Gå til innhold

Hjelp! Mus i kjøkkenskapet! Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelper det å sette ut musefelle? Eller en sånn gift-boks?

Er også usikker på hvor de har kommet inn til kjøkkenet, så får lete litt etter sprekker etc som kan tettes.

Anonym poster: c8a66fdb9f07e4651fd14aac4e013111

Gjest Lille-pus
Skrevet

Anbefaler faktisk musefelle (eller katt ! :opplyser: )

Skrevet

Ja, sett opp felle! Ikke så lurt å ha gift stående i kjøkkenskapene.

Skrevet

Du må:

Tette igjen inngangen til kjøkkenskapet. Vi hadde mus i kjøkkenskapet, da kom de seg inn via vannrørene fra kjelleren. Vi dyttet isolasjon rundt rørene, og dermed kom ikke musene opp fra kjelleren.

Så tettet vi inngangene inn til huset fra kjelleren. Det viste seg å være en åpen ventil.

Da sitter man igjen med mus i kjelleren som ikke kan komme noen vei, og jakten kan begynne. Prøv med musefeller med bacon i.

Skrevet

Ikke åpne døra når du har glemt at musene bor inni der! Jeg har fortsatt hjertet i halsen etter at jeg var hos broren min forje uke og glemte at det var mus der. Åpnet døra og den spratt mot meg! Huff :(

Men disse brune som ser ut som et "hus" er lurt. Det er feller ;) Et problem kan være hvis mus eller rotter ser en annen mus eller rotte gå i en felle og dø så vil de aldri gå i denne samme fellen. Derfor kan det være lurt med forskjellige feller eller feller hvor de ikke ser den andre dø, samt å fjerne den døde med en gang.

Ellers er jack russel terrier veldig gode musefangere!

Anonym poster: 6ea31c6c3a549d9741f0e5bbb9042ca8

Skrevet

Tett alle hull og lån naboens katt. Eller sett ut feller.

Jeg bo i et gammelt trehus, hvor det er småhull både her og der. Vi har med årene funnet ut at det er helt nødvendig med katt;om vi vil unngå årlige seanser med feller ( som selvfølgelig må sjekkes og holdes ved like). Fordelen med katten vi har nå er at han holder også naboenes hus , garasjer og dess like rene for mus ; ulempen er at han tar fangsten med hjem og legger i en haug i vedboden her....hehe...

Skrevet

Skaff deg en puddel! Min valp fanget og drepte ei mus som kom inn i vinter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...