Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, redd for at dette skal høres rart ut.

Jeg har en eks som spiller musikk, har spilt inn noen plater, og konserter. Han har laget cover av en sang som vi begge liker og som minner mye om da vi møttes. Han spilte inn dette mens vi var sammen, og denne var rettet mot meg, uten at vi snakket noe om det.

Jeg er glad i å synge og spille, men har holdt dette hemmelig (han har prøvd å få meg til å synge noen ganger med han, men jeg er svært sjenert) i etterkant av bruddet har jeg tatt opp musikken, og begynte å både skrive egne sanger, og synge andres. Har sunget denne sangen mye som en trøst, og mens jeg synger denne skjønner jeg at den har en veldig dobbel tekst, spesielt når den synges rett etter et brudd.

Jeg har kommet i kontakt med noen som gjerne vil spille inn litt musikk med meg, og jeg fikk fryktelig lyst til å spille inn en egen versjon av denne, litt som en "hyllest" til hans versjon, og litt som en slags triumf mitt oppe i det hele.

Jeg har veldig lyst til at han skal høre det, da det hittil er et produkt jeg er fornøyd med (og nei, jeg er ikke en sånn som tror jeg har en fantastisk stemme, og i virkeligheten er tonedøv, jeg har en OK stemme og satser mer på følelse i sangen enn ville mariah carey fraseringer) jeg tror han vil synes det er bra, og kanskje bli litt overasket. Men er dette ok? hvordan skal jeg gjøre dette? Burde jeg bare droppe det? Er det creapy med en eks som kommer med noe sånn når det er slutt? Eller er det ok, å vise han det? Har ikke tenkt å si "denne er til deg", men bare si at jeg har sunget litt, og laget en versjon av den sangen..

han har jo vært min bestevenn og vi har delt mye (var egentlig meningen at vi skulle være venner etter bruddet, men ingen av oss kan holde oss til det, så vi kan ikke sees) jeg har veldig lyst til å vise dette til han, da det er han som i stor grad har fått meg til å ville/tørre å gjøre det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så mye å tenke på, da? Vis ham det.

Anonym poster: 01d912c046be95b6201bc9275e94721a

• Liker 3
Skrevet

Du overtenker dette noe sykt. Vis han sangen hvis du tror han vil få noe glede av det.

• Liker 2
Skrevet

Tenkte bare det kunne oppfattes som et desperat forsøk på å få han tilbake, eller creapy på en eller annen måte. Er jo nervøs for at han bare skal synes det er teit når det er noe jeg har lagt mye sjel i..

Skrevet

Du overtenker dette noe sykt. Vis han sangen hvis du tror han vil få noe glede av det.

det betyr veldig mye for meg da.

Skrevet

det betyr veldig mye for meg da.

Jeg forstår at det betyr mye for deg, men in the end, hva vil du oppnå da? Du kan jo bare si, hei jeg har spilt inn denne sangen, vil du høre?

Skrevet

Jeg forstår at det betyr mye for deg, men in the end, hva vil du oppnå da? Du kan jo bare si, hei jeg har spilt inn denne sangen, vil du høre?

jeg vil ikke utlevere noe kjempepersonlig til en eks, om det in the end bare virker teit, og trenger en second opinion, da jeg er usikker på hvordan dette vil oppfattes. Men takk for svar da hvertfall

Skrevet

jeg vil ikke utlevere noe kjempepersonlig til en eks, om det in the end bare virker teit, og trenger en second opinion, da jeg er usikker på hvordan dette vil oppfattes. Men takk for svar da hvertfall

Jeg syns du skal vise han den, absolutt. Men jeg er redd at du er litt som meg, og kanskje går og håper på en type reaksjon fra han etter du har vist den, og ender opp med å bli såret hvis reaksjonen hans ikke er det du vil. Har brent meg på den noen ganger. Lykke til! :)

Gjest LineaAlba
Skrevet

Høres litt ut som det er for tidlig for deg. At du egentlig håper det skal skje noe mellom dere igjen, eller at du søker trøst hos han. Jeg tror ikke det er så lurt å vise han sangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...