Gjest TS Skrevet 15. januar 2013 #1 Skrevet 15. januar 2013 Jeg har verdens snilleste samboer som gjør alt i verden for meg. Den siste tiden har vi hatt en tøff periode, med mye krangling og misforståelser. Vi setter oss ned for å snakke om det, men så blir det bare mer krangling.. Vi er nok inne i en ond sirkel, der vi er lei oss for dagen før, så bygger det bare på seg.. Samboeren min vil alltid klemme, vise at han elsker meg, og er utrolig flink å fortelle meg hva jeg betyr. Men jeg greier ikke å se det. Jeg kan ligge å grine i flere timer fordi jeg er så lei meg etter en krangel, og hvis han ikke klemmer meg når han kommer hjem etter jobb (han gjør alltid det) får jeg en vond klump i magen og tror han ikke liker meg lenger.. Jeg føler han ikke vil kysse meg, ha sex med meg, at det er noe han gjør kun fordi jeg ikke skal være lei meg. Han nekter for dette, men han er av den typen som ofte sier/gjør ting for at forholdet skal være trygt og krangelfritt.. Idag gikk han på jobb uten å krype inntil meg, slik han alltid gjorde før denne perioden. Det endte med at jeg ble lei meg, og spurte hvorfor. Han ble da lei seg, og sa at han følte alt han gjør er feil. Jeg tenker det værste hele tiden, feks hvis han ikke vil kysse meg, da føler jeg han ikke er glad i meg, eller hvis han ikke vil ha sex, da føler jeg at jeg presser meg på han.. Kan noen gi meg råd? Jeg leser til eksamen og sitter hjemme hele dagene.. Går på veggene..
Gjest annemor30 Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Han ville da ikke vært sammen med deg hvis han ikke var glad i deg. Høres ut som om det er du som har det vanskelig og har litt liten tro på deg selv. Kan eksamen ha noe invirkning eller har dette vart lenge?
Gjest ts Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Han ville da ikke vært sammen med deg hvis han ikke var glad i deg. Høres ut som om det er du som har det vanskelig og har litt liten tro på deg selv. Kan eksamen ha noe invirkning eller har dette vart lenge? Ja ,det er nok hos meg problemet ligger.. jeg har veldig lett for å få negative tanker.. Det har vart lenge,men eksamen og mye hjemmesitting alene forsterker de negative tankene..
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Han rører deg og du tror han gjør det av medlidenhet og bare for at du ikke skal være lei deg og du blir trist av det. Han rører deg ikke og du tror han ikke elsker deg og du blir trist av det også. Jeg tror du trenger å snakke med en terapeut eller noe for dette kan umulig være bra for deg eller han. Anonym poster: 66f63a8d5e758219212d24cfc808e612
Havbris Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Han føler nok at alt han gjør er galt, enten han rører deg eller ikke. Når du analyserer alle hans bevegelser og utsagn, og blir så lei deg som du blir, så er det ikke underlig om mannen blir fortvilet fordi ikke noe av det han gjør er "riktig". Det virker som du møter han med en generell mistenksomhet, der han til enhver tid på være bevisst på hva han sier og gjør. Det sliter og suger energien ut av forholdet. Hvorfor har du denne generelle mistenksomheten? Kanskje du skulle snakke med en terapeut om dette, fordi det er noe i dine tankemønstre som må endres hvis dette forholdet skal være levedyktig. Det virker som du føler at du ikke er verdt å være elsket, og at du leter etter alle tegn som kan bekrefte det. Dette må du snu.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #6 Skrevet 15. januar 2013 Kom deg ut, gå en tur- hver dag. Det begrenser de neg tankene noe. Ikke overfør på han- ta tak i deg selv og gjør det du kan for å få det bedre. Anonym poster: 209e4fe517cbd2f7f8b7f251995f2164
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå