Gå til innhold

Lever vi i en kjedelig og trist verden?

43 stemmer

1. 1. Lever vi i en kjedelig verden?

• Ja
      17
    • Nei
      26

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ærlig si at jeg syns dagens samfunn er fryktelig kjedelig og deprimerende.

Det er ingenting som skjer. Alt i verden er oppdaget, vi er kommet til et teknologisk nivå som snart ikke kan utvikles lengre. Den vestlige verden er rett og slett ferdigutviklet, og det kan snart bare gå nedover. En slik framgang kan ikke fortsette i lang tid. Heldigvis.

I tillegg syns jeg at det vestlige samfunn er så preget av press mot enkeltindividet, at det er helt sykt. Vi MÅ ha jobb og utdannelse, må ha bil, hus, kone/mann og barn. Vi har sexpress og press om å ha en fin kropp.

Det er ikke tilfeldig at det er i de vestlige landene man har mest angst og depresjoner.

Vi hadde det bedre før i tida. Ja, man slet kanskje mer med å få mat på bordet og det var mye hard jobbing og trange kår. Men jeg er ikke i tvil om at folk var mer lykkelige da.

Anonym poster: 005ae87b986b2f7f7d34c5a9fbaaf6f6

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er for bortskjemte her i vår del av verden.

Anonym poster: eb197e3d57d9575f8b94c26c282e6041

Skrevet

Synes helt motsatt, at verden er superspennende!! Alt i verden er jo absolutt ikke oppdaget, det er så mye igjen, og det er kjempespennende å følge med på det! Også teknologien forbedrer seg, og det trenger ikke gå den retningen du tenker på, vet ikke helt hvor du har det fra.

Fokuset vi har i samfunnet vårt er jeg enig med deg i, selv om jeg ikke helt ser relevansen til det du opprinnelig spurte om. Personlig er jeg ikke veldig påvirka av det, men ser likevel ødeleggelsene det kan ha, og mener vi alle må ta ansvar for å forandre denne trenden.

• Liker 4
Skrevet

Jeg må ærlig si at jeg syns dagens samfunn er fryktelig kjedelig og deprimerende.

Det er ingenting som skjer. Alt i verden er oppdaget, vi er kommet til et teknologisk nivå som snart ikke kan utvikles lengre. Den vestlige verden er rett og slett ferdigutviklet, og det kan snart bare gå nedover. En slik framgang kan ikke fortsette i lang tid. Heldigvis.

En seiglivet myte er at Charles H. Duell, sjefen for det amerikanske patentvesenet, sa følgende på slutten av 1800tallet:

Alt som kan oppfinnes, er allerede oppfunnet.

Tvert imot sa hverken Charles eller forgjengeren hans noenting i den retning. Likevel sitter du her, i 2013, og sier stort sett det samme? :nei:

Det er myye spennende som kommer til å skje. Men det beste er at mye av det, kommer vi ikke til å kunne spå på forhånd. Så følg med!

Selv syns jeg det er interessant å følge med på hva som skjer i verdensrommet. Visste du at det til nå er oppdaget 854 planeter rundt andre stjerner, og at 262 av dem sannsynligvis har forhold som gjør liv mulig?

I tillegg syns jeg at det vestlige samfunn er så preget av press mot enkeltindividet, at det er helt sykt. Vi MÅ ha jobb og utdannelse, må ha bil, hus, kone/mann og barn. Vi har sexpress og press om å ha en fin kropp.

Det er ikke tilfeldig at det er i de vestlige landene man har mest angst og depresjoner.

Det bildet er litt unyansert. Det kan tyde på at angst er mer utbredt i vest (noe som nok delvis kan forklares med forvrengte kroppsidealer for begge kjønn), mens det er stikk motsatt for depresjoner:

http://psychcentral....east/42253.html

Vi hadde det bedre før i tida. Ja, man slet kanskje mer med å få mat på bordet og det var mye hard jobbing og trange kår. Men jeg er ikke i tvil om at folk var mer lykkelige da.

Hvorvidt man kan sammenligne kår i fattige afrikanske land med bondesamfunnet i Norge før i tiden, vet jeg ikke. Men denne statistikken ser ikke ut til å være enig i ditt premiss:

http://en.wikipedia....with_Life_Index

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skjønner ikke hva du prater om. Vi har jo ikke fått flyvende biler enda, engang. Har venta lenge på det, men foreløpig er disse hovercraftene som kan gå på land rimelig skrale.

