Gå til innhold

Kvalitet eller kvantitet?

59 stemmer

1. 1. Hvor mange dater hadde du i forrige måned? (Desember)

• 0
      48
    • 1 - 4
      10
    • 5-10
      0
    • 11 - 20
      0
    • Over 20
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går kun etter kvalitet, og det finner jeg ut ved å snakke med folk. :) Så etter å ha vært single siden 09 så ble jeg lykkelig overrasket over å finne min kjæreste her 30 desember, etter noen pm'er.

Han er KVALITET han. Helt perfekt! ^^,

Åhh så hyggelig å høre!! Jeg blir alltid så glad når to mennesker finner hverandre! <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skal på min første ordentlige date denne uken, noensinne :)

Har vært i lange forhold, men det startet aldri med noen date så er litt spent nå. Ikke minst lettere nervøs :)

Endret av Perrin
Skrevet

Skal på min første ordentlige date denne uken, noensinne :)

Har vært i lange forhold, men det startet aldri med noen date så er litt spent nå. Ikke minst lettere nervøs :)

Så spennende Perrin. Lettere nervøs er bare sunt, og vær deg selv er det beste rådet :) Lykke til!

Skrevet

Jeg har ikke tro på dating. De gangene jeg har gått med på å dra på date, har jeg raskt gjennomskuet at den andre parten har hatt en agenda, og kun én agenda med daten - sex. Det gidder jeg ikke, så drar ikke på dater. Stemte likevel 1-4 fordi jeg holdt på med en kar, og selv om jeg oppfattet det som at vi bare møttes og hadde det hyggelig sammen, oppfattet han det tydeligvis som dating. Tror ikke jeg skjønner helt hvor linjene mellom dating og bare det å møtes går.

Har mer troen på tilfeldige møter og det at kjemien plutselig klaffer med en på jobb, treningssenter eller andre aktiviteter og interesser.

Skrevet

Har mer troen på tilfeldige møter og det at kjemien plutselig klaffer med en på jobb, treningssenter eller andre aktiviteter og interesser.

Det har jeg også, og jeg snakker med folk som dater hver eneste dag. I mine øyne er dates og treff det samme, det handler mer om det å gå på date med noen via en nettside eller via venner, (som man ikke har truffet i virkeligheten før) eller det å gå på date med noen man har truffet før og vet hvem er.

Kjemi først og så bli kjent viser seg å være en mye raskere måte å treffe noen på enn å treffes først for å se kjemi.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Folk som som tror at det er om å gjøre å treffe (date) flest mulig har ikke skjønt noe.

Poenget er å finne EN (eller EI).

Endret av Steinar40
Skrevet

Folk som som tror at det er om å gjøre å treffe (date) flest mulig har ikke skjønt noe.

Poenget er å finne EN (eller EI).

Men for å finne den ENE rette må man lete vet du.. ;) Man skal kysse mange frosker før man finner en prins skal jeg si deg.. :)

Skrevet

Men for å finne den ENE rette må man lete vet du.. ;) Man skal kysse mange frosker før man finner en prins skal jeg si deg.. :)

Uansett så er faktisk ikke målet å kysse flest mulig frosker. Det er ikke noe smart.

Det er ingen vits i å treffe folk man har kjent i 5 minutter og dermed vet absolutt nada om.

Skrevet

Med andre ord, ikke noe poeng i å komme i snakk med ukjente folk ?

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen vits i å treffe folk man har kjent i 5 minutter og dermed vet absolutt nada om.

Poenget med å treffe dem er jo å bli kjent.... dessuten så er nettverksbygging uhyre viktig hvis man vil opp og frem yrkesmessig f.eks. Jeg fant kanksje ikke den rette når jeg nettdatet, men nettverket jeg bygget opp og alle de flotte menneskene jeg møtte underveis er uvurderlig! :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tja, jeg skjønner ikke greia med å treffe flest mulige når man nettdater. Grunnen til at jeg snakket så lenge med folk over nett var jo nettopp for å luke ut de som bare var ute etter sex og for å bli kjent. Jeg følte jeg ble mye bedre kjent med mennesker når vi pratet på nett enn hvis vi bare skulle treffe hverandre irl. Jeg var sjenert i forhold til menn, så for meg hadde det vært døfødt å møte flest mulig. Dessuten så var det for å luke ut de jeg ikke ville vie min tid til. En som er ute etter sex gidder sjelden å prate lenger et par uker/måneder.

Men de jeg traff på nett var bare der for at jeg skulle få meg kjæreste, så ærlig skal jeg være. Kanskje det høres kynisk ut, men det var min verden. Ingen av dem jeg pratet med i flere år er en del av mitt nettverk, jeg fikk nettverk andre steder, som f.eks via jobben, studier og politisk arbeid. Det hadde vært særdeles merkelig å liksom ha dem på Facebook, for meg er det å gå i mot min mann. Så jeg kuttet all kontakt med alle jeg nettdatet så fort jeg fikk meg en kjæreste.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Tja, jeg skjønner ikke greia med å treffe flest mulige når man nettdater. Grunnen til at jeg snakket så lenge med folk over nett var jo nettopp for å luke ut de som bare var ute etter sex og for å bli kjent. Jeg følte jeg ble mye bedre kjent med mennesker når vi pratet på nett enn hvis vi bare skulle treffe hverandre irl. Jeg var sjenert i forhold til menn, så for meg hadde det vært døfødt å møte flest mulig. Dessuten så var det for å luke ut de jeg ikke ville vie min tid til. En som er ute etter sex gidder sjelden å prate lenger et par uker/måneder.

Men de jeg traff på nett var bare der for at jeg skulle få meg kjæreste, så ærlig skal jeg være. Kanskje det høres kynisk ut, men det var min verden. Ingen av dem jeg pratet med i flere år er en del av mitt nettverk, jeg fikk nettverk andre steder, som f.eks via jobben, studier og politisk arbeid. Det hadde vært særdeles merkelig å liksom ha dem på Facebook, for meg er det å gå i mot min mann. Så jeg kuttet all kontakt med alle jeg nettdatet så fort jeg fikk meg en kjæreste.

Men det virker som om du er ekstremt sjenert i forhold til menn. Hvis jeg møtte noen jeg hadde noe karrieremessig eller andre felles interesser, kunne jeg godt fortsatt kontakten pga det uten at det ble noe mer. De er jo bare mennesker, og de fleste hyggelige sådann. Mange er rare, men jeg er veldig kjapp og flink til å sile dem ut på nett.

Anonym poster: c7ef654077624948c6b6193610c1d69d

Skrevet (endret)

Men det virker som om du er ekstremt sjenert i forhold til menn. Hvis jeg møtte noen jeg hadde noe karrieremessig eller andre felles interesser, kunne jeg godt fortsatt kontakten pga det uten at det ble noe mer. De er jo bare mennesker, og de fleste hyggelige sådann. Mange er rare, men jeg er veldig kjapp og flink til å sile dem ut på nett.

Anonym poster: c7ef654077624948c6b6193610c1d69d

Jeg tenkte i en romantisk relasjon. Nå som jeg faktisk har en kjæreste tenker jeg lite over at det er menn rundt meg, for å si det på den måten. Jeg jobber også kun med menn, dvs jeg er eneste kvinne, og jeg trives godt med det. Jeg føler meg lite sjenert rundt menn nå som jeg ikke tenker på at jeg ikke har kjæreste. Det var ofte det som gjorde meg sjenert, om de dømte meg ut fra et slikt perspektiv. Nå derimot slipper jeg heldigvis det, og jeg blåser litt mer i hva de måtte tenke og følte om meg.

Det føles allikevel veldig feil å holde kontakten med noen man har nettdatet, nettopp fordi man har nettdatet. Jeg ser ikke på den bare som mennesker, hvis jeg kan si det på den måten.

Endret av Yvonne
Skrevet

Med andre ord, ikke noe poeng i å komme i snakk med ukjente folk ?

Ikke uten grunn, nei. Hvis man ser helt rasjonelt på det hele.

Skrevet

Poenget med å treffe dem er jo å bli kjent.... dessuten så er nettverksbygging uhyre viktig hvis man vil opp og frem yrkesmessig f.eks. Jeg fant kanksje ikke den rette når jeg nettdatet, men nettverket jeg bygget opp og alle de flotte menneskene jeg møtte underveis er uvurderlig! :)

Poenget med dating er ikke å bygge nettverk. Det blir helt feil for mange.

Skal man gå på date så må begge ha samme mål. Ellers blir det skivebom.

Og akkurat derfor er det bedre å bruke tid først på å finne ut hva begge egentlig ønsker.

Jeg hadde f.eks aldri giddet å kaste bort min tid og ressurser på noen som ønsker å bygge nettverk.

Skrevet

Det er vel den største driveren min akkurat nå, og nye bekjente og venner er gull verdt.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel den største driveren min akkurat nå, og nye bekjente og venner er gull verdt.

Og treffer man noen man klaffer med på det romantiske planet er det bare en bonus! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...