Gå til innhold

Sort,tett strømpebukse når det ikke er vinter

Anbefalte innlegg

Gjest *kokos*
Skrevet

Kan en bruke tett, sort strømpebukse til hverdags om våren også, eller bør en etterhvert gå over til hudfarget? Hva med på kalde dager om sommeren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt greit å bruke sort strømpebukse om våren og sommeren også, men ikke på dager hvor det er varmt og fint selvfølgelig ;)

• Liker 2
Skrevet

Ja, synes det er greit. Synes det er finere med svart under kjoler når jeg skal på skolen, for eksempel. Liker veldig godt en matt i 100 denier fra H&M :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, synes det er greit. Synes det er finere med svart under kjoler når jeg skal på skolen, for eksempel. Liker veldig godt en matt i 100 denier fra H&M :)

Haha - det er min favorittstrømpis også!

Jeg stemmer for svart strømpebukse i 50+ denier frem til man kan ha bare ben.

Skrevet

Bruker det nesten aldri. Syns det ødelegger antrekket. En fin selskaps/party kjole kommer mye mer til sin rett med 15 deiner hudfargede strømpebukser. Med sort heldekkende ser det mer hverdagslig ut.

• Liker 2
Skrevet

Bruker det nesten aldri. Syns det ødelegger antrekket. En fin selskaps/party kjole kommer mye mer til sin rett med 15 deiner hudfargede strømpebukser. Med sort heldekkende ser det mer hverdagslig ut.

Det finnes enormt mange selskaps-/partykjoler som passer best med sort strømpebukse. Og de som ikke gjør det kan man spare til sommeren!

Det er min filosofi.

• Liker 4
Skrevet

Bruker hudfarget strømpebukse på sommeren også. Den gjør at beina blir mye glattere og strammer litt opp, dessuten jevner den ut hudtonen. Er kun når jeg er sydenbrun at jeg går uten.

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke noe problem med å bruke svart strømpebukse om sommeren.

Gjest gressløk
Skrevet (endret)

Hvis det ikke er varmt nok til å gå uten (eller jeg ikke har hatt tid til å barbere leggene :fnise: )så bruker jeg det hele året, dog i forskjellige denier, selvsagt. Jeg ser ikke noe feil med det.

Endret av gressløk
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har til dags dato aldri sett en fin hudfarget strømpebukse, så jeg bruker svart eller ingen strømpebukse.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har sett mange, og de fleste bein ser bedre ut med.

• Liker 2
Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg ser at mange bruker sorte strømpebukser i lav denier på sommeren, men jeg spør etter tette strømpebukser, altså 100 denier og mer. Jeg har stygge, klumpete knær som blir framhevet av sorte strømpebukser med lav denier, så det er kun tette strømpebukser eller bukser som er aktuelt for meg.

Så på en fin og varm vårdag kan en fortsatt bruke en hverdagslig sommerkjole, sammen med 100 den sorte strømpebukser og sorte ballerinas, feks? Kan kjolen være lys, eller bør den være mørk?

Skrevet

Om våren og sommeren synes jeg det er bedre med farvede strømper da, sort blir litt hardt midt på lyse og varme dagen. :)

Men liker du de sorte så er det jo bare å bruke det. Ikke noe forskjell på det og mennesker som bruker sorte tight eller bukser.

Anonym poster: 476f417994a4dfd9cc2f7fe92e3430bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser at mange bruker sorte strømpebukser i lav denier på sommeren, men jeg spør etter tette strømpebukser, altså 100 denier og mer. Jeg har stygge, klumpete knær som blir framhevet av sorte strømpebukser med lav denier, så det er kun tette strømpebukser eller bukser som er aktuelt for meg.

Så på en fin og varm vårdag kan en fortsatt bruke en hverdagslig sommerkjole, sammen med 100 den sorte strømpebukser og sorte ballerinas, feks? Kan kjolen være lys, eller bør den være mørk?

Det er nok finest med mørk kjole hvis du bruker mørk tights. Men nå er det jo trendy med lange kjoler, du kan jo gå for det og slippe strømpebukse.

