AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Jeg pratet med en kamerat (21 år) på folkehøgskolen i helgen. Han fortalte at han skulle til psykolog på mandag, så sa jeg at hvis han ville snakke om noe så var jeg her. Han sa han ikke ville sutre og whine til meg, men jeg sa at jeg ikke hadde noe imot å høre på han. Han fortalte masse som hadde skjedd i juleferien, inkludert at han var så langt nede at han hadde tømt nedpå en liter med brennevin og tatt masse piller fordi han ikke ville våkne opp igjen. Men han ble heldigvis funnet og nå må han gå i "tvangs"terapi. Jeg vil gjerne være der for han, og jeg regner med han forstår det når han stoler så mye på meg at han forteller det til meg. Men jeg vil gjerne hjelpe han så mye jeg kan, har dere noen tips til hva jeg bør gjøre/si ol.? Tusen takk på forhånd. Jente 24. Anonym poster: 34483771f3fa84894c3861afea32e03e 2
Luna73 Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 Hei Først av alt vil jeg si att det er godt han har venner som deg! Det aller viktigste du kan gjøre fremover er nettopp å være der for han. Ikke mas eller tving han, men still deg åpen til å lytte når han har behov for det. Finn gjerne på litt ting sammen og spør han selv hva han mener er det beste du kan gjøre for han. Han har sikkert en formening om det bare han får tenkt litt på det. Lykke til : 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 Bare pass på at han går til psykologen. Det er vel noe av det viktigste du kan gjøre. Anonym poster: 2c3acfbef3f6053b5cfd217170bf6595
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Han går til psykologen sin. Og han vet at han skal det. Det kom som et sjokk på meg dette her. Da han ikke virker noe deprimert på overflaten når han er med andre mennesker. Jeg merket at før ferien var han mye mer med folk på skolen, men nå etter ferien sitter han nesten bare på rommet sitt. Jeg vil ikke plage og mase på han, tror dere han synes det er irriterende hvis jeg banker på for å høre hvordan det går? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre :/ Anonym poster: 34483771f3fa84894c3861afea32e03e
Luna73 Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 Synes godt du kan banke på å høre hvordan det går jeg :)Har selv en datter som sliter med angst for tiden og ett av hennes største ønsker er att noen skal se henne og høre hvordan hun har det og om hun vil snakke om hva som plager henne. Si bare att han har fult lov til å si fra om han føler det ikke passer, men att du gjerne ville stikke innom han å se att han har det bra.
Charmander Skrevet 14. januar 2013 #6 Skrevet 14. januar 2013 De fleste mennesker ønsker oppmerksomhet. Du kan jo iallefall prøve å vise at du bryr deg om han. Om det er noe han liker godt f. eks godt/leske drikk eller liknende så kjøp noe (trenger ikke være dyrt) og vis at du bryr deg personen. Mange mennesker skygger nok unna sånne situasjoner, men du trenger jo ikke spørre han om hendelsene eller hvorfor, snakk heller om positive ting som reise / ferie og ting som generelt er gøy. Jeg tror mange skygger unna slike situasjoner fordi det er vanskelig å takle de.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #7 Skrevet 15. januar 2013 Takk for råd. Flere tips?? Anonym poster: 34483771f3fa84894c3861afea32e03e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå