Gå til innhold

Solarium! Redd for konsekvenser allerede!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!!

På lørdag tok jeg solarium for første gang med venninna mi. Vi tok bare 6 minutter, og i dag tok vi det igjen etter trening. Da tok vi 8 minutter. Som tilsammen blir 14 minutter. Nå er jeg så redd for hudkreft for jeg blir så redd av alle disse sidene jeg leser!!!

Jeg er ikke rødhåret, jeg ble ikke solbrent i solariumet i det hele tatt, ble gyllen brun.

Burde jeg være bekymret? Er så redd. Har bestemt meg at jeg ikke skal gjøre det i det hele tatt på måneder nå!

Men hvor STOR er risikoen om man gjør det mye???? Er jeg nær det? Å gud hater dette :/ skal være forsiktig!!!

Blir så paranoid. Hvor mange ganger i året kan man hvertfall ta det??

OG noe krem man kan ta på etterpå?! After sun?

Takk for svar!

Anonym poster: c58e965d1f8ad45fecbb0013d4a8036b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De anbefaler ikke solarium i det hele tatt. Det tar nok litt mer enn et par turer for å få hudkreft og alt, men huden din skades for hver gang må du huske.

Anonym poster: 2283ac29997515b26eb3b1b290605abb

Skrevet

Sikkert troll. Men velger å svare uansett.

Det anbelfaes faktisk å ta sol 1 gang i uken, for å tilføre kroppen nok D-vitaminer. Det er utrolig liten sjanse for at du skal få noe form for kreft etter så kort tid. Du kan ta sol med go samvittighet, men med måte ;)

Anonym poster: 61ff06ab56165a2a837a02d6086e76d8

Skrevet

Jaha? Hvorfor tar du sol i utganspunktet om du er så forbanna redd da?

• Liker 3
Skrevet

Solarium gir stort sett bare UVA-stråler, blir ikke så mye vitamin D av det. UVA-stråler er det som gir hudkreft og garantert tidlige rynker. Spis fisk, bruk en eller annen form for solbeskyttelse i ansikt hver dag, sol deg forsiktig på sommeren, bruk selvbruning på vinteren. Risiko for maligne melanomer er betraktelig større hos solariumsbrukere, jo mer du tar det, jo større blir sjansen. Dessuten ødelegger det huden.

Nå som det er sagt, det er ikke sannsynlig at de to gangene du tok sol har påvirket sjansen din for å få hudkreft, men jeg ville ikke latt det bli en vane, for å si det sånn..

Jeg har meget viktige ting å gjøre akkurat nå, hvis ikke skulle jeg letet frem mer på internettet.

Skrevet

Herlighet! Jeg hadde ikke tatt av meg klærne for 6 min. for å ikke snakke om å sole meg.

Uff man skal lese så mye rart her..

Anonym poster: 90d5df19e1ee220f86d6734cae7ed27c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...