lille_fiol Skrevet 14. januar 2013 #1 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg trenger hjelp til skattekortet mitt, ringte inn til skatteetaten da jeg ikke skjønner et plukk av hva jeg skulle skrive på nettet som forventet inntekt sto det 100 600 noe jeg syntes var litt random, tviler på jeg kommer til å tjene mer en 40 000 avhengig om jeg skal fortsette student eller ut i et studie hvor jeg har betalende praksis da jeg foreløbig bare har en deltidsjobb. Etter forventet inntekt sto det 500 på renteinntekt, her er jeg helt blank, vet ikke hvor jeg skal se etter for å finne ut hvor mye jeg har i renteinntekt og vet egentlig ikke hva det er en gang. På gjeld posten vet jeg at jeg har ca 135 000 i studielån. ellers har jeg gjerne 20 000 inne på bsu og ellers ikke så mye utenom det. Hun jeg ringte til ba meg bare om å kopiere mitt gamle skattekort da jeg har tabelltrekk og de vil ta prosent avhengig av hva lønnen min er hver måned.Så det virka ikke som det var så viktig at jeg endrer informasjonen som sto på sidene deres ettersom jeg ikke tjente over en viss sum,men jeg blir litt stressa av at det står masse tall der jeg ikke skjønner meg på som tydeligvis ikke stemmer. Noen som kan være så snill å forklare skattekort for dummies her inne?og om det er vits å endre informasjonen der inne før man har kommet ut i arbeid? Ville satt stor pris på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #2 Del Skrevet 14. januar 2013 Hvis du har tabelltrekk så vil det som oftest justere seg selv. Så sant du ikke har store endringer i inntekt og gjeld. Men det ser det jo ikke ut som du har. Og når man skal endre skattekortet holder det som oftest å endre inntekten(om du ikke forventer mye gjeld den nærmeste tiden), renteinntekter o.l trenger du ikke ta så mye hensyn til. Og, det du betaler for mye, får du igjen neste år. Anonym poster: 09fea0eb6e27e963400c978b6780b829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå