Gå til innhold

Trenger hjelp til planlegging!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei! Er en jente i en alder av 24 år, og skal gifte meg i August med mannen i mitt liv! <3

Tingen er, jeg har alldri tenkt noe særlig på hvordan brylluppet mitt skal se ut, eller planlagt noen ting, som noen jenter kan gjøre i en tidlig alder.

Så jeg sitter litt fast kan en si..

Er ikke helt sikker på hva jeg må huske og tenke på, få med meg, planlegge og sånn. Basics er jo greit.. Men alle småtingene.

Vi har ikke lyst og gifte oss i kirke/kristelig. Så hva er altarnativene da, humanetisk forbund?

Jeg og min forlovede har lyst og gifte oss i min hjemby, stavanger. Da mener jeg i det området rundt der. Sandnes/Bryne/Sola/ etc. Rundt der en plass..

Sliter med og finne et lokale, siden jeg ikke kan navnene på noen.

Noen som har noe tips i dette området her?

Prøvde og google dette, men var ikke lett..

Ellers er jeg litt usikker på fargevalg.. Jeg er veldig glad i rødt, men hvit og rødt er ganske juleaktig.. Så vet ikke helt..?!

Ellers er det jo masse andre fine fargevalg! Så dette er ikke det største "problemet" akkuratt

:)

Men kan noen komme med tips om hva jeg bør tenke på? Hva jeg må planlegge? Tips om alt kommer godt med her! Siden jeg ikke er helt sikker på alt

Brudekjole og slike ting er greit, og forlovere er også i boks. Men alt det andre er enda usikkert.

All hjelp mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blomster, kake og slike ting, tips til bakeri/blomsterforretning som gjør dette? Kanskje noen som har en web side også?

Skrevet

Denne nettsiden synes jeg er veldig fin, http://www.klikk.no/dittbryllup/ ,magasinet ''ditt bryllup'' er også bra, der finner du også en god bryllupsplanlegger bak i bladet. :)

Jeg driver også og planlegger bryllup, men har ingen dato enda, da vi har utsatt det flere ganger på grunn av at vi fikk barn og flytting osv.. men det er gøy å planlegge drømmebryllupet likevel ;)

Når jeg leter etter den perfekte fargekombinasjonen googler jeg etter bilder av bryllupsbord, så plukker jeg ut fargekombinasjoner jeg liker og får samtidig inspirasjon til pynt.

du kan også gå til blomsterforretninger eller gartneri og spørre om blomster og priser, prisene varierer så det er lurt å spørre flere.

Når det gjelder sted tenker jeg at det er lurt å velge noe som ikke er så langt ifra kirken, da blir det lettere å finne frem for evt gjester som ikke er kjent i området og ventetiden mellom sermonien og mottakelsen blir kortere.

Borgerlig bryllup skjer på rådhuset, det er sikkert bare å singe å snakke med kommunen, eller skjekke på nettsidene til kommunen dere bor i. Humanetisk forbund har kanskje sermonier også, hvis det er aktuelt for dere.

Håper dette hjelper dere litt på veg :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...