjent med henne. Han vil muligens bli inspirert å se på det som en mulighet for nachspiel, oppfatte det som hun er interessert? Type eller ikke....

Og hvis denne mannen er en skikkelig sweetalker og promillen bli høy nok er jeg redd ting kan eskalere uten at hun mener det. Og det er det jeg mener med leke med ilden.

Kan nevne at det begynner å bli noen år siden vi var ute pga av barn, men de begynner å bli større og hun har på en måte begynt sin "andre ungdom" og det er de nysingle venninner som ikke vil gå ut alene.

Det er ikke med hvilepuls jeg ser henne drar på vors.

Jeg tror dere jenter her skjønner hva jeg mener....

Vi har ikke kranglet om det men jeg har sagt hva jeg syntes og hun mener jeg overreagerer....

Som sagt så tror jeg ikke at jeg ville gjort dette selv. Ville isåfall gjort som sobril skrev.

Hun gjør ikke det hun også da? Mulig noen menn ser på det som en slags utfordring? Ser om de kan få henne med hjem selv om hun har mann?

Uansett er ikke dette noe du skal godta når du fører deg ukomfertabel med det

Skrevet

Nå drikker ikke jeg alkohol uansett, men jeg hadde ikke hatt noe trøbbel med å ta i mot drinker hvis jeg gjorde det. Det finnes ikke noe sånt som en uskreven regel på at "øl til deg = sex på meg". Jeg er gift med en mann jeg elsker veldig høyt, og både han og jeg går på byen separat i blandt. Jeg er som en annen AB en veldig flørtende person, og liker oppmerksomheten. Når jeg forteller om kveldens forsøk på oppsjekking til mannen, pleier han å få et stolt utrykk, fordi han liker at andre menn synes jeg er fin.

Det går aldri mer enn 5-10 minutter før jeg putter inn en setning om "jeg og mannen", eller "mannen min", til evt pågående gutter, så jeg ser ikke problemet. Det er kun en mann for meg, og han vet det, og vet at han kan stole på meg.

Gratis drinker på byen er nettopp det, gratis drinker. Og jeg skal love deg at utseende på fyren som spanderer ikke hadde spilt noen rolle, selv om jeg muligens venter 2 min ekstra med å erklære sivilstatusen min hvis fyren er kjekk. Rett og slett fordi det booster selvtilliten min å bli sjekket opp av fine fyrer, selv om jeg drar hjem til mannen etterpå. :danse:

Anonym poster: fefbf45baa48e3c054cbe9b155af4ff1

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes grensa går ved å bli spandert på. Ikke fordi man nødvendigvis kommer til å være utro, men fordi jeg synes det er ufint overfor den som spanderer, for han gjør det selvsagt for å lodde stemningen for viderer "relasjoner" utover kvelden, for å si det sånn. Hvis man da vet at det er penger rett i dass for den fyren, så synes jeg man kan la vær å ta imot. Sier ikke at man er forpliktet til noe som helst når man blir påspandert en drink, for man må jo se an litt hvordan kjemien er, men dersom man er opptatt på annet hold, så vet man jo når det hele begynner at det ikke blir noe og da synes jeg det er dårlig gjort å ta imot.

Gjest Amazing Cunt Wig
Skrevet

Jeg er kansje feil mann til å svare på dette, men jeg ser ikke helt problemet med at andre menn prøver seg på dama mi. Det er et fritt land, og en drink/øl er ikke akkurat en invitasjon til å slikke henne mellom beina. Det dreier seg mer om hvilke andre signaler hun sender ut/tilbake.

Som Sobril over her sier så er det det eldste, dårligste og billigste trikset i boka, og det vet jeg dama også mener så tviler på at hun hadde tatt imot, men som sagt om hun vil ta imot en gratis alkoholenhet så greit for meg :)

• Liker 4
Skrevet

Hjelpes.. Jeg synes du overreagerer. Hvorfor skal hun ikke ta i mot en drink? Jeg ser virkelig ikke problemet. Og det du skriver om at "du ikke sitter med hvilepuls når du ser henne dra ut på vors" må jo bunne i at du egentlig ikke stoler på henne da? Det samme gjelder med drinkene. Om du hadde hatt tilitt til henne, hadde ikke dette vært et problem. Jeg synes det er bra at hun kommer seg ut sammen med venninnene sine, alle trenger det nå og da. Dere har barn, og småbarnsperioden er tøff. La henne kose seg med venninnene sine, uten at hun skal være redd for at du sitter hjemme med hjertet i halsen. Og du burde gjøre det sammen, kom deg ut sammen med kompisene dine fra tid til annen.

Det blir feil at du skal sette grenser for henne, som feks det å godta en drink. Hun er da vel et voksent, selvstendig menneske? Godt mulig noen ser på det å spandere/godta en drink som noe mer enn hva det egentlig er.. Men altså.. En mann bestemmer selv hva han bruker pengene sine på når han går på byen, om han vil spandere en drink på ei snerten snelle, så betyr det ikke at han er garantert noe mer enn en 100-lapp mindre på kontoen. Det er jo en sjanse han selv får ta, så får damene kose seg med den gratis drinken.

Anonym poster: 6b945038c27551d3b8ae535fc6838601

• Liker 6
Skrevet

Og noen er mer spandable enn andre. Eller skal jeg tro at dersom en fyr som er ute med damen sin er ute etter å bytte henne ut med meg, dersom han spanderer en drink på meg, rett foran henne?

• Liker 1
Skrevet

Blitt spandert på mange ganger jeg....men jeg som Sobril sier ALLTID ifra at jeg er gift og lykkelig med min mann, så jeg gir ingen ting tilbake.

