Gå til innhold

Dere som har bestemt dere for å ta en pause i prøvingen...

Anbefalte innlegg

Gjest jente8923
Skrevet

Har dere begynt med prevensjon igjen eller slutter dere bare å tempe/ta tester osv?

Jeg er så sliten og lei... Klarer ikke tenke på noe annet så vurderer å slutte med testingen. Prevensjon trenger jeg ikke så det er ikke noe tema uansett...

Hvordan klarer dere å slutte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tester ikke med mindre jeg tror det er en god grunn til å teste.

Jeg går på medisiner som må økes raskt under graviditet i første trimester pga fare for abort osv, så det er eneste grunn til at jeg eventuelt tester om jeg har hatt symptomer og/eller det er litt forsinket.

Om du ikke har stående en haug av tester i baderomsskapet tester du jo ikke - det er jo enkelt på ta seg en tur på apoteket om menstruasjonen skulle være forsinket.

Det spiller jo ingen rolle om du finner ut at du er gravid i uke 1 eller 3, sålenge man er normalt frisk, tar folat og ellers lever normalt sunt.

De gangene vi aktivt har "ikke prøvd, men det er ikke livets krise om det skjer"så har vi ikke benyttet annen prevensjon, men heller avsluttet andre steder enn det som er nødvendig for å lage en baby.

Endret av norah
Gjest jente8923
Skrevet

Jeg tester ikke med mindre jeg tror det er en god grunn til å teste.

Jeg går på medisiner som må økes raskt under graviditet i første trimester pga fare for abort osv, så det er eneste grunn til at jeg eventuelt tester om jeg har hatt symptomer og/eller det er litt forsinket.

Om du ikke har stående en haug av tester i baderomsskapet tester du jo ikke - det er jo enkelt på ta seg en tur på apoteket om menstruasjonen skulle være forsinket.

Det spiller jo ingen rolle om du finner ut at du er gravid i uke 1 eller 3, sålenge man er normalt frisk, tar folat og ellers lever normalt sunt.

Ok =) Tenkte på eggløsningstester primært. Tester som regel aldri med graviditetstest.

Tester du for eggløsning?

Men jeg følger med på eggløsningene fordi de kommer jo bare noen mnd. Mange ganger kan det gå både 2-5 mnd mellom eggløsningene.

Skrevet

Jeg temper for å vite når jeg får mens (er uregelmessig), og delvis fordi det har blitt en vane etter fem år. Men tester ikke og holder ikke styr på hvor jeg er i syklusen i så stor grad. Vi "prøver" heller ikke ut i fra hvor jeg er i syklusen.

For oss er det så godt som umulig å bli gravid uten hjelp, det gjør det lettere å ta pause. For det nytter jo ikke å prøve uansett.

Skrevet

Jeg har lagt alt på hylla. Slettet appen jeg hadde som hadde oversikt over hvor jeg var i syklusen. Ingen flere eggløsningstester eller graviditetstester for den saks skyld, og sluttet med folat og omega 3.

Jeg konsentrerer meg nå kun om å gjøre de tingene jeg vet jeg ikke kan gjøre med en baby eller som gravid. Men nå tar jeg en ordentlig pause da, ikke en "late som om jeg tar en pause så jeg kanskje blir gravid-pause".

Vi hopper bare av i svingen. Har ikke blitt gravide enda med å ha sex hver dag rundt eggløsning og ligge opp etter veggen, så da ser jeg ikke på det som kjempesannsynlig at jeg blir gravid med å hoppe av i svingen. Og skjer det, jaja, da får jeg begynne på folat og omega 3 igjen. Er nok ikke verdens undergang at jeg ikke har gått på folat.

For min del handler det om at dersom jeg fortsetter på folat og omega 3 så fortsetter jeg jo egentlig å prøve. Jeg har lagt ALT som handler om babyer vekk.

Så nå koser jeg meg med å gjøre alt jeg ikke har gjort i perioden som prøver. Som f.eks å trene til jeg nesten kaster opp. Deilig! (Jada, selvtortur. Haha! Men jeg liker det, og syns det var dritkjedelig å trene "moderat")

Også drikker jeg kaffe når jeg føler for det igjen, og tar meg et glass vin når jeg føler for det.

Tror vi bare kan ha godt av en pause, men mindre det haster noe helt intenst, og det har jeg klart å innrømme for meg selv at det egentlig ikke gjør.Forøvrig så tok jeg denne avgjørelsen etter å ha lest flere innlegg med gode råd fra Athene i flere andre tråder. Takk Athene!! :klem: Jeg føler meg veldig mye bedre til sinns nå, etter jeg tok en pause.

Gjest jente8923
Skrevet

Ok =)

Dere er veldig flinke som får det til =) Tror jeg kommer til å få store problemer med det.

Det er godt å høre at du har det bedre Cindi =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...