Endret av ElectricScum
  • Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av DelvisPresley
Skrevet

Nei, ikkje akkurat kjedeleg. Verda er heller berre trist.

• Liker 1
Skrevet (endret)

-

Endret av DelvisPresley
Skrevet

Men hvis den er trist, er den heller ikke gøy. Ergo, den er kjedelig:-)

For meg er kjedeleg heller ein kontrast til når ein får tida til å gå. 22. Juli var ein trist dag. Men eg trur ikkje det er så mange som vil hugse dagen som ein kjedeleg dag.

Skrevet

Enig i en del av det du skriver om samfunnet, at det ofte er vanskelig å være menneske og at man gjerne skulle ønske at man levde i enklere tider.

Men at vi snart ikke har noe mer å hente innenfor teknologien er bare tøv!

Det skjer utrolig mye spennende innen vitenskapen, og har du sett bilder fra diverse konvensjoner for elektriske dingser?

Vi kan nok oppdage ting i fremtiden som vi ennå ikke kan drømme om! :)

Skrevet

Kjære deg. Flyvende biler kommer ikke til å skje.

Jeg har troa!

• Liker 4
Skrevet (endret)

-

Endret av DelvisPresley
  • Liker 1
Skrevet

Verden har ikke vært mer spennende noen gang, tror jeg. Men det er mye trist - uten tvil.

Anonym poster: 4b86d9bd701f59819e6385c497410c3d

Skrevet (endret)

Kjeder meg mye om dagen, ingenting overrasker meg lenger :P Har ikke råd til å reise... Folk gidder ikke dra ut på ting lenger, de sitter bare inne på facebook.

Men joda, det er nå mye spennende nå om dagen som ikke var før. Men å måtte tvinges til å komme seg litt ut hadde vært greit. Før i tiden så måtte man faktisk ut og møte mennesker for å prate, nå bare taster vi til hverandre på facebook :P

Er det jeg syns er kjedeligst hvertfall. Men hadde jeg hatt mulighet til å reise litt mer rundt så hadde jeg vel sagt at verden var ganske spennende:)

Endret av Kjempeliten
Skrevet

Person med bra utseendet = Spennende verden full av muligheter.

Kvinne med dårlig utseendet = Småkjedelig verden med noen høydepunkter.

Mann med dårlig utseendet = Trist verden helt uten håp.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan man si at verden er kjedelig? Jeg kan godt kjede meg, og føler noen ganger at livet mitt er grått og trist og samme greiene dag ut og dag inn, men at selve verden rundt meg er kjedelig? Aldri!

Og heldigvis kan man selv ta grep og gjøre noe med sin egen lille verden hvis DEN er kjedelig.

Skrevet

Person med bra utseendet = Spennende verden full av muligheter.

Kvinne med dårlig utseendet = Småkjedelig verden med noen høydepunkter.

Mann med dårlig utseendet = Trist verden helt uten håp.

Selvmedlidende og fordomsfulle menn med dårlig utseende, som heller vil sitte hjemme og synes synd på seg selv enn å komme seg ut og gjøre det beste ut av livet = Trist verden helt uten håp.

• Liker 4
Skrevet

Selvmedlidende og fordomsfulle menn med dårlig utseende, som heller vil sitte hjemme og synes synd på seg selv enn å komme seg ut og gjøre det beste ut av livet = Trist verden helt uten håp.

True story, de kan like gjerne gå ut og ta livet sitt så slipper de være til brydderi og sjenanse for sånne som deg.

• Liker 1
Skrevet

True story, de kan like gjerne gå ut og ta livet sitt så slipper de være til brydderi og sjenanse for sånne som deg.

Stråmann, stråmann, bukken min... :plystre:

• Liker 3
Skrevet

Verden er ikke kjedelig - den er full av muligheter. Vi som er så heldige å være født i Norge har fått en verden av muligheter for hva vi vil bruke livet til. Dersom du kjeder deg er det DU som er kjedelig, ikke Verden. Kom deg opp av stolen du sitter i og kom deg ut, treff nye mennesker, gå tur i naturen, reis på ferie, meld deg inn i en velledig org og hjelp andre, gjør noe!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...