Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Jamila
Skrevet

Kommer helt an på! De varierer i pris etter hva du trenger, og hvor du tar de. Hepatitt A&B f.eks, koster 650,- men du må ta den 3 ganger. Generelt sett kan jeg bare si at de er dyre.... :roll:

Hva er det du skal ta? Kanskje jeg nettopp har tatt de og kan gi deg prisene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vaksinepriser varierer veldig.

Det finnes private vaksinasjonskontorer. Det er ganske dyre.

I noen kommuner er det kommunale vaksinasjonskontorer. Der kan det ta tid å få time, men der er det relativt billig.

Det som er aller billigst er å få en resept på vaksinen du trenger. Hente den på apoteket og få en sykepleier du kjenner til å sette den.

Da får du ikke notert vaksinen på vaksinasjonskortet, men for de vanligste vaksinene er ikke dette nødvendig heller.

Et alternativ er å få resept på vaksinene hos legen hvis du er der for noe annet. Neste gang du skal til legen får du satt vaksinene der. Da slipper du med mange ekstragebyrer.

Skal du ta gulfebervaksine eller andre vaksiner som kan kreves ved innreise til bestemte land, vil jeg anbefale vaksinasjonskontor/legekontor.

Havrix (hepatitt A) er dyr. Jeg betalte 450 pr dose og man trenger 2 doser av den. De andre er billigere.

Her er prisoversikt hos et privat vaksinekontor:

http://www.reiseklinikken.com/prisliste.html

Skrevet

Her i Oslo er det i alle fall sinnsyke forskjeller på disse prisene... Har vært endel skriving om det i avisene i vår, man kan få de samme vaksinene til halve prisen hvis man velger de billigste stedene i steden for de dyreste...

• 4 uker senere...
Skrevet

Det kommer helt an på hvor du skal i verdenen, og hva som trengs for det enkelte land/verdensdel!

Ring vaksinekontoret der hvor du bor, og forhør deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...