Gå til innhold

Tidligere LAR bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en tidligere LAR bruker, han er ikke i dette systemet, men det er jo registrert at han er tidligere narkoman. Han får medisiner fremdeles, og vil trolig gjøre dette resten av livet, for å holde seg på den straite siden. Det jeg lurer på er om jeg kan komme i søkelyset selv, om vi flytter sammen. Tenker da på barnet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier han ikke er i LAR, men får medisiner? Hvis han får medisiner mot opiatavhengighet så er han vel fortsatt i LAR? Og hvis han er det, så har han sikkert ruskontroller? Så lenge det går bra, så vil ikke du komme i søkelyset.

Hvis han derimot sprekker og bor med deg, så vil nok barnevernet komme på besøk. Da må du være sterk nok til å flytte fra ham.

Det vil alltid være en fare for tilbakefall.

Men så lenge det går bra, og han tar regelmessige kontroller, så vil ikke barnevernet legge seg opp i hans privatliv. :)

Skrevet

Takk for svar. Nei, han er ikke i LAR lengere, men han får medisiner utdelt fra fastlegen sin. Ja, han har kontroll nå, men som du sier, det er alltid en viss fare for tilbakeslag. Er veldig usikker på dette her. Huff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...