Gjest imli Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Ute i den virkelige verden så tenker jeg at veldig mange kvinner gir sex for å få slutt på mas og sure miner. Dette er helt sikkert det normale og vanlige scenarioet. Om det alltid er så veldig smart er en annen sak. Det kallast valdtekt. Men ja, du har heilt rett i at det skjer. 1
Steinar40 Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Det kallast valdtekt. Men ja, du har heilt rett i at det skjer. Tviler på at det vanligvis dreier seg om voldtekt. Det vanlige er nok heller at kvinner gir sex for å få slutt på en masete og sur mann. 3
Gjest imli Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Tviler på at det vanligvis dreier seg om voldtekt. Det vanlige er nok heller at kvinner gir sex for å få slutt på en masete og sur mann. Og det er ein form for valdtekt. Viss kvinna ikkje har lyst til å ha sex, men gjer det utelukkande for at mannen hennar ikkje skal verte sur, er det ingenting anna enn valdtekt. 1
Gjest Sunheart Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Og det er ein form for valdtekt. Viss kvinna ikkje har lyst til å ha sex, men gjer det utelukkande for at mannen hennar ikkje skal verte sur, er det ingenting anna enn valdtekt. Det er selvsagt ikke voldtekt. Hvordan kan mannen vite om hun gir han sex uten sin egen vilje. Kvinnfolk har en stemme, Bruk den! Ikke skyld på mannen! 23
Steinar40 Skrevet 10. januar 2013 #5 Skrevet 10. januar 2013 Og det er ein form for valdtekt. Viss kvinna ikkje har lyst til å ha sex, men gjer det utelukkande for at mannen hennar ikkje skal verte sur, er det ingenting anna enn valdtekt. Da har du nok ikke helt skjønt hva voldtekt er for noe. Voldtekt forutsetter bruk av vold og/eller tvang i fra den andre partens side. At kvinnen bare lar mannen ha sex kan altså ikke betegnes som voldtekt. 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 Og det er ein form for valdtekt. Viss kvinna ikkje har lyst til å ha sex, men gjer det utelukkande for at mannen hennar ikkje skal verte sur, er det ingenting anna enn valdtekt. Nei. Redd for sure miner er ikke voldtekt. Djesus. Anonym poster: 0ec280d786548b9c3fca4dea076412ad 2
Gjest imli Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Det er selvsagt ikke voldtekt. Hvordan kan mannen vite om hun gir han sex uten sin egen vilje. Kvinnfolk har en stemme, Bruk den! Ikke skyld på mannen! Korleis mannen kan veta det? Vel. I ein slik situasjon (der kvinna ikkje vil ha sex, men går med på det), forutset eg jo at mannen veit at kvinna ikkje har lyst. Sjå for deg ein situasjon der eit par har eit dårleg forhold/dårleg periode i forholdet. Han vil ha sex, ho vil ikkje. Ho veit likevel at viss ho nektar, vert situasjonene enno verre. Dermed går ho til slutt med på det. Høyrt om "lay back and think og England?" Du har tydelegvis null erfaring med dysfunksjonelle parforhold, så eg er lei for å måtte dra deg ned på jorda. Men dette skjer, og det er valdtekt. Da har du nok ikke helt skjønt hva voldtekt er for noe. Voldtekt forutsetter bruk av vold og/eller tvang i fra den andre partens side. At kvinnen bare lar mannen ha sex kan altså ikke betegnes som voldtekt. Eg er fullstendig klar over kva valdtekt er for noko. Det er å ha sex med ein person som ikkje vil ha sex med deg. Vald er ikkje berre fysisk vald, men au psykisk. Når ein har valet mellom å liggje og halde ut i 5 minutter, eller timar eller dagar med krangling, sinne osv, vil mange til slutt godta å "gje sex" for å få det litt mindre jævleg. Det er likevel valdtekt. 2
Gjest imli Skrevet 10. januar 2013 #8 Skrevet 10. januar 2013 Nei. Redd for sure miner er ikke voldtekt. Djesus. Anonym poster: 0ec280d786548b9c3fca4dea076412ad Jo. Berre det at du nyttar ordet "redd" viser det. 3
AnonymBruker 42 Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Og det er ein form for valdtekt. Viss kvinna ikkje har lyst til å ha sex, men gjer det utelukkande for at mannen hennar ikkje skal verte sur, er det ingenting anna enn valdtekt. Så om mannen gjør husarbeid litt oftere enn han har lyst til for at dama ikke skal være muggen, så er det ingenting anna en slavedrift det altså? 14
Steinar40 Skrevet 10. januar 2013 #10 Skrevet 10. januar 2013 Korleis mannen kan veta det? Vel. I ein slik situasjon (der kvinna ikkje vil ha sex, men går med på det), forutset eg jo at mannen veit at kvinna ikkje har lyst. Sjå for deg ein situasjon der eit par har eit dårleg forhold/dårleg periode i forholdet. Han vil ha sex, ho vil ikkje. Ho veit likevel at viss ho nektar, vert situasjonene enno verre. Dermed går ho til slutt med på det. Høyrt om "lay back and think og England?" Du har tydelegvis null erfaring med dysfunksjonelle parforhold, så eg er lei for å måtte dra deg ned på jorda. Men dette skjer, og det er valdtekt. Eg er fullstendig klar over kva valdtekt er for noko. Det er å ha sex med ein person som ikkje vil ha sex med deg. Vald er ikkje berre fysisk vald, men au psykisk. Når ein har valet mellom å liggje og halde ut i 5 minutter, eller timar eller dagar med krangling, sinne osv, vil mange til slutt godta å "gje sex" for å få det litt mindre jævleg. Det er likevel valdtekt. Joda, jeg ser hva du sier. Og jeg er enig i dette med at psykisk vold er en form for vold. Men problemet er altså at juridisk sett vil det aldri bli sett på som voldtekt hvis det ikke dreier seg om fysisk vold eller direkte trusler om fysisk vold. 3
Suzy Skrevet 10. januar 2013 #11 Skrevet 10. januar 2013 Ute i den virkelige verden så tenker jeg at veldig mange kvinner gir sex for å få slutt på mas og sure miner. Dette er helt sikkert det normale og vanlige scenarioet. Om det alltid er så veldig smart er en annen sak. Ute i den virkelige verden er vel strengt tatt en teoretisk enhet for deg I min virkelige verden, som er et langvarig forhold, har vi sex fordi vi har lyst på det, spøker med sexnekt av og til uten at det noen gang blir satt ut i livet og blir venner igjen før vi legger oss.
Steinar40 Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 Jo. Berre det at du nyttar ordet "redd" viser det. Er man redd i forholdet så må man gjøre noe med det selv. Sikkert ikke alltid like lett, men sånn er det altså i dette livet.
Steinar40 Skrevet 10. januar 2013 #13 Skrevet 10. januar 2013 Ute i den virkelige verden er vel strengt tatt en teoretisk enhet for deg Det er mange fordeler med teori hehe
Suzy Skrevet 10. januar 2013 #14 Skrevet 10. januar 2013 Det er mange fordeler med teori hehe Absolutt. Drawbacket er at teori og praksis gjerne ligger langt fra hverandre
Gjest imli Skrevet 10. januar 2013 #15 Skrevet 10. januar 2013 Er man redd i forholdet så må man gjøre noe med det selv. Sikkert ikke alltid like lett, men sånn er det altså i dette livet. Klart ein må prøve og gjera noko med det, men det er tross alt to personar i eit forhold, som har like stort ansvar for å få det til å fungere. Og har ein vorte såpass bryte ned at ein har sex mot eiga vilje for å unngå bråk, då er det faktisk ikkje berre å pakke kofferten og stikke. 1
Steinar40 Skrevet 10. januar 2013 #16 Skrevet 10. januar 2013 Absolutt. Drawbacket er at teori og praksis gjerne ligger langt fra hverandre Som altså kan være en fordel
Steinar40 Skrevet 10. januar 2013 #17 Skrevet 10. januar 2013 Klart ein må prøve og gjera noko med det, men det er tross alt to personar i eit forhold, som har like stort ansvar for å få det til å fungere. Og har ein vorte såpass bryte ned at ein har sex mot eiga vilje for å unngå bråk, då er det faktisk ikkje berre å pakke kofferten og stikke. Nei, det er sikkert ikke bare-bare, men det finnes uansett ingen annen bra løsning.
Gjest imli Skrevet 10. januar 2013 #18 Skrevet 10. januar 2013 Nei, det er sikkert ikke bare-bare, men det finnes uansett ingen annen bra løsning. Uansett kor lett eller vanskeleg det er å gjera noko med det, er det å verte tvinga til sex, uansett om et er overfallsvaldtekt eller å gå med på sex av frykt for sinne/dårleg stemning, valdtekt.
Gjest Sunheart Skrevet 10. januar 2013 #19 Skrevet 10. januar 2013 Korleis mannen kan veta det? Vel. I ein slik situasjon (der kvinna ikkje vil ha sex, men går med på det), forutset eg jo at mannen veit at kvinna ikkje har lyst. Hvordan kan du forutse det? :O Sjå for deg ein situasjon der eit par har eit dårleg forhold/dårleg periode i forholdet. Han vil ha sex, ho vil ikkje. Ho veit likevel at viss ho nektar, vert situasjonene enno verre. Dermed går ho til slutt med på det. Høyrt om "lay back and think og England?" Om ho går med på det, så er det jo ikke voldtekt? Du har tydelegvis null erfaring med dysfunksjonelle parforhold, så eg er lei for å måtte dra deg ned på jorda. Men dette skjer, og det er valdtekt. Takk, men jeg har bena mine godt plantet på jorden Og nei, om jeg ikke vil noe, så gjør jeg det ikke. Du kan ikke regne med at mannen skal lese deg når du har sex med han av fri vilje. Det der har du aldri kommet noen vei med i en rettsak!! 7
Steinar40 Skrevet 10. januar 2013 #20 Skrevet 10. januar 2013 Uansett kor lett eller vanskeleg det er å gjera noko med det, er det å verte tvinga til sex, uansett om et er overfallsvaldtekt eller å gå med på sex av frykt for sinne/dårleg stemning, valdtekt. Jeg skal være enig med deg i at det finnes en gråsone der. Som man må sørge for å komme seg ut av selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå