Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære er inni en tøff periode nå. Vi krangler for småting, og alt vi sier kommer ut feil.. Vi prøver å fikse opp, men så skjærer det seg igjen.

Jeg føler meg tom, og er lei meg.. Han prøver å gjøre ting godt igjen, men jeg blir irritert når han bare sier at alt er perfekt mellom oss..

Hvordan kommer dere dere gjennom slike tøffe perioder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kom over det ved at jeg turte å gå inn i det, si hva som er problemet for meg. Da ble han også naturligvis bevisst hva han tenkte, og åpnet seg mer og mer. Det var krevende, men helbredende for forholdet.

Anonym poster: 762c12d4aedd29c6f4ae7973f0e6f7c7

• Liker 1
Skrevet

Huff, klem til deg.. Er der nå jeg også. Føler vi krangler for alt for tiden.

Kanskje prøve å være mest sammen med venner? Dra bort en helg, eller for en stund også dersom du har mulighet for det?

Anonym poster: d3627fbdd9543110e7bf6951b039989c

Skrevet

Huff, klem til deg.. Er der nå jeg også. Føler vi krangler for alt for tiden.

Kanskje prøve å være mest sammen med venner? Dra bort en helg, eller for en stund også dersom du har mulighet for det?

Anonym poster: d3627fbdd9543110e7bf6951b039989c

huff,føler med deg :klem:

hvis jeg er mye borte fra ham savner jeg han bare så utrolig mye... det gjør han også..så blir vi triste for det også.. er det tidlig å krangle mye etter kun 1 år?

Skrevet

For meg hjalp det at vi tenkte mer at nå skal vi bare slappe av og gjøre det vi har lyst til. Hvis han vil spille på dataen og jeg vil ut å gå, så gjør vi det. Gi hverandre litt pusterom. Så satt jeg mye tenkte over min egen oppførsel og hans, og skreiv ned hva vi måtte jobbe med for å få forholdet til å funke. Det har funka bra for oss hittil og snart har jeg en baby i magen. Det er håp, men man må jobbe med det.

Hva krangler dere om egentlig? Hvem er det som fyrer opp krangelen oftest?

Anonym poster: 4afae2c56c87d2b78a05e6e86a2e32ed

Skrevet

Jeg er eneboer av natur og biter tennene sammen og isolerer meg selv.

• Liker 1
Gjest LineaAlba
Skrevet

Ofte når man har dårlige perioder, skyldes det ytre faktorer. Stresset jobbsituasjon, økonomi, osv. Er det noe annet som drar humøret deres ned? Er kjæresten din stresset for noe? Det er lett å la det gå utover kjæresten når man har noen "gretne" uker. Hvis du greier å sette fingeren på hva det skyldes, er det lettere å la det prelle av. Du kan jo også si noe sånt som "nå tror jeg kanskje du er sur for noe annet, og lar det gå utover meg". Gjør hverandre bevisst på det når det kommer uberettiget spydighet den ene eller andre veien.

Skrevet

Ofte når man har dårlige perioder, skyldes det ytre faktorer. Stresset jobbsituasjon, økonomi, osv. Er det noe annet som drar humøret deres ned? Er kjæresten din stresset for noe?

Sånne ting var grunnen for at vi kranglet så mye. Han hadde det tøft på jobb og jeg var arbeidsledig. Vanskelig når begge er enten lei seg eller i dårlig humør. Men av og til må man bare tenke litt over at man kanskje ikke er den eneste i forholdet som har det tøft og snakke sammen om det.

Skrevet

Jeg tror det er viktig å finne ut hva som egentlig er problemet. Ytre faktorer som noen nevner; om dere kan vise forståelse for hverandres situasjon der, og gi hverandre litt pusterom/ta hensyn til hverandre - og prøv å finne ut av om det er en permanent situasjon eller om dere ser slutten på en stressende periode. Da kan dere avtale kvalitetstid innimellom og etterpå, jeg tror det er viktigere å sette av tid til dette "av og til" (gjerne litt ofte) enn at en skal håpe at hver hverdag er romantisk og problemfri.

