AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Hei! Jeg tenker å erstatte mitt gamle 450D, med et som man kan filme med. I den forbindelse har jeg et par spørsmål. 1. Jeg kom over dette på finn: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39278275&kwUnica=canon%20 Synes dere det er en fair pris? 2. Bør jeg heller gå for et større (bedre) kamera om jeg har lyst til å filme med det? Jeg liker størrelsen på de tresifrede Canonene så godt. Anonym poster: 67ebc2fe476d620ae46dd4d1f1719f7e
Safira Skrevet 16. januar 2013 #2 Skrevet 16. januar 2013 For dyrt. Nytt koster kameraet med 18-55 IS ca 4000 kr. Minnekort har du antagelig (du kan bruke det fra 450D), blitsen koster rett under 700 kr, kamerabag har du kanskje, hvis ikke koster det ca 500 kr for en tilsvarende. Sigmaobjektivet du får med er greit nok, men det er bedre å ha et eget teleobjektiv i tillegg til normalzoomen (den som følger med) stedet for en superzoom. UV-filtre til objektivene trenger du ikke, de beskytter ikke objektivet (men dersom de knuser kan de derimot skrape opp frontelementet) og de gir deg stort sett dårligere bildekvalitet. Hvis du liker størrelsen på xxxD-serien til Canon så går du for det De større kameraene er ikke nødvendigvis noe bedre å filme med.
Gjest Skrevet 16. januar 2013 #3 Skrevet 16. januar 2013 Ville dog valgt 650 om du skal filme, den har autofokus mens du filmer, det har verken 550 eller 600 og jeg merker jeg angrer litt nå, men bruker da heller mobilen til å filme med! Sjekk ut bruktmarkedet på foto.no. Der er det mye pent brukte kameraer til en billig penge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå