Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av mann_86
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
På 14.1.2013 den 22.51, Madison_00 skrev:

Endret av mann_86
Skrevet

Står det virkelig "du må ha installert java", eller står det "dette programtillegget er avslått"? Du må aktivisere den også, om den er installert. Har du sjekket det? Hvilke(n) nettleser(e) bruker du?

Skrevet (endret)
På 14.1.2013 den 22.54, Pringle skrev:

.

Endret av mann_86
Skrevet

- Går det an å logge inn på nettbank med BankID uten java? -

Ja, du kan ha BankID på mobilen om du har Telenor.

Ellers kan du bruke kontofonkoden (4 siffer), som du kan få hvis du ikke har den, eller få ny hvis du ikke husker den, ved å ringe banken din, eller, ironisk nok, lage (ny) selv ved å logge deg inn med Java og kodebrikken.

Skrevet

Prøv å laste ned fra java.com igjen, lukk så alle nettleservinduer og kjør programmet. Hvis du ikke har gjort det alt. Det *burde* funke!

Skrevet (endret)
På 14.1.2013 den 22.58, Pringle skrev:

.

Endret av mann_86
Skrevet (endret)

Har du restartet nettleseren etter at java er installert? Så enkelt løste det seg hos meg :P

Endret av Wolfmoon
Skrevet (endret)
På 14.1.2013 den 23.03, Wolfmoon skrev:

.

Endret av mann_86
Skrevet

Har en gammel dritt-telefon, så da går det kanskje ikke? Kontofon-kode har jeg aldri hatt..

Telefonen må være sånn at du kan bruke den på nett, ellers er det ingen begrensninger, tror jeg, det har kun med abonnementet å gjøre.

Hvis du kan låne en annen PC med Java midlertidig - og du bruker DNB eller andre som har samme system - logger du deg inn med Java og kodebrikken. Da kan du helt øverst se en meny "Innstillinger" - og et valg under "Koder og sikkerhet": "Personlig kode". Der kan du legge inn en firesifret kode etter eget valg - du trenger ikke å ha/huske den gamle engang. Når du først har fått gjort det, tror jeg du vil synes det er en lettelse. Det er mye kjappere enn å vente på at Java'en laster, ihvertfall merker jeg stor forskjell. Men... det hjelper deg jo ikke ift de andre sidene du bruker som benytter Java, da...

Skrevet

Etter installering måtte jeg starte nettleseren på nytt, før det fikk jeg samme feilmelding som deg.

Hvis ikke, prøv å installere igjen, du skal ha alt du trenger når du installerer ny versjon, med mindre du slettet etter installasjon?

Skrevet (endret)

.

Endret av mann_86
Skrevet

Bruker du mac eller pc? Mac støtter nemlig ikke Java lenger, så i så fall er det forklaringen.

Anonym poster: 87dec62def3183ec4158dddfa4b9e8d8

Skrevet (endret)

...

Endret av mann_86
Skrevet

PC her. Men kan jeg ha slettet noe program som gjør at java kan kjøre, som var installert på PC`en i utgangspunktet? Jeg slettet alt med java-ikoner på "avinstaller program" menyen, før jeg installerte den nye java-versjonen...

Aner ikke. Jeg bruker mac.

Anonym poster: 87dec62def3183ec4158dddfa4b9e8d8

Skrevet

Avinstaller den nye også da, og last ned og installer igjen, da får du automatisk de evt tilleggsgreiene du trenger.

Anonym poster: a2ceb4dced802f1b922be2633a0d9fe9

Skrevet

Tror ikke Chrome støtter Java 7 (Chrome er en 32-bits nettleser, nyeste Java er for 64-bit).

Anonym poster: 67f6e5539a5980d568c54b5309303858

Skrevet

Jeg har 32-biters Java og den nyeste versjonen (build 1.7.0_11-b21)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...