Gå til innhold

dine, mine og våre barn...


Geaa

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om noen har tilsvarende erfaringer og kanskje noen råd...

Min samboer (som er betydelig eldre enn jeg) har en voksen datter som nå skal gifte seg. Han har aldri vært ordentlig sammen med moren til datteren. Det jeg lurer på er hva som er vanlig skikk og bruk i slike brylluper når det gjelder bordplassering. Kort sagt: hvor skal jeg og barnet mitt sitte under middagen? Mitt barn er også fra tidligere ekteskap. Ja, dette høres nok ut som en svært egoistisk vinkling, men jeg bare lurer...

Takk for alle svar!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hei,

hvis du går på biblioteket kan du finne en "moderne" utgave av skikk og bruk, der vil det stå endel råd og tips icon_smile.gif

ellers så kommer det an på din stedatter og hennes ønsker. Enten blir du plassert ved "foreldrebordet" eller ikke..... jeg vet ikke hvor gammel din datter er, kanskje hun ikke blir invitert engang. det er mange som ikke ønsker barn i brulypp. uansett så vil hun komme ganske langt "ned" i rekken og bli plassert langt fra deg....

men hvorfor ikke bare spørre din stedatter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i bryllup på lørdag og brudens mor og far er skilt og moren er gift på nytt. Mannen hennes ble ikke plassert ved "hovedbordet". Men blir du og datteren din invitert så tror jeg du blir plassert ved "hovedbordet" i og med at du er sammen med hennes far og dere bor sammen ( antar jeg ). Da blir du jo hans samboer og hvis han skal sitte med "hovedbordet" så skal vel du og datteren din det og. De kan jo ikke plassere deg et sted og datteren din et sted. Det blir litt for dumt hvis de gjør det på den måten.

Men jeg vet ikke for sikkert, så tipset som den første kom med er vel verdt å sjekke ut.

Sånn var det iallefall i det bryllupet vi var i. Jeg ble plassert ved "hovedbordet" i og med at jeg er forlovet med brudens bror + at vi har barn sammen.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg giftet meg satt ikke "nye" foreldre ved hovedbordet.

Der satt biologiske foreldre, forlovere og besteforeldre, samt søsken.

Det som var viktig for oss den dagen var OSS, ikke følelsene til "nye" steforeldre som hadde vært i bildet en bitteliten del av våre liv.

Små barn plasseres sammen med foreldrene sine, store barn kan godt klare seg selv.

Jeg syns du bare skal spørre stedatteren din i stedet for å gå og lure slik. Kanskje hun ønsker å vite hva du syns også, for slike situasjoner kan være ubehagelige for begge parter.

Du må nok regne med at du ikke blir plassert med din mann, dersom du ikke har vært en vesentlig del av brudens liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gang jeg giftet meg satt min far ved siden av meg, og hans kone, min ste mor ved siden av ham. Det føltes naturlig for meg, de var jo tross alt gift. Men så har jo jeg vokst opp sammen med min far og min stemor. Det hadde sikkert følts annerledes hvis jeg skulle giftet meg i dag og min far hadde en ny samboer som jeg ikke hadde bodd sammen med. Min mor satt forøvrig ved siden av min stemor, og så fulgte søsknene mine.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mine foreldre er også skilt.

Da jeg giftet meg satt min far ved min side, deretter min mor og ved siden av henne igjen min stemor.

Min stemor har to barn som jeg betrakter som mine søsken, de ble plassert i nærheten av oss sammen med min biologiske søster. For meg var det viktig å ha hele storfamilien rundt meg på den store dagen. Men så er vi en sammensveiset gjeng også.

Det samme i kirken, jeg ville ha pappa, mamma, stemor og alle tre søsken på første benk.

Men dette krever selvfølgelig at alle er komfortable med situasjonen - eller i det minste klarer å holde maska - for brudeparets skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...