Skrevet

Ja det kan du! :) Om sommeren synes jeg det er finest med lysere kjoler, og synes ikke det ble rart med tett svart strømpebukse til. Vet ikke hva slags stil du har, men legger ved noen bilder av antrekk jeg selv kunne ha gått med:

http://lookbook.nu/look/4088556-Indian-Summer-Iced-Tea

http://lookbook.nu/look/734635-I-ll-always-be-by-your-side

http://lookbook.nu/look/20231-A-Small-Spark-vs-A-Great-Forest

Skrevet

Kan en bruke tett, sort strømpebukse til hverdags om våren også, eller bør en etterhvert gå over til hudfarget? Hva med på kalde dager om sommeren?

Jeg synes det er pent med sorte tette strømper også på våren. Bruk gjerne noen som er litt glatte og gjerne litt shiny, fra 70-100 denier, da blir nok antrekket rett så pent :)

HM har noen 100 den shiny, som jeg liker godt, de passer nok veldig godt til vårkjoler.

Til kalde sommerdager synes jeg du kan velge noen pene solbrune/hudfarget, men ikke velg sånne bestemorstrømper i helt feil farge og tykkelse. Velg gjerne noen i 20-30 denier. Finner du noen som matcher hudfargen din, så ser det bare ut som om du har glattere ben med litt silkeshine, og det er kanskje ikke noen ulempe? :)

Enjoy,

Vantage.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Kan du være litt modigere enn sort og hud ? :klo:

Rødt, gult, grønt, blått, hvitt og/eller lilla for eksempel ?

Utvalget er så stort og strømpebukser i litt utradisjonelle farver lyser opp hverdagen :)

.

Eksempel fra den butikken jeg nå bruker:

100 denier, 60 denier, 40 denier, 20 denier og 15 denier

Jeg tror ikke knærne dine er så gale som du vil ha det til nemig, og det virker litt trist å gjemme bort pene ben når det er sommer, varmt og sol.

Edit: Endret til norsk betegnelse siden vi jo er hjemme igjen ja...

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Gjest *kokos*
Skrevet

Kan du være litt modigere enn sort og hud ? :klo:

Rødt, gult, grønt, blått, hvitt og/eller lilla for eksempel ?

Utvalget er så stort og strømpebukser i litt utradisjonelle farver lyser opp hverdagen :)

.

Eksempel fra den butikken jeg nå bruker:

100 denier, 60 denier, 40 denier, 20 denier og 15 denier

Jeg tror ikke knærne dine er så gale som du vil ha det til nemig, og det virker litt trist å gjemme bort pene ben når det er sommer, varmt og sol.

Edit: Endret til norsk betegnelse siden vi jo er hjemme igjen ja...

Jeg bruker alltid enten sorte sko og 100 den sorte strømper, eller nude sko og hudfarga strømpebukser. Bena mine er korte og litt kraftige, og liker derfor heller å framheve andre deler av kroppen med farger. Synes det er knallfint med strømpebukser med farger, men synes det gjør bena mine kortere (pga brudd mellom sko- og strømpefarge), og at jeg gir oppmerksomhet til ting som ikke er fullt så flatterende ved meg.

Gjest *kokos*
Skrevet

Ja det kan du! :) Om sommeren synes jeg det er finest med lysere kjoler, og synes ikke det ble rart med tett svart strømpebukse til. Vet ikke hva slags stil du har, men legger ved noen bilder av antrekk jeg selv kunne ha gått med:

http://lookbook.nu/l...Summer-Iced-Tea

http://lookbook.nu/l...be-by-your-side

http://lookbook.nu/l...-A-Great-Forest

Takk for kjempefine eksempler! Ser en isåfall bør balansere sorte strømper til lys kjole med noe annet mørkt på overkroppen. Det skal huskes til sommeren!

Føler meg litt kjedelig som bare bruker sorte strømper, men for ikke lenge siden var jeg en "sort bukse og hettegenser"-jente, så hoppet til skjørt og kjoler er jo iallefall noe...

Skrevet

Jeg synes man fint kan bruke sorte, tette strømper også om våren, men det kommer mest an på antrekket. Lyse kjoler bør, som du selv sier, balanserer med noe annet sort/mørkt.

Sorte 100 denier midt på sommeren er jeg litt mer skeptisk til, men du velger selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...