Gå til innhold

Venninne av dama sendte meg melding om fortiden til dama

Anbefalte innlegg

Gjest usikker
Skrevet

For et par dager siden satt jeg og kjæresten oss som "i et forhold med ..." på facebook. Vi var offisielt kjærester i en ukes tid før vi gjorde dette og vi har kjent hverandre i noen måneder før det. Jeg har fått venneforespørsler fra to av vennene hennes. Hun ene har jeg møtt før og hun virket som en veldig hyggelig jente. Den andre har jeg kun hilst på og har ingen formening om egentlig.

Sistnevnte derimot sendte meg en melding som inneholdy en del ikke så hyggelige ting om kjæresten min. Hun sa at hun ble veldig løs når hun drakk så jeg måtte være forsiktig når hun skulle på byen med venninner og ifølge henne var hun utro flere ganger i sitt forrige forhold. Hun sa også at kjæresten min tidligere hadde gått til psykolog fordi hun hadde angst, var deprimert og hadde prøvd å ta sitt eget liv.

Noe av dette var iallefall sant, fordi hun gikk til psykolog før på grunn av depresjon.

Jeg har kjent kjæresten min i noen måneder og jeg tar ikke det denne venninnen sier så veldig seriøst ettersom jeg ikke kjenner henne. Og dette var det eneste hun skrev til meg. Det jeg lurer på er om jeg bør slette disse meldingene og ignorere det eller vise kjæresten hva venninnen sa om henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde garantert satt pris på det om du viste meg disse meldingene hvis det var min venninne.

Anonym poster: 77e012756be370fcfb8533e30eda3f74

• Liker 20
Skrevet

Vis det til kjæresten din.

Anonym poster: 201d39f596249ce5da83a36c044bc96f

• Liker 3
Skrevet

Herregud for ei dårlig venninne! Uansett om dette stemmer eller ikke er det opp til dama di å fortelle det til deg, eller at du spør dama di om disse tingene. Du har jo aldri spurt om noen av disse tingene.

Jeg syns du skal vise det til dama di og si du ikke bryr deg om de tingene (om du ikke gjør det). Om det er sant er det uansett fortid.

Grunnen til jeg syns du bør vise det er fordi det kan henne venninna sier til dama di om hva hun har skrevet uansett og da kan det hende dama di syns det var litt rart du ikke sa noe. Uansett bør ikke dama di ha noe med denne "venninna" å gjøre i det hele tatt.

• Liker 13
Skrevet

Jeg ville fortalt det.

Jeg ville blitt rimelig irritert om kjæresten min ikke fortalte meg om noe slikt.

Stol i alle fall ikke på hun venninnen, virker veldig barnslig å holde på slik.

Skrevet

Slett meldingene og si ikke noe mer, verken til dama di, eller hun som sendte meldingen.

Kan være den venninna er ei slu bitch, men det kan og være hun gjør deg en kjempetjeneste..

Var selv i et forhold med en person jeg ikke kjente "historien" til. Det ble mye tull og rot. Etterpå kunne venninnene hennes fortelle at "slik er hun bare, og har alltid vært. -ikke første gang". Den informasjonen, -om så bare et hint, kunne jeg gjerne tenkt meg tidligere. Hadde spart meg for mye tull.

Skrevet

Vis det! Da får hun forklare deg sin mening om saken, og samtidig får hun vite hvilken ræva venninne hun har med å gjøre!

• Liker 1
Gjest speilpåveggender
Skrevet

Slike venninner har jeg hatt mange av, og de har faktisk ruinert 2 av mine forhold ved å snakke dritt om meg, og ved å ha sex med dem. Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt ifra til dama med engang.

Gjest speilpåveggender
Skrevet

Slett meldingene og si ikke noe mer, verken til dama di, eller hun som sendte meldingen.

Kan være den venninna er ei slu bitch, men det kan og være hun gjør deg en kjempetjeneste..

Var selv i et forhold med en person jeg ikke kjente "historien" til. Det ble mye tull og rot. Etterpå kunne venninnene hennes fortelle at "slik er hun bare, og har alltid vært. -ikke første gang". Den informasjonen, -om så bare et hint, kunne jeg gjerne tenkt meg tidligere. Hadde spart meg for mye tull.

Og de venninner velger du å høre på. Det er klart at de sier sånt og gleder seg over ulykken hennes. Sånn er kvinnelige venninner bare er det jeg har å si.

Skrevet

virker veldig barnslig å holde på slik.

Det har aldri vært barnslig å advare noen om en utro tøs. Det eneste jeg stusser på er at hun vil være venninne med dama til TS.

Anonym poster: 243198231752ccb92cf190eb89b2f1df

Skrevet

Det kan også være at den nye dama di er en virkelig løs kanon og at selv vennene hennes synes det har blitt nok. Hun har sikkert tenkt lenge og funnet ut at hun skulle forsøke å advare deg før du også ble tygd og spyttet ut.

Anonym poster: eec9cf1ae83c01570f4e273f91272b6e

• Liker 1
Gjest kinkylita
Skrevet

Men så kan det jo også være at kjæresten til ts har forandret seg, og har såpass store følelser for ts at hun ikke kommer til å være utro og generelt skjerper seg nå som hun er i et nytt forhold. Jeg syns kjæresten til ts fortjener at ts lærer henne å kjenne på sin egen måte, ikke via venninnene hennes.