De fleste svarer da "men jeg vil bare snakke" og da er det jo greit. Mannen mener de fremdeles ønsker og håper på mer, men da får det jo bli mannen som spanderer sitt problem, for jeg har sagt ifra!

• Liker 6
Skrevet

Og du burde gjøre det sammen, kom deg ut sammen med kompisene dine fra tid til annen.

Det blir feil at du skal sette grenser for henne, som feks det å godta en drink. Hun er da vel et voksent, selvstendig menneske?Anonym poster: 6b945038c27551d3b8ae535fc6838601

Jeg gjør også det. Men den store forskjellen på når 3-4 gifte menn ute for å ta en pils snakker gutteting og juger er det sjelden at en skokk med single damer kommer løpende. Mens damer som regel har et renn av single menn etter seg.

Og om det er ok at hun blir påstandert og stiller seg åpen for litt flørting må det vel være ok at jeg tar kontakt med single kvinner , spanderer og flørter. Er jo ikke utro...

Må jo få ha det litt moro med kompiser og booste egoet litt..

Flørting er flørting eller?

Skrevet

Hvem har ikke hatt denne diskusjonen på hjemmebane?

Har gjort som dama di, mange ganger, TS. Før jeg lærte ;)

Min erfaring er at når en fremmed kar gjerne vil spandere en drink på meg så er den ment som en invitasjon til å bli bedre kjent. Et positivt svar vil virke som en bekreftelse på at jeg ønsker det samme.

Jeg vet at mange av oss jenter utnytter opplegget kynisk, og fyren må spandere en masse drikkevarer før han blir skjøvet ut i kulden. Har ikke hatt samvittighet til å gjøre dette selv. Derfor har jeg lært meg å si nei, og gjør det på en høflig måte. Noe a la det Sobril skrev lenger oppe. Jeg har jo fått oppmerksomheten, og fått vite at noen har funnet meg interessant. Synes det er nok jeg, og jeg vet at jeg ville såret typen dersom jeg gikk noe videre. Det er ikke dumt å prøve å sette seg selv i hans situasjon. Havnet i en del pinlige og vanskelige situasjoner før jeg ble "voksen" på dette området.

Ei venninne av meg kjører til stadighet disse flørtene altfor langt. Hun er en stor flørt, og har alltid vært det, men er jo verdens snilleste jente, og forguder jo mannen sin. Likevel, når hun får litt alkohol mellom ørene så er det om å gjøre å få gutta til å henge etter seg med tunga ut av kjeften, og det klarer hun hver eneste gang! Hun gjør dette også når mannen er til stede, og da kan dere selv tenke dere at det ødelegger kvelden, og noe som kunne vært en fin stund for dem to sammen. Det ender som oftest med at han drar hjem, og jeg ser at han er veldig lei seg. Han sier at han ikke gidder å gå ut sammen med henne lenger, og jeg kan godt forstå det. Hvorfor trenger det å komme så langt da?

Er det SÅ vanvittig tilfredsstillende å se en mann øse ut penger på drinker mens han står der klar til å parre seg når som helst? For henne er det bare et spill, og hun angrer alltid bittert dagen etter.

Er det ikke greit å ha noen grenser som begge partnerne er komfortable med?

Flørt kan være ok, men man trenger ikke ta imot direkte invitasjoner, mener jeg.

• Liker 3
Skrevet

Trodde dette var almennkunnskap jeg. At å bli påspandert er første steg i videre bekjentskap. At man sier man har type, mann, samboer e.l. har lite å si for dem, de vet jo ikke om du liker å ha deg med andre. Og man kan jo prøve å nevne mannen/typen/samboern før de kjøper deg drinken så kan man se om man får den da. Nevner man den etterpå får man jo gjerne, men jeg vil bare prate, jeg syntes du virket innterresant o.s.v. som en da dårlig unnskyldning så de ikke føler seg for dumme!

Skrevet

Min samboer er nok samme typen som deg TS, han blir sur når jeg forteller hvor lett jeg skaffer meg påspandert drikke ute på byen. Enkelte ganger rekker man knapt å si hei før ølglasset blir plassert i hånden min.. Og slu som jeg er, liker jeg å bli påspandert drikke på byen. Har faktisk tilgode å kjøpe min egen drikke ute, når det er så lett å "skaffe" seg det gratis gidder ikke jeg å kaste bort pengene mine på overpriset skvip!

Og denne "spandabelheten" blandt gutta gjelder ikke bare ukjente gutter(som er ute etter å få seg noe), det kan også være en gammel kompis som jeg ikke har sett på lenge og som ikke har noen baktanker annet enn å være hyggelig. Har også en del kompiser som er veeeldig spandable på byen, bare for å leke storkar liksom.. Så jeg mener at selv om den og den spanderer masse drikke på meg er han ikke nødvendigvis ute etter å få meg i seng:)

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar ikke imot øl/drinker fra fremmende menn på byen. Har aldri opplevd at det betyr noe annet enn sjekking og det gidder jeg ikke være med på når jeg har kjæreste.

Dersom det er en bekjent/venn som vil spandere er saken en annen.

• Liker 1
Skrevet

Ingen vil spandere på meg når de ser gifteringen min.

Egentlig er jeg singel, men når jeg og venninnene går ut på byen så tar jeg på meg gifteringen fra eks-ekteskapet, og når menn spør om å få spandere drinker smiler jeg og sier søtt "beklager" mens jeg holder opp handa. Da sier de pent hade og går sin vei.

Min erfaring er at menn bruker drinker som åpning til konversasjon, til å bli kjent, småprate, flørte, osv.

Det er en icebreaker.

Anonym poster: bbad0bcc1d40d2c417d931ea7d0199db

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...