Gjest Crazycatlady Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Har sensitiv hud samtidig som jeg har kviser. Nå når det er kaldt så merker jeg at jeg får røde, tørre partier i kinn og panne.Kjøpte md sin rens for sensitiv hud, men den kan jeg ikke bruke nå siden den bare gjør alt vondt verre. Mistenker at det er syren i den som gjør at den blir for sterk. Bruker fuktighetskrem fra Elemental herbology som er oljefri og i tillegg bruker jeg Dermalogicas barrier repair +at jeg har dermalogicas gentle soothing booster. Jeg syns ikke at noe av det er effektivt nok.Det virker litt, men ikke nok. Jeg er også litt skeptisk til produkter med oljer siden jeg har kviser, for jeg vil ikke ha mer utbrudd enn jeg allerede har. Men noen som har tips til produkt som hjelper mot rød, tørr og irritert hud?
Djungelvrål Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Ja, A-derma ansiktskrem fra apoteket. Liten tube, er drøy veldig effektiv og inneholder havremelk. Da sønnen min var i barnehagealder tok denne vintertørrheten etter et par dager. http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-914141.aspx
mari4ever Skrevet 15. januar 2013 #3 Skrevet 15. januar 2013 Har sensitiv hud samtidig som jeg har kviser. Nå når det er kaldt så merker jeg at jeg får røde, tørre partier i kinn og panne.Kjøpte md sin rens for sensitiv hud, men den kan jeg ikke bruke nå siden den bare gjør alt vondt verre. Mistenker at det er syren i den som gjør at den blir for sterk. Bruker fuktighetskrem fra Elemental herbology som er oljefri og i tillegg bruker jeg Dermalogicas barrier repair +at jeg har dermalogicas gentle soothing booster. Jeg syns ikke at noe av det er effektivt nok.Det virker litt, men ikke nok. Jeg er også litt skeptisk til produkter med oljer siden jeg har kviser, for jeg vil ikke ha mer utbrudd enn jeg allerede har. Men noen som har tips til produkt som hjelper mot rød, tørr og irritert hud? Jeg brukte samme rens som deg, men byttet ut rensen, og huden min ble MYE bedre Caudalie sin gentle cleansing milk er bra + cleansing water Anbefaler også å kjøpe en god beskyttende olje til ansiktet. jeg bruker Pai skin care omega 3 oil. jeg bruker det kun der jeg er mest tørr, slikt i kinn,rundt nesen og pannen Hvis du har råd; Matis soothing serum er også fantastisk til å roe ned og gi fuktighet og beskyttelse til huden.
Gjest Crazycatlady Skrevet 15. januar 2013 #4 Skrevet 15. januar 2013 Jeg brukte samme rens som deg, men byttet ut rensen, og huden min ble MYE bedre Caudalie sin gentle cleansing milk er bra + cleansing water Anbefaler også å kjøpe en god beskyttende olje til ansiktet. jeg bruker Pai skin care omega 3 oil. jeg bruker det kun der jeg er mest tørr, slikt i kinn,rundt nesen og pannen Hvis du har råd; Matis soothing serum er også fantastisk til å roe ned og gi fuktighet og beskyttelse til huden. Men får man kviser av å bruke olje eller er det bare tull at man får det?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #5 Skrevet 15. januar 2013 Rose d'orient serien fra decleor. Etter en stund kan du bruke Md rensen igjen., Anonym poster: f5987904f9494bafa03026039ddc05fd
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #6 Skrevet 16. januar 2013 Hva med å gå for en litt billigere krem fra apoteket? La Roche Posay sin effaclar H er en litt fetere krem tilpasset aknehud. MD sin rens er litt hard mot huden på vinterstid, Dermalogica har en fin rens for sensitiv hud; Ultracalming cleanser. Verdt et forsøk Anonym poster: 0659ad737f39cab4b13629864a152adf
rockarollawoman Skrevet 16. januar 2013 #7 Skrevet 16. januar 2013 Så lenge du finner riktige produkter og bruk i henhold til huden din, så kan du fint bruke olje. Sart, irritert hud kan bli enda verre dersom du renser for mye, og gir huden for lite fukt og fett. Hvis jeg var deg, ville jeg spurt om veiledning på apoteket.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #8 Skrevet 16. januar 2013 Kan du ha rosacea? Det finnes en variant med kviser, noe jeg har selv. Oljer er ikke farlig men det må være de rette oljene. Om du skulle ha rosaceakviser så finnes det preparater med azelainsyre som er effektivt, det fåes på resept av lege. (finacea gel, skinoren o.l). Anonym poster: 0226f9431a335d393f998d0eff20831b
student86 Skrevet 19. januar 2013 #9 Skrevet 19. januar 2013 Hei! Mine råd er følgende: - få i deg omega 3 - som noen andre også sier. - start dagen med varmt vann med sitron, det kan hjelpe på kviser og følsom hud - drikk masse grønn te, gjerne opp til 5 kopper daglig - det vil roe ned huden og hjelpe mot kvisene - la være å rense huden så mye nå i vinter (det er jo så tørr luft og huden din har også gitt beskjed ved å reagere slik den gjør), rens heller ordentlig innimellom. Pass på hva du bruker, det er mye sterke saker der ute. Men dette har du jo fått tips om:) - påfør olivenolje under fuktighetskremen Lykke til:) - 1
mari4ever Skrevet 22. januar 2013 #10 Skrevet 22. januar 2013 Men får man kviser av å bruke olje eller er det bare tull at man får det? Nei du får ikke kviser av denne, du påfører den der du ikke har kviser. eks: hvis du har tørre kinn, rundt nesen og de vanligste plassene, påføre bare der du ikke har kviser, hvis du er redd for den skal gi kviser. Mange er redde for å bruke olje på kviser, men det som er om vinteren at du kan få utbrudd av kviser, Pga huden er dehydrert og mangler fuktighet, det blir for lite fuktighets tilførsel og beskyttelse og huden blir i Ubalanse mellom hudlagene. For at huden skal fungere, må du tilføre masse fuktighet og litt fett, sistenevnte på de områdene der du har tørre flekker. Jeg og ungikk oljer pga jeg trodde den ville klikke. men de fleste i Norge har bare godt av sunne oljer. Dette er en olje jeg anbefaler å bruke under dagkremen. du trenger kun 2-3 dråper i hele ansiktet. Håper forklaringen min var forståelig. Send meg en mail hvis du trenger med veiledning. Jeg anbefaler også å begynne med efamol kapsler. dette tilfører utrolig mye fuktighet og glød til huden. Den er også veldig bra for den hormonelle balansen i kroppen vår. Den er på tilbud nå : http://www.beautybay.com/bathandbody/paiskincare/rosehipbioregeneratefruitseedoilblend/
Vikci Skrevet 22. januar 2013 #11 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Hei Jeg har samme type hud som deg. Får endel utbrudd av kviser, og er helt knusktør i ansiktet om vinteren. Bruker en fuktighetsmaske som fungerer kjempefint, mange lar vær og bruke slike masker fordi de tror de får kviser, men man huden produserer mer talg når den er underærnert på fuktighet. Innlegg redigert for salgsoppfordring Sophie-Ann, mod Endret 23. januar 2013 av Sophie-Ann
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #12 Skrevet 22. januar 2013 jeg anbefaler deg nyperoseolje fra Pai eller triology - den inneholder naturlig retninol/a-vitamin som er det beste middelet mot kviser (har selv gått på sterkeste kvisekur hos hudlege, det er flytende a-vitaminsyrekapsler) og tilfører huden fukt. jeg bruker den når jeg skal legge meg om kvelden, under nattkrem. ellers kan du ta noen dråper og blande den ut i dagkremen din det blir jo ikke helt rett og sammenlikne et legemiddel og en vnalig olje, men jeg lover deg at du ikke vil få kviser av den google "rosehipoil", og du finner mange positive erfaringer i tillegg har Matis veldig gode produkter for sensitiv hud har selv god erfaring med merket! Bestiller du på cheapsmells.com blir prisen ikke så aller værst Anonym poster: 63f206b0be6095b2a800fecef5a38269
Gjest Crazycatlady Skrevet 22. januar 2013 #13 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Takk for svar Skal virkelig sjekke ut den oljen. Har ikke kjøpt noe annet enn det jeg har enda, men har sluttet å rense huden så mye. To ganger for dagen er for mye akkurat nå. Bruker en annen rens nå fra Green people, var det jeg hadde utenom md sin, men er ikke helt fornøyd med den heller. Huden trenger vel mer fukt ja. Er bare så vant til å tenke at siden den har vært så fet lenge nå så virker det som den trenger lite fukt. Det rare er at huden er finere nå som jeg ikke renser den så ofte. Kanskje huden har fått litt for hard behandling, og jeg har merket det siste året at den ikke takler det særlig godt så på tide å tenke nytt tenker jeg Endret 22. januar 2013 av Crazycatlady
rockarollawoman Skrevet 23. januar 2013 #14 Skrevet 23. januar 2013 Takk for svar Skal virkelig sjekke ut den oljen. Har ikke kjøpt noe annet enn det jeg har enda, men har sluttet å rense huden så mye. To ganger for dagen er for mye akkurat nå. Bruker en annen rens nå fra Green people, var det jeg hadde utenom md sin, men er ikke helt fornøyd med den heller. Huden trenger vel mer fukt ja. Er bare så vant til å tenke at siden den har vært så fet lenge nå så virker det som den trenger lite fukt. Det rare er at huden er finere nå som jeg ikke renser den så ofte. Kanskje huden har fått litt for hard behandling, og jeg har merket det siste året at den ikke takler det særlig godt så på tide å tenke nytt tenker jeg Fukt og fett er to forskjellige ting, vet du! Selv om det er lett å tenke at man skal ribbe huden for alt som virker overflødig, så er det ofte omvendt, at huden trenger mindre røff behandling og mer pleie. Spesielt nå som det er vinter og huden blir ekstra sårbar, er det bedre å trappe litt ned på rensingen, og heller gi den næring. Det er bra du merker det, og er åpen for å tenke nytt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå