Gå til innhold

Begynne med grøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg såvidt skulle begynne å gi litt grøt til veslejenta vår (5 mnd). Men skal jeg gi litt grøt i tillegg til amming eller erstatte det ene måltidet? Det må vel bli i tillegg, i hvertfall se ann hvor sulten hun blir. Hvordan har dere gjort det? Er det noe annet jeg burde tenke på først?

Anonym poster: d51a4d6e410903dd3b4ffb70afacea1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I begynnelsen gir du grøt i forbindelse med ammemåltid. Tar en stund før de spiser så mye at det kan erstatte melken.

Grøt er tøft som første faste føde for en liten mage, så hadde jeg vært deg hadde jeg gitt noe annet til å begynne med, f eks frukt eller grønnsaksmos.

Jeg har dårlig erfaring med mine og grøt. Med eldste begynte jeg med grøt, men mageproblemer (i lamg tid) som resultat. Med andre begynte jeg med frukt og grønnsaksmos. Gikk fint så lenge hun fikk det, men når jeg så innførte grøt koim mageproblemene hos henne også.

Anonym poster: 4a8451a5e5d26677e20720fe2436997c

• Liker 1
Skrevet

jeg har laget grøt sev av hirse første gang. ga en teskje første dagen så 2 den andre osv, helt til han viste interrese for at han ville ha mer. erstattet ikke en måltid med grøt de første gangene, men etterhvert så erstattet jeg ettermidags måltidet med bare grøt, men noen ganger vil han bare ha melk hvis det er en ny smak. du må nesten mare føle deg frem. jeg var også veldig nøye med å gjøre ting etter boka, men nå har jeg helt lagt det fra meg og gjør det som føles riktig for meg og sef lillemann :)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg har et glass med eple/gulrot mos også. Kanskje jeg skal begynne meg frem med det først. Begynne med 1 skje og så litt mer og litt mer. Men burde jeg gi før eller etter pupp da? Sikkert mange dumme spørsmål, men jeg vil jo gjøre det riktig!

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg har et glass med eple/gulrot mos også. Kanskje jeg skal begynne meg frem med det først. Begynne med 1 skje og så litt mer og litt mer. Men burde jeg gi før eller etter pupp da? Sikkert mange dumme spørsmål, men jeg vil jo gjøre det riktig!

Gi etter amming i begynnelsen. Gi en skje første gang, så dobler du mengden ca annenhver dag, deretter øker i babyens tempo.

Skrevet

Gi etter amming i begynnelsen. Gi en skje første gang, så dobler du mengden ca annenhver dag, deretter øker i babyens tempo.

Men jeg skal ikke varme den siden det er frukt? Det er vel bare varmretter som middag som skal varmes? Eller har jeg forstått feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...