Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ska ned i vekt, vil egentlig ned 20 kilo men tror jeg setter meg som mål 10 kilo først :) Jeg har hørt/lest masse om proteinpulver og lurer på om jeg skal kjøpe dette? noen som vet om det funker selv om jeg skal ned i vekt, eller bli slakere for jeg vil jo bygge muskler. Jeg komme ikke til å erstatte proteinpulver med mat, men eks blade dei i havregryn eller melk. Noen som vet hvilket jeg bør kjøpe i såfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du behøver ikke proteinpulver i et normalt kosthold i et normalt liv.

Anonym poster: 2611dc1f28c3d62b3a35ef81dfe37b4a

• Liker 4
Gjest barista
Skrevet

Du behøver ikke proteinpulver.

Mange bruker det for bedre restitusjon etter trening.

Men hvis du spiser proteinpulver i tillegg til all mat, vil du jo spise ekstra kalorier, og gå senere ned i vekt.

Personlig bruker jeg det etter hver treningsøkt.

• Liker 2
Skrevet

ok takk for svar :)

Skrevet

jeg blander whey isolate med ren casein, drikker det etter de hardeste styrketreningene mine. Whey tech er en blanding av disse to proteintypene så man trenger egentlig ikke kjøpe begge to, men jeg kjøpte feil ved en feil.. uansett, jeg synes det er lurt fordi det metter veldig lenge samtidig som man får (etter min mening) bedre utbytte av treningen. jeg anbefaler proteinpulver, har gått ned flere kilo ved hjelp av dette :)

Skrevet

Proteinpulver i seg selv kommer ikke til å virke slankende, men det inneholder veldig lite fett og karbohydrater. Det er heller ikke et måltid i seg selv, eller en erstatning, men et proteinsupplement for de som ikke får nok proteiner gjennom den vanlige kosten. Spesielt gunstig er det i styrkeidretter, men det har ingen muskeloppbyggende effekt utover det man finner i normal mat med tilsvarede mengde protein.

Ja, og i følge Yngvar Andersen så er det en inngangsportal til anabole steroider...

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Proteinpulver, restitusjonsbarer, sportdrikker etc er ofte det som gjør at vi slnakere vipper over på kcal underskuddet vi etterstreber.

Det viktigste er vanlig mat og vann, vann, vann. :)

Men jeg synes det er veldig mye mas om proteinpulver i div oppskrifter som supplement i pannekaker og jeg vet ikke hva. Sikkert veldig lurt, men tror ikke jeg trenger det.

Gjest jente8923
Skrevet

Dropp proteinpulveret. Jeg brukte anbefalt mengde eller mindre enn anbefalt mengde og jeg ble alvorlig syk av det. Jeg måtte legges inn. Proteinpulver er bare fyllmiddel. Du får bare ekstremt dyr urin etterpå. Spis heller noe sunn mat med proteiner etter du har trent, som f.eks kylling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...