Gå til innhold

Psykisk syk og jobb. Tips anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk og gått til behandling i store deler av ungdomstiden. Jeg har veldig lite på cven min men sist jobber jeg 2,5 år i en klesbutikk.

Grunnen til at jeg sluttet var at jeg ble dårlig(angst og depresjoner), og hadde presset meg selv for mye i jobben. Tok lang tid å komme meg på bena men har hele tiden vært fast bestemt på å begynne åjobbe igjen. Målet er å stå helt på egne ben uten NAV og tjene mine egne penger.

men, kjenner jeg fremdeles er ganske redusert og når jeg har gått rundt og kikket etter mulige arbeidsplasser syns jeg det er fryktelig tøft. vet ikke om butikk er det jeg vil gjøre akkurat nå.

dere andre med psykiske sykdommer og som er i jobb..hvor jobber dere? har dere noe tips å komme med til meg?

Anonym poster: 10f00a0491ff5a7392cbef8467b24830

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Trikset er vel å skaffe seg utdanning. Eg jobbar med ein jurist som er bipolar, det fungerer veldig bra. Å stå i butikk forstår eg kan vere ei belastning, men nokre trivest med det, og syns det går fint med ein diagnose. Kva andre typar jobbar har du prøvd/har du lyst på? Kva interesserer du deg for? Er du introvert/ekstrovert, kva er dine sterke sider?

Skrevet

Kan være lurt å starte med en deltidsstilling og jobbe seg oppover til 100%. Du kan få praksisplass gjennom nav en periode for å se hva du er i stand til å klare. Masse lykke til!

Anonym poster: 6f095bc6245a9499f8d98f8dd9b6915b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...