Eller er det noe mer personlig, noe i måten dere (mis)forstår hverandre på? Hva er det som trigger kranglingen? Ofte er det ikke akkurat det man krangler om som egentlig er problemet. Prøv å forstå hvorfor den andre blir sint eller lei seg, og hva dere egentlig prøver å si. Etter at det ble slutt mellom eksen og meg syntes jeg jeg så mange krangler og "temaer" i et helt annet lys enn underveis... det beste er jo om en klarer å få satt på det lyset mens det er håp.

Nylig hadde nåværende kjæreste og jeg en liten krangel (den første!), hvor jeg merket jeg ble trigget litt - ble usikker, lei meg osv, og noe av det samme følte sikkert han (at jeg provoserte ham i hvert fall). Heldigvis klarte jeg å svelge den umiddelbare stoltheten og spørre underveis hva han egentlig mente - da fant jeg fort ut at han hadde misforstått noe, og at noe jeg mente godt, ble oppfattet som belærende (noe jeg kan forstå, spesielt siden han overtolket min hensikt litt). Det var ubehagelig der og da, og jeg kjente på impulser om å bare kjøre på med "krangletriksene" i stedet... Men jeg opplevde det som veldig bra at vi faktisk kunne gi hverandre plass til å forklare oss, hva og hvorfor vi følte det vi gjorde. Bare som et eksempel.

Jeg tror fint en kan komme inn i et dårlig spor selv om en ikke har vært sammen så lenge. Men det kan enten være lettere å komme seg ut av sporet fordi mønstrene ikke har blitt så inngrodde og fastknytte ennå, eller det kan være mindre motiverende å jobbe med det fordi en ikke har så sterke bånd og kanskje er mer usikker på forholdets framtid enn i et mer etablert forhold.

Anonym poster: 83b3e96c3eda4bd4ad2d7312e773a0bc

Skrevet

Først må man finne ut av hva problemene egentlig er.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Når berg og dalbanen går nedover her, så har vi en tendens til å gå litt hver for oss. Pleie seg selv litt, ha litt egentid. Gjerne reflektere litt over hva det er som er problemet.

Så tar vi en prat sammen og setter ord på hva det er som ikke er helt bra, prater ut og finner en lösning på det sammen.

Skrevet

Vi snakker sammen.

Etter at en av oss (eller begge) har kjent det "lugge litt" tar som regel den ene initiativ en lørdag/søndag morgen- vekker den andre med en kaffekopp og spørsmålet om vi kan snakke sammen. Deretter gir vi hverandre tid til å snakke, forklare, lytte.

Skulle stemningen hisse seg opp har min herlige kjære den fornuftige evnen til å rett og slett bryte av- gå på verandaen, lukke døren og ta en sigarett. Dermed får begge trukket pusten, tenkt seg om og som regel tusler jeg rolig etter før han er halvferdig.Nå skal det være sagt at ingen av oss er spesielt kranglete av oss (med mindre vi diskuterer politikk o.li) mens begge er flinke til å fortelle om både gode og dårlige følelser og opplevelser og kjenner verdien av å ta opp tema før de blir for store:-)

Gjest Loverdose
Skrevet

Kommunikasjon. Finne ut av det egentlige problemet, snakke om det og ordne opp. Er denne metoden jeg benytter når jeg og typen kommer inn i en vanskelig og tøff periode, og i det siste har vi hatt ekstremt mange.. Det letteste er å sette seg ned og prate, ikke hisse seg opp og lytte. Det er så mye som kan ordnes bare ved å gjøre dette. Enkelt er det ikke, men kommunikasjon er nøkkelen til et godt forhold. Og som oftest løsningen på problemer mellom partene (alt etter om det er problemer i forholdet, problemer utenfor som påvirker forholdet eller dagligdags psyke/vansker/hindringer). Jo tidligere man tar tak i problemet, jo enklere blir det å løse. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...