Jeg ville ha sagt det til kjæresten.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Av erfaring burde du ta venninna hennes seriøst.Hadde selv bare hatt det i bakhodet og ikke sagt noe.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Gjest kinkylita
Skrevet

Men det er et litt dårlig utgangspunkt for forholdet å da, dersom han velger å høre på ei venninne av kjæresten som han aldri har møtt før, istedet for å gi kjæresten sin en sjanse?

• Liker 6
Skrevet

Venninna er ei kjerring, men det betyr ikke at det ikke er sant. Folk forandrer seg. Jeg har to venninner som er i stabile forhold nå, hun ene var helt koko i fylla før hun møtte kjæresten sin, og hun andre var rett og slett løs. Jeg respekterer begge og de har virkelig blitt voksne, men jeg tror faktisk at hvis kjærestene hadde fått høre alle historiene om disse jentene hadde de ikke bare leet et øyelokk. Jeg unner de alt godt og kommer aldri til å si noe som helst, men jeg har hørt fra en felles bekjent at hun er litt sjalu og mener at disse to jentene ikke fortjener å bare knipse og plutselig ha så fine kjærester og så fine liv, etter alt de har funnet på frem til de møtte disse. Så det er mulig venninna er sjalu og ikke er voksen nok til å forstå at folk kan forandre seg. Kanskje hun selv har vært monogam, prippen på byen og aldri hatt psykiske problemer, og synes det er vanskelig å se at hennes liv allikevel ikke går som hun vil. Jeg ville bare sendt en melding og sagt at jeg setter pris på å ikke få høre sånne ting, og at hvis hun har noen problemer må hun ta det opp med kjæresten din.

Anonym poster: f36cbb951149fd74c6568bbbd60fc0e7

• Liker 5
Skrevet

Av erfaring burde du ta venninna hennes seriøst.Hadde selv bare hatt det i bakhodet og ikke sagt noe.

Forsåvidt. Men jeg tror ikke jeg selv kunne gått rundt med denne informasjonen i bakhodet uten at det gikk utover forholdet og tilliten til kjæresten. Jeg tror jeg måtte tatt det opp med kjæresten og heller blitt skuffa.

Anonym poster: 7497b0df8206e576dc55166c71e954a1

Skrevet

Jeg hadde en venninne som fortalte min mann da vi var kjærester om fortiden min. Jeg hadde da pyntet på antall, og oppførsel.

Jeg hadde tatt et valgt og lagdt det bak meg og ville gå videre uten å ha dette hengende over meg.(Jeg var 20 år)

Mannen min, som da var min nye kjæreste fortalte meg dette. Jeg sa det var sant, at jeg var lei for at jeg løy om det, men at jeg ikke lnsket at han skulle se på meg på den måten.

Han lo av meg (jeg var helt fortvilet) og så sa han at han syntes jeg var helt vill god i senga tgil å skulle ha hatt så få partnere.

Han valgte å ikke bry seg, og jeg har aldri vært utro eller vært i nærheten av å tenke tanken. Mannen min ser på meg som den mest stabile kvinnen noensinne, og er 110% trygg på meg.

Men det skal sies at han - på fleip - kan kommentere når vi er alene om min fortid, og han ler av det.

Min venninne prøvde seg på kjæresten min noen uker etter at hun hadde fortalt han dette om meg.

Hun gav seg ikke da han viste henne null interesse, men fortsatte å gjøre tilnærmelser.

Vi fortsatte ikke som venner.

Mitt råd til deg er at kjæresten din kan ha kommet dit at hun vil roe seg ned, og synes du er et knallbra kjæreste emne. Vis henne meldingen og la henne forklare.

Skrevet

Men det er et litt dårlig utgangspunkt for forholdet å da, dersom han velger å høre på ei venninne av kjæresten som han aldri har møtt før, istedet for å gi kjæresten sin en sjanse?

Han bør gi dama en sjanse, men samtidig være på vakt. Se om det er enkelte tegn på at det venninnen skrev er sant.

Så ts, ikke vis det til dama. Slett meldingene. Ikke dump dama, men pass på at du ikke investerer for mye i forholdet før du er trygg på henne.

Skrevet

Jeg hadde vist det til kjæresten. Hun bør jo få lov til å se hva hun venninnen sier og få fortelle sitt synspunkt. Hva så om hun går til psykolog for angst og depresjon? Det trenger ikke å være krise. Jeg har også gjort det..men er velfungerende både i mitt forhold, jobb, skole o.l. Jeg vet også at kjæresten min var utro flere ganger med sin eks. Men jeg vet også hvorfor (og kjæresten var ikke noe bedre, det var annenhver gang-opplegg) og at hun ikke ville gitt det en tanke en gang å gjort det mot meg. (Selvfølgelig kan man aldri vite).

Og..litt av ei venninne!

• Liker 1
Skrevet

Naturligvis skal du si det til kjæresten din! Hun fortjener sjansen til å forklare seg og sjansen til å kutte ut den falske "venninna"

Anonym poster: d52cacade8c37c6e7f6d8f4873ab